  • 11. Data: 2005-08-28 18:34:22
    Temat: Re: [pieniactwo] urzad stanu cywilnego i oplata za filmowanie we wlasnymzakresie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:desiik$ns0$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > No to wyobraźmy sobie, że w trakcie ślubu (w USC lub w kościele)
    > czterdziestu kamerzystów-amatorów zaczyna utrwalać...
    > Nie wiem jak w urzędach, ale np. w kościołach przy okacji I Komunii
    często
    > jest najmowany jeden kamerzysta i jeden fotograf którzy pracują dla
    > wszystkich i nikomu więcej nie wolno fotografować aby nie wprowadzać
    > zamętu. Chyba ma to sens?

    Ale przy I Komunii Świętej jest kilkudziesięciu zainteresowanych. Stąd
    jakieś uregulowanie tego ma sens, bo faktycznie może się zdarzyć, że
    kilkadziesiąt ganiających z kamerami osób skutecznie uniemożliwi godne
    odbycie tego zdarzenia. A i to jest to raczej prośba, niż zakaz, bo
    jak się ktoś uprze, to mu filmować nie zabronią.

    W wypadku ślubu taki zakaz nie ma żadnego sensu. A już na pewno nie ma
    sensu przyjmowanie wynagrodzenia w zamian za uchylenie nakazu.

  • 12. Data: 2005-08-28 19:56:07
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Przemek R... wyskrobał(a):
    > a jezeli sluby odbywaja sie w innym miejscu niz usc, np w muzeum (palac
    > opatow w gdansku oliwie)
    > - jeden dzien w miesiacu 16 ceremoni - ten sam czlowiek co w placowce usc
    > udziela slubu.
    > Wtedy moga zakazac?

    Kto może zakazać? Urzędnik USC nie. Mógłby "kierownik" tego miejsca, w
    którym jest ślub (kościół, muzeum, cokolwiek) jakby był wyjątkowo wredny.
    Jego i parę młodą łączy pewna umowa, której warunki mogłyby przewidywać
    zakaz filmowania albo odpłatność za filmowanie.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 13. Data: 2005-08-28 20:39:04
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Ale przy I Komunii Świętej jest kilkudziesięciu zainteresowanych. Stąd
    > jakieś uregulowanie tego ma sens

    Tylko kosciol to nie urzad utrzymywany za pieniadze podatnikow.

  • 14. Data: 2005-08-28 20:41:42
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Przemek R... napisał(a):

    > Czy urzad stanu cyiwlnego moze zabronic filmowania wlasna kamera slubu i w
    > zamian za odstapienie od zakazu
    > zadac 200 zl ?

    Zazwyczaj w takich przypadkach skutkuje poproszenie o fakture na ta
    usluge, ewentualnie paragon czy jakikolwiek inny dokument stwierdzajacy
    ze zostaly przekazane pieniadze konkretnej osobie za taki przywilej
    filmowania.

    Zalatwia to sprawe jeszcze szybciej niz to 200zl.

  • 15. Data: 2005-08-28 21:14:21
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jego i parę młodą łączy pewna umowa, której warunki mogłyby przewidywać
    > zakaz filmowania albo odpłatność za filmowanie.

    punkty niezgodne z prawem sa w swietle prawa nie wazne, a nie znam prawa
    ktore zabrania filmowania w muzeum chocby.

    P.

  • 16. Data: 2005-08-28 23:18:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:det9fc$deu$1@inews.gazeta.pl...

    > punkty niezgodne z prawem sa w swietle prawa nie wazne, a nie znam
    prawa
    > ktore zabrania filmowania w muzeum chocby.

    Ograniczenia mogą dotyczyć publikacji nagrań, nie zaś ich wykonywania.
    Jedyne skuteczne ograniczenia wynikają z informacji niejawnych.

  • 17. Data: 2005-08-28 23:47:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w
    wiadomości news:det7bb$moq$2@atlantis.news.tpi.pl...

    > Zazwyczaj w takich przypadkach skutkuje poproszenie o fakturę na ta
    > usługę, ewentualnie paragon czy jakikolwiek inny dokument
    stwierdzający
    > ze zostały przekazane pieniądze konkretnej osobie za taki przywilej
    > filmowania.
    >
    > Załatwia to sprawę jeszcze szybciej niż to 200zl.

    Ciekawe jak oni coś takiego księgują?Jako opłatę skarbową, czy
    darowiznę?

  • 18. Data: 2005-08-29 10:06:11
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Ciekawe jak oni coś takiego księgują?Jako opłatę skarbową, czy
    > darowiznę?

    Jako przelew łapwo-kieszeniowy...

  • 19. Data: 2005-08-29 11:03:27
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Przemek R... wyskrobał(a):
    > punkty niezgodne z prawem sa w swietle prawa nie wazne, a nie znam prawa
    > ktore zabrania filmowania w muzeum chocby.

    Zabronić fotografowania lub filmowania może kierownik/właściciel/zawiadujący
    muzeum lub inną tego typu placówką. Wchodząc tam zawierasz pewną umowę: np.
    oni Ci pokazują zbiory, ale bez możliwości fotografowania. Na przykład w
    Luvrze w Paryżu zdaje się nie można fotografować (z fleszem na pewno, nie
    wiem czy w ogóle). Podobnie bywa na koncertach: zakaz wnoszenia kamer,
    aparatów. Tak BTW to nie wiadomo co z aparatami w telefonach, ale to już
    inny problem. Natomiast urząd, tak jak USC w tym wypadku, nie zawiera z Tobą
    żadnej umowy i zabronić robienia zdjęć nie może.

  • 20. Data: 2005-08-29 11:17:34
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości

    > 3 miesiace temu bylem na slubie cywilnym w budynku usc i jakos nei bylo
    > problemu gdy 5 osob filmowalo
    > ceremonie.

    Na moim wlasnym slubie rowniez, wielu ludzi filmowalo, wielu robilo zdjecia.
    Nikomu nic nie przeszkadzalo

    Jacek