  • 1. Data: 2003-07-06 19:24:22
    Temat: podatek od psa
    Od: "jasio" <m...@w...pl>

    Witam!
    Czym tak naprawde jest podatek od psa? Poza tym, że podatkiem :P
    Za co sie placi??? Za sprzatanie po psie przez sluzby porzadkowe?
    Mam b. malego (gabarytowo) psa - yorka. Potrzeby fizjologiczne załatwia do
    kuwetki w domu, jesli sie cos przydarzy w terenie - natychmiast sprzatam.
    Czy zatem mam i czy musze placic - czy to jest cos w rodzaju abonamentu TV??
    A jak nie bede placic, to co?
    pozdrawiam
    pa
    jasio

  • 2. Data: 2003-07-06 20:59:45
    Temat: Re: podatek od psa
    Od: "mithos" <m...@d...pl>

    > Czy to jest cos w rodzaju abonamentu TV??

    To jest wlasnie cos takiego

    > A jak nie bede placic, to co?

    Duzo ludzi nie placi i nikt tego nie sciga

  • 3. Data: 2003-07-06 23:27:43
    Od: "koyot" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jasio" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    > Czym tak naprawde jest podatek od psa? Poza tym, że podatkiem :P

    jest to podatek wlasny gminy dokladnie sprawe ujmujac i faktycznie jego
    sciagalnosc jest znikoma - z tego co wiem sa gminy ktore zniosly ten
    podatek- moge sie jednak mylic - moja pamiec jest krotka :]

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2003-07-07 11:57:02
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik jasio napisał:

    > Witam!
    > Czym tak naprawde jest podatek od psa? Poza tym, że podatkiem :P
    > Za co sie placi??? Za sprzatanie po psie przez sluzby porzadkowe?

    Podatek ma to do siebie że jest BEZZWROTNY i podatnik w zamian nie może
    żadac ządnych świadczen. Dlatego jest nazywany DANINĄ - dajesz i nic w
    zamian nie dostajesz.

    Inaczej byłaby to OPŁATA.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2003-07-07 12:11:21
    Od: "news" <color@{wytnijto}gazeta.pl>

    "Maddy" <m...@e...com.pl> wrote in message
    > Podatek ma to do siebie że jest BEZZWROTNY i podatnik w zamian nie może
    > żadac ządnych świadczen. Dlatego jest nazywany DANINĄ - dajesz i nic w
    > zamian nie dostajesz.

    Czy w takim razie analogicznie jest w przypadku podatku dochodowego,
    drogowego, itp - placimy i nie mozemy w zamian niczego zadac od panstwa ?

    --
    http://www.komrel.net - Twoj Serwer Sukcesu!

  • 6. Data: 2003-07-07 12:50:20
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik news napisał:

    > "Maddy" <m...@e...com.pl> wrote in message

    > Czy w takim razie analogicznie jest w przypadku podatku dochodowego,
    > drogowego, itp - placimy i nie mozemy w zamian niczego zadac od panstwa ?

    Dokładnie.
    W teorii: w państwie demokratycznym podatek jest dobrowolną składką na
    cele ogółu społeczności - obywatele sami sie opodatkowuja za
    pośrednictwem swoich przestawicieli - tak nam to kiedys pan doktor na
    finansach publicznych ładnie wyjasniał.
    Podatek jest wyrazem solidarności społecznej - nie ten korzysta kto
    płaci a ten kto potrzebuje (to tez cytacik... pan doktor zapadł mi w
    pamięc na długo).

    A więc koledzy nie narzekajcie bo to nieładnie, brak wam poczucia
    solidarności społecznej! :-(

    Maddy (jakos dziwnie aspołeczna...)

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2003-07-07 17:05:38
    Od: "Ali Gator" <a...@i...pl>

    > Podatek jest wyrazem solidarności społecznej - nie ten korzysta kto
    > płaci a ten kto potrzebuje

    Podatek drogowy płacony jest przez uzytkowników dróg i przeznaczony jest
    (przynajmniej w teorii) na utrzymanie dróg publicznych. Więc korzysta ten
    kto płaci.
    A wracając do tematu, IMO celem podatku za psa jest ograniczenie liczby psów
    na utrzymanie których właścicieli po prostu nie stać.

    Pzdr

    A.

  • 8. Data: 2003-07-08 06:24:25
    Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl>

    > A wracając do tematu, IMO celem podatku za psa jest ograniczenie liczby psów
    > na utrzymanie których właścicieli po prostu nie stać.
    >
    > Pzdr

    w Krakowie płaci się podatek do kasy miejscowego
    TOnZ, które dzięki temu zapewne ma nieco więcej środków
    na prowadzenie schroniska dla bezdomnych zwierząt.

    g.

  • 9. Data: 2003-07-08 06:59:41
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Grzegorz Lipnicki napisał:

> [...]

    A celem podatku od nieruchomości jest ograniczenie liczby nieruchomości
    na utrzymanie których włascicieli po porstu nie stać.

    A celem podatku od środków transportu...
    A celem podatku od czynności cywilnoprawnych.....
    Podatku dochodowego....
    Podatku od towarów i usług....

    Podoba mi się .... naprawdę, nigdy na to nie wpadłam...

    > w Krakowie płaci się podatek do kasy miejscowego
    > TOnZ, które dzięki temu zapewne ma nieco więcej środków
    > na prowadzenie schroniska dla bezdomnych zwierząt.
    Hmm.. cos w tym jest, chociaz na moje jest to niezgodne z prawem budżetowym.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 10. Data: 2003-07-08 07:47:13
    Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl>

    Prześwietna Internautka Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    była w swej łaskowości napisać m.in.:

    > Hmm.. cos w tym jest, chociaz na moje jest to niezgodne z prawem budżetowym.

    opieka nad bezdomnymi zwierzętami jest zadaniem
    własnym gminy (Ustawa o ochr. zw.);
    dzięki takiemu rozwiązaniu ( z TOnZ) gmina
    pewnie ma tę opiekę z głowy;

    g.

    PS

    Niech zgadnę:
    a celem podatku od osób fizycznych jest pewnie
    ograniczenie populacji podatników?