  • 1. Data: 2006-02-14 20:15:49
    Temat: Mieszkanie w spadku, a udziały czlonkowskie.
    Od: "rowerzyk" <r...@N...gazeta.pl>

    Witam.

    Sprawa dotyczy własnościowego mieszkania w spółdzielczym bloku.
    Po śmierci głównego lokatora cały spadek, wyrokiem sądu przeszedł na jego
    jedyną córkę.
    Zarząd spółdzielni właśnie przysłał pismo, że została przyjęta w poczet
    członków i że w ciągu miesiąca ma wpłacić blisko 700 zł
    tytułem "wpisowego", "udziału" i "opłaty na fundusz społeczny i oświatowo-
    kulturalny"
    Jeżeli nie wpłaci, czeka ją wykreślenie z rejestru członków i podwyżka
    czynszu.

    W związku z tym mam takie pytania:
    Czy udziały nie powinny przejść na nią wraz ze spadkiem?
    Czy jest jakiś sposób aby uniknąć tej opłaty?
    Do kogo ewentualnie udać się po pomoc?

    Przeglądałem trochę google, ale nie znalazłem odpowiedzi. Jeśli szukałem nie
    dość starannie - przepraszam.

    Pozdrawiam
    Krzysiek

  • 2. Data: 2006-02-14 22:15:43
    Temat: Re: Mieszkanie w spadku, a udziały czlonkowskie.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    rowerzyk [###r...@N...gazeta.pl.###] napisał:

    Cała rzecz w tym, ze zgodnie z prawem udziały nie podlegają
    oprocentowaniu. Spadkobierczyni musi wpłacić te 700 zł, zaś zwrócą jej
    wkład spadkodawcy. tyle, ze biorąc pod uwagę inflację i denominację,
    to będzie kilka groszy.

  • 3. Data: 2006-02-14 23:21:44
    Od: "rowerzyk" <r...@g...pl>

    > Spadkobierczyni musi wpłacić te 700 zł, zaś zwrócą jej
    > wkład spadkodawcy.

    Co stoi na przeszkodzie, by spółdzielnia przeniosla przywileje czlonkowskie
    na spadkobierczynię tak samo, jak w wyniku wyroku sadu stalo się ze spadkowym
    mieszkaniem?
    W sumie administracja nic nie traci, bo liczba członków w czasie tej opercji
    nie zmienia się. :)

    Pozdrawiam
    Krzysiek

  • 4. Data: 2006-02-15 17:39:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    rowerzyk [###r...@g...pl.###] napisał:

    > Co stoi na przeszkodzie, by spółdzielnia przeniosla przywileje
    > czlonkowskie na spadkobierczynię tak samo, jak w wyniku wyroku sadu
    > stalo się ze spadkowym mieszkaniem?

    Głównie ustawa. Poza tym jest to dochód dla spółdzielni.