  • 1. Data: 2006-06-06 16:01:26
    Temat: pobicie
    Od: "Wojciech Wrona" <v...@r...pl>

    Witam!

    Wlasnie dostalem postanowienie o umorzeniu dochodzenia w sprawie uszkodzenia
    ciala. W uzasadnieniu napisano, ze: "Z opinii bieglego lekarza medycyny
    sadowej wynika jednak, iz w wyniku zdarzenia pokrzywdzony doznal obrazen,
    ktore naruszyly prawidlowe funkcjonowanie narzadow ciala na okres nie
    przekraczajacy 7 dni.". Mam jednak L4 na 8 dni, a skutki odczuwalem przez
    ponad 3 tygodnie (mocne stluczenie mostka). Czy od tej opinii bieglego
    lekarza mozna sie odwolac? Czy jest sens? Dalej w postanowieniu jest
    napisane, ze moge sobie scigac kolesia z oskarzenia prywatnego. Co dzieki
    temu moge zyskac? W jakiej wysokosci odszkodowanie? Sprawca czynnie trenuje
    sport - jedna za sztuk walki.

    Pozdrawiam, Wojtek

  • 2. Data: 2006-06-06 17:37:56
    Temat: Re: pobicie
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    Wojciech Wrona wrote:
> [...]
    > temu moge zyskac? W jakiej wysokosci odszkodowanie? Sprawca czynnie trenuje

    W przypadku przekroczenia 7 dni, scigane jest z urzędu, nawet jakbyś nie
    chciał.
    W przypadku poniżej 7 dni, ścigane jest tylko wtedy kiedy sam złożysz
    taki wniosek.
    Więcej różnic nie ma
    Jak chcesz, żeby sprawa ciągneła się dalej, złóż sprawę w prokuraturze.

  • 3. Data: 2006-06-06 18:31:55
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    On 2006-06-06 19:37, witek wrote:

> [...]
    > taki wniosek.
    > Więcej różnic nie ma
    > Jak chcesz, żeby sprawa ciągneła się dalej, złóż sprawę w prokuraturze.

    Zła rada. Naruszenie poniżej siedmiu dni (art. 157 § 2) jest
    przestępstwem prywatnoskargowym, a nie jak chcesz, wnioskowym. Złożenie
    wniosku w prokuraturze zatem nic nie da -- tym bardziej, że umorzenie
    było (najwyraźniej) na podstawie art. 322 § 1 kpk, wobec braku interesu
    społecznego w objęciu czynu ściganiem z urzędu.

    --
    Przemysław Płaskowicki
    I'm smarter than the average bear! (Yogi Bear)

  • 4. Data: 2006-06-06 19:37:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Wojciech Wrona [###v...@r...pl.###]
    napisał:

    Długość zwolnienia lekarskiego nie ma tu żadnego znaczenia. Po
    pierwsze nie można wykluczyć, że gdyby je wystawiał biegły, to by
    uznał, że wystarczy 5 dni. Po drugie chodzi tutaj o normalne
    następstwa uderzenia, a więc załóżmy możesz zostać uderzony w głowę i
    mieć siniaka, w między czasie zachorować na grypę i leżeć 14 dni. Po
    trzecie chodzi o istotne zakłócenie funkcjonowania organizmu, a nie
    niemożliwe tak naprawdę do ocenienia odczucia ofiary, która w
    dodatkowo wkurzona, to może i kilka lat odczuwać subiektywny
    dyskomfort.

  • 5. Data: 2006-06-06 19:56:58
    Od: "Wojciech Wrona" <v...@r...pl>

> [...]
    > niemożliwe tak naprawdę do ocenienia odczucia ofiary, która w
    > dodatkowo wkurzona, to może i kilka lat odczuwać subiektywny

    Doskonale to rozumiem, jednak to nie byl subiektywny dyskomfort - nie moglem
    wykonywac zadnych fizycznych prac i nawet prowadzic samochodu z powodu
    silnego bolu w klatce. To jeszcze nic, przez ponad miesiac nie moglem sie
    smiac, a kichniecie to byl prawdziwy koszmar. Tak wiec smiem nie zgodzic sie
    z opinia bieglego lekarza, ktory nawet nie widzial przeswietlenia klatki.

    Pozdrawiam, Wojtek

  • 6. Data: 2006-06-06 20:52:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Wojciech Wrona [###v...@r...pl.###]
    napisał:

    W tej sytuacji - opierając się dokładnie na podanej przez ciebie
    powyżej argumentacji - złożył bym zażalenie na odmowę wszczęcia wraz z
    wnioskiem o powołanie innego biegłego. Nic innego nie można zrobić.
    Pozycja biegłego jest dość silna w takim wypadku. Ani policjant, ani
    prokurator ani sędzia się na tym nie znają.

  • 7. Data: 2006-06-06 21:03:16
    Od: "Wojciech Wrona" <v...@r...pl>

> [...]
    > Pozycja biegłego jest dość silna w takim wypadku. Ani policjant, ani
    > prokurator ani sędzia się na tym nie znają.

    Dzieki za pomoc, tak tez zrobie.

    Pozdrawiam, Wojtek