  • 1. Data: 2003-02-24 07:56:21
    Temat: prosze o pomoc
    Od: GL <w...@N...poznan.pl>

    Witam!

    Nosze sie z zamiarem rozpoczecia dzialalnosci gosp. Jednoczesnie pracuje na
    etacie. Dzialalnosc, to wszelkiego rodzaju uslugi infomatyczne; sprzedaz
    wlasnego oprogramowania, jak i administracja serwerami. Wydaje mi sie, ze
    najlepsza forma bylaby ksiazka przychodow i rozchodow, ale czy VAT tez? Jak
    sie rejestruje dzialalnosc teraz? Podobno w sadzie??? Jak bede placic ZUS
    (tylko ub. chorobowe, skoro pracuje na etacie?). Mam duzo watpliwosci i
    bardzo prosze o rozjasnienie mojej sytuacji... :-) Co powinienem zrobic?

    Z gory bardzo dziekuje!

    --
    GL

  • 2. Data: 2003-02-24 12:23:08
    Temat: Re: prosze o pomoc
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 24 Feb 2003, GL wrote:
    [...]
    >+ wlasnego oprogramowania, jak i administracja serwerami. Wydaje mi sie, ze
    >+ najlepsza forma bylaby ksiazka przychodow i rozchodow, ale czy VAT tez?

    Tego nikt ci nie powie, musisz przeliczyć !
    Oszacować koszty (tj. ilość VATu w nich), przychody...

    >+ Jak sie rejestruje dzialalnosc teraz? Podobno w sadzie???

    Na razie wycofano: DG OF rejestrujesz w urzędzie gminy/miasta.

    >+ Jak bede placic ZUS (tylko ub. chorobowe, skoro pracuje na etacie?).

    Jeśli zarabiasz >min. pensja - to *zdrowotone*, a nie chorobowe !

    >+ Mam duzo watpliwosci

    Przejrzyj archiwum *.podatki !

    pzdr, Gotfryd