  • 21. Data: 2009-10-24 18:22:18
    Temat: Re: pisanie skryptu przez programiste
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (24.10.2009 07:20), to wrote:

    > Wyciągniecie czyli co dokładnie? Bo przetwarzanie na własne potrzeby
    > danych dostępnych na publicznej stronie internetowej z pewnością nie jest
    > łamaniem prawa,

    Ustawa o ochronie baz danych jakoś nie rozróżnia własnych potrzeb i
    potrzeb "niewłasnych".

    > a już na pewno nie jest nim napisanie skryptu, który to
    > robi.

    No to zależy od tego czy masz świadomość do czego to ma służyć czy nie
    (i czy ci ewentualnie sąd uwierzy).

    > Podałeś bardzo mało szczegółów, ale o ile o nielegalnym jego
    > wykorzystywaniu nie zostałeś poinformowany wprost lub nie było ono
    > oczywiste to naprawdę nie widzę podstawy, dla której ktoś miałby się
    > Ciebie czekać.

    Dla mnie intencje potencjalnego zamawiającego były wręcz oczywiste.

    Jeżeli ktoś otwiera sklep internetowy i prosi mnie żebym "zerżnął" opisy
    identycznego asortymentu ze stron jego konkurencji, to chyba nie po to
    żeby sobie poczytać do poduszki :)

    p. m.