  • 1. Data: 2003-10-25 16:50:15
    Temat: poczta polska a spam
    Od: "szerszen" <w...@S...TEN.NAPIS.space.pl>

    witam

    mam wlasnie pytanie, szperalem w googlach, ale nic nie znalazlem (moze
    kiepsko szperalem :)

    jak sie ma spamerstwo poczty polskiej do nowych przepisow, z tego co sie
    orientuje, to nalezy uzyskac zgode adresata na otrzymywanie tego typu
    smieci, a nie adresat ma chodzic i skladac wnioski o nie przysylanie syfu

    dzis bylem na poczcie z papierkiem w ktorym wyrazam swa niechec do tego typu
    zabiegow i zostalem odeslany z kwitkiem, bo pani nie miala pieczatki, czy
    naprawde to ja musze prosic ich o nie przesylanie smiecia, czy to jednak oni
    mousza uzyskac moja zgode,

    jesli ten drugi sposob jest poprawny to jak mozna im dokopac, aby kolejny
    polski monopolista zastanowil sie dwa razy zanim znowu zacznie robic cos
    glupiego?

  • 2. Data: 2003-10-25 18:10:55
    Temat: Re: poczta polska a spam
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "szerszen" napisał:

    | jak sie ma spamerstwo poczty polskiej

    Zależy co rozumiesz pod tym pojęciem. Jeśli chodzi Ci o przesyłki od ludzi i
    instutucji adresowane do Ciebie, których nie chcesz otrzymywać - możesz za
    każdym razem odmawiać przyjęcia, a Poczta zwróci je do nadawców.
    Jeśli chodzi Ci natomiast o druki bezadresowe doręczane przez Pocztę to
    postępowanie jest inne.

    | do nowych przepisow,

    Ale jakich przepisów?

    | z tego co sie
    | orientuje, to nalezy uzyskac zgode adresata na otrzymywanie tego typu
    | smieci, a nie adresat ma chodzic i skladac wnioski o nie przysylanie syfu

    Źle się orientujesz.

> [...]
    | naprawde to ja musze prosic ich o nie przesylanie smiecia, czy to jednak

    Jeśli nie chcesz otrzymwywać druków bezadresowych przeznaczonych do
    doręczenia przez Pocztę w Twoim rejonie doręczeń, zobowiązany jesteś złożyć
    we właściwym urzędzie oddawczym pisemne żądanie niedoręczania do Twojej
    skrzynki na korespondencję druków bezadresowych.
    Oczywiście nie uchroni Cię to przed ulotkami wrzucanymi do skrzynki przez
    domokrążców, a wkrótce także przez innych operatorów pocztowych.

    | jesli ten drugi sposob jest poprawny to jak mozna im dokopac, aby kolejny
    | polski monopolista zastanowil sie dwa razy zanim znowu zacznie robic cos
    | glupiego?

    Nie rozumiem o co Ci chodzi.

  • 3. Data: 2003-10-25 18:43:54
    Od: "szerszen" <w...@S...TEN.NAPIS.space.pl>

    Użytkownik "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bneea3$hj9$1@zeus.polsl.gliwice.pl...
    > Jeśli chodzi Ci natomiast o druki bezadresowe doręczane przez Pocztę to
    > postępowanie jest inne.

    dokladnie chodzi mi o ten wlasnie syf

    > Ale jakich przepisów?

    o jakies przepisy walczace ze spamem ktore niedawno weszly w zycie

    > Źle się orientujesz.

    to dlaczego kazdy mail z instytucji w necie jest mniej wiecej tej formy
    "w zwiazku z nowymi przepisami pragniemy zapytac sie pana,nia o to czy chce
    otrzymywac informacje" blalabla?

> [...]
    > we właściwym urzędzie oddawczym pisemne żądanie niedoręczania do Twojej
    > skrzynki na korespondencję druków bezadresowych.

    a czemu to ja mam mowic ze nie chce a nie oni zapytac sie czy chce, w koncu
    nie sa to druki adresowane do mnie

    > Nie rozumiem o co Ci chodzi.

    a podoba ci sie makulatura w skrzynce i syfiaste maile?

  • 4. Data: 2003-10-25 19:01:08
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

    Użytkownik szerszen <w...@S...TEN.NAPIS.space.pl> napisał:
    > o jakies przepisy walczace ze spamem ktore niedawno weszly w zycie

    Jeśli myślisz o tych samych przepisach, co ja, to dotyczą one wyłącznie
    drogi elektronicznej, a nie zostawiania świstków w skrzynce pocztowej.

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 5. Data: 2003-10-25 19:14:28
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl>

> [...]

    | to dlaczego kazdy mail z instytucji w necie jest mniej wiecej tej formy
    | "w zwiazku z nowymi przepisami pragniemy zapytac sie pana,nia o to czy

    Poczta doręcza przesyłki a nie e-maile :)

    | a czemu to ja mam mowic ze nie chce a nie oni zapytac sie czy chce,

    Bo parlament uchwalił taką ustawę, a Prezydent ją podpisał.

    | w koncu nie sa to druki adresowane do mnie

    Druki bezadresowe przeznaczone do doręczenia w danym obszarze mają zostać
    doręczone wszystkim odbiorcom z tego obszaru z wyjątkiem tych, którzy
    złożyli pisemne żądanie, o którym pisałem wcześniej.

    | a podoba ci sie makulatura w skrzynce i syfiaste maile?

    Chodziło mi o to:

  • 6. Data: 2003-10-26 08:42:08
    Od: "szerszen" <w...@S...TEN.NAPIS.space.pl>

    Użytkownik "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bnei16$gna$1@zeus.polsl.gliwice.pl...
    > Poczta doręcza przesyłki a nie e-maile :)

    niewielka roznica w dzisiejszych czasach, a mail tez jest przesylka tylko
    elektroniczna

    > Bo parlament uchwalił taką ustawę, a Prezydent ją podpisał.

    a masz jakis link do tej ustawy?

    > Chodziło mi o to:
    > "to jak mozna im dokopac, aby kolejny polski monopolista zastanowil sie
    dwa
    > razy zanim znowu zacznie robic cos
    > glupiego?"

    a co w tym takiego trudnego do zrozumienia, w polsce kazdy monopolista ma w
    dupie swoich klientow, bo wie ze dany klient nie ma wyboru, tak jest z tepsa
    tak jest z poczta, byc moze gdyby pewna grupa ludzi zaczela podawac poczte
    do sadu o zasmiecanie skrzynek niechciana i nie zamawiana korespondecja
    czyli spamem, wtedy moze zaczeliby dzialac zgodnie z logika, czyli pytac
    klientow czy chca miec ze skrzynki smietnik

  • 7. Data: 2003-10-26 10:06:51
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Jeśli myślisz o tych samych przepisach, co ja, to dotyczą one wyłącznie
    > drogi elektronicznej, a nie zostawiania świstków w skrzynce pocztowej.

    I to też niestety niezupełnie, gdyż taka np. TV chociaz elektroniczna
    ustawie nie podlega.

    > Pozdrawiam,
    również
    Pix