    From: "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: poczta polska a spam
    Date: Sat, 25 Oct 2003 20:10:55 +0200

    Użytkownik "szerszen" napisał:

    | jak sie ma spamerstwo poczty polskiej

    Zależy co rozumiesz pod tym pojęciem. Jeśli chodzi Ci o przesyłki od ludzi i
    instutucji adresowane do Ciebie, których nie chcesz otrzymywać - możesz za
    każdym razem odmawiać przyjęcia, a Poczta zwróci je do nadawców.
    Jeśli chodzi Ci natomiast o druki bezadresowe doręczane przez Pocztę to
    postępowanie jest inne.

    | do nowych przepisow,

    Ale jakich przepisów?

    | z tego co sie
    | orientuje, to nalezy uzyskac zgode adresata na otrzymywanie tego typu
    | smieci, a nie adresat ma chodzic i skladac wnioski o nie przysylanie syfu

    Źle się orientujesz.

    | dzis bylem na poczcie z papierkiem w ktorym wyrazam swa niechec do tego
    typu
    | zabiegow i zostalem odeslany z kwitkiem, bo pani nie miala pieczatki, czy
    | naprawde to ja musze prosic ich o nie przesylanie smiecia, czy to jednak
    oni
    | mousza uzyskac moja zgode,

    Jeśli nie chcesz otrzymwywać druków bezadresowych przeznaczonych do
    doręczenia przez Pocztę w Twoim rejonie doręczeń, zobowiązany jesteś złożyć
    we właściwym urzędzie oddawczym pisemne żądanie niedoręczania do Twojej
    skrzynki na korespondencję druków bezadresowych.
    Oczywiście nie uchroni Cię to przed ulotkami wrzucanymi do skrzynki przez
    domokrążców, a wkrótce także przez innych operatorów pocztowych.

    | jesli ten drugi sposob jest poprawny to jak mozna im dokopac, aby kolejny
    | polski monopolista zastanowil sie dwa razy zanim znowu zacznie robic cos
    | glupiego?

    Nie rozumiem o co Ci chodzi.