  • 1. Data: 2003-10-25 14:38:07
    Temat: jesli nie spolka cywilna to co?
    Od: "jwpl" <j...@o...pl>

    Chce zalozyc z przyjacielem spolke. Z tego co przeczytalem w internecie
    najlepszym i najprostszym rozwiazaniem jest spolka, jednak jest one w tym
    momencie odradzana ze wzgledu na jej brak w prawie Unii Europejskiej..
    Z drugiej strony slyszalem ze jest mozliwosc wlaczenia wspolnika do
    dzialalnosci indywidualnej. Czy to rozwiazanie daje kazdemu z wspolnikow
    rowne prawa?

    Zaznacze ze jestesmy poczatkujacy zarowno w kwestiach formalnych jak i
    finansowych....

    Co wybrac?

    MW

  • 2. Data: 2003-10-25 15:04:55
    Temat: Re: jesli nie spolka cywilna to co?
    Od: "jwpl" <j...@o...pl>

    dodam ze obaj jestesmy studentami i z przyjemnoscia skorzystamy z
    jakiejkolwiek ulgi (np. czesciowe zwolnienie ze skladki ZUS ktora podlega
    osobom uczacym sie etc.)

    MW

  • 3. Data: 2003-10-25 17:33:25
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik "jwpl" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Chce zalozyc z przyjacielem spolke. Z tego co przeczytalem w internecie
    > najlepszym i najprostszym rozwiazaniem jest spolka, jednak jest one w tym
    > momencie odradzana ze wzgledu na jej brak w prawie Unii Europejskiej..

    Chodzi o spółkę cywilną? Coż, jeśli juz gadamy o prawie UE, to wypadało by
    tez odradzić wszystkie inne, poza Europejską Spółka Akcyjną, bo tylko ona
    jest "w prawie UE". Reszta jest regulowana przepisami państw członkowksich,
    choc oczywiście harmonizowanymi w jakimś stopniu dyrektywami UE. Ergo - nie
    jest to żaden powód, sam w sobie. Powodów, żeby nie zakładac akurat sc jest
    kilka innych.

    > Z drugiej strony slyszalem ze jest mozliwosc wlaczenia wspolnika do
    > dzialalnosci indywidualnej. Czy to rozwiazanie daje kazdemu z wspolnikow
    > rowne prawa?

    Nie mam pojęcia o czym mówisz. Chcesz włączyć wspólnika do czego? I co to
    znaczy- włączyć wspólnika (zakładam, że nie jest on mechanizmem)?

    > Zaznacze ze jestesmy poczatkujacy zarowno w kwestiach formalnych jak i
    > finansowych....

    Tia.

    > Co wybrac?

    To zależy co chcecie osiągnąć, co będziecie robić, ile macie pieniędzy itp
    itd. Faktem jest, że jest to najtańszy sposób na założenie firmy, choć potem
    może być kłopotliwy.

    No i wygląda na to, ze odpada minus w postaci podlegania podatkowi od osób
    fizycznych.

    Depi.

  • 4. Data: 2003-10-27 04:21:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 25 Oct 2003, Marcin Olender wrote:

> [...]
    >+ > rowne prawa?
    >+ >
    >+ Nie mam pojęcia o czym mówisz. Chcesz włączyć wspólnika do czego?

    Może się potknął o spółkę cichą ?
    Nim będzie pytanie - to oprócz groups.google :) (było kilka
    razy na .podatki) zapodamy pytającemu wykład:

    http://www.poker.pl/AlmaMater/AM_cz7.htm

    >+ I co to
    >+ znaczy- włączyć wspólnika (zakładam, że nie jest on mechanizmem)?

    Zawrzeć umowę.
    Niestety, wspólnik cichy za nic nie odpowiada.
    Coś za coś :]
    Dla odmiany przy S.C. odpowiadacie solidarnie, tj. jak jeden
    dokona przekrętu to drugi do końca życia będzie spłacał
    długi. Ew. siedział w więzieniu (nie za długi, za przekręt !).

    >+ > Zaznacze ze jestesmy poczatkujacy zarowno w kwestiach formalnych jak i
    >+ > finansowych....
    >+ >
    >+ Tia.

    Polecić namysł ? A później jeszcze raz namysł ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)