  • 1. Data: 2009-10-11 18:52:29
    Temat: Umorzona sprawa na posiedzeniu pojednawczym - odwolanie
    Od: DzikBagienny <n...@i...com>

    Witam, czy jesli na posiedzeniu pojednawczym Sad umorzyl sprawe ze
    wzgledu na niestawienie sie pokrzywdzonego, ta osoba moze odwolac sie i
    prosic o wyznaczenie nowej rozprawy ?

  • 2. Data: 2009-10-11 19:51:35
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 11 Oct 2009 20:52:29 +0200, DzikBagienny napisał(a):

    > Witam, czy jesli na posiedzeniu pojednawczym Sad umorzyl sprawe ze
    > wzgledu na niestawienie sie pokrzywdzonego, ta osoba moze odwolac sie i
    > prosic o wyznaczenie nowej rozprawy ?

    Rozumiem, że mowa o sprawie z oskarżenia prywatnego (np. art. 212 kk)?
    Nie, nie można. I: ta sprawa już jest res iudicata.
    Przećwiczyłem ;-) dwukrotnie.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2009-10-11 20:02:01
    Od: DzikBagienny <n...@i...com>

    Olgierd pisze:

    > Rozumiem, że mowa o sprawie z oskarżenia prywatnego (np. art. 212 kk)?
    > Nie, nie można. I: ta sprawa już jest res iudicata.
    > Przećwiczyłem ;-) dwukrotnie.

    Dokladnie. W takim razie dlaczego dostalem z wydzialu odwolawczego sadu
    okregowego wezwanie na posiedzenie ??

  • 4. Data: 2009-10-11 20:25:44
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 11 Oct 2009 22:02:01 +0200, DzikBagienny napisał(a):

    > Dokladnie. W takim razie dlaczego dostalem z wydzialu odwolawczego sadu
    > okregowego wezwanie na posiedzenie ??

    Bo obowiązkiem sądu jest to wszystko dokładnie stronie wyjaśnić ;-) a na
    poważnie: skoro nie było podstaw do odrzucenia zażalenia, to będzie
    trzeba je oddalić (po posiedzeniu).

  • 5. Data: 2009-10-11 20:34:36
    Od: kam <...@...pl>

    Olgierd pisze:
    > Bo obowiązkiem sądu jest to wszystko dokładnie stronie wyjaśnić ;-) a na
    > poważnie: skoro nie było podstaw do odrzucenia zażalenia, to będzie
    > trzeba je oddalić (po posiedzeniu).

    w kpk raczej nie ma odrzucenia i oddalenia zażalenia ;)

    KG

  • 6. Data: 2009-10-11 20:34:51
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 11 Oct 2009 22:34:36 +0200, kam napisał(a):

    > w kpk raczej nie ma odrzucenia i oddalenia zażalenia

    No wiem, wiem, pozostawia bez rozpoznania i nie uwzględnia bodajże. Nigdy
    nie mogę się tego nauczyć (bo i nie muszę, na szczęście).

  • 7. Data: 2009-10-11 20:48:33
    Od: DzikBagienny <n...@i...com>

    Olgierd pisze:

    > Bo obowiązkiem sądu jest to wszystko dokładnie stronie wyjaśnić ;-) a na
    > poważnie: skoro nie było podstaw do odrzucenia zażalenia, to będzie
    > trzeba je oddalić (po posiedzeniu).

    Mozesz jasniej? Ja jestem oskarzony i na posiedzeniu pojednawczym sad
    umorzyl sprawe bo druga strona sie nie stawila. I mam rozumiec ze
    wzywaja mnie jeszcze raz ale po co ?

  • 8. Data: 2009-10-11 21:00:30
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Nie, nie można. I: ta sprawa już jest res iudicata.

    A jesli dostarczy zwolnienie lekarskie z powodu nogi zlamanej w drodze na
    posiedzenie?
    Tez bedzie res iudicata?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2009-10-12 06:43:43
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 11 Oct 2009 23:00:30 +0200, SDD napisał(a):

    > A jesli dostarczy zwolnienie lekarskie z powodu nogi zlamanej w drodze
    > na posiedzenie?
    > Tez bedzie res iudicata?

    Jeśli dostarczy zaświadczenie od lekarza sądowego, że był chory, to nie
    będzie.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 10. Data: 2009-10-12 06:45:13
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 11 Oct 2009 22:48:33 +0200, DzikBagienny napisał(a):

    > Mozesz jasniej? Ja jestem oskarzony i na posiedzeniu pojednawczym sad
    > umorzyl sprawe bo druga strona sie nie stawila. I mam rozumiec ze
    > wzywaja mnie jeszcze raz ale po co ?

    Bo prawo daje każdemu prawo do rozpoznania jego problemów w 2
    instancjach. Oskarżyciel się odwołał, do czego ma prawo. Sąd mu odwali to
    odwołanie, bo generalne prawo do odwołania nie może stać na przeszkodzie
    umorzeniu postępowania w przypadku niestawiennictwa.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd