  • 31. Data: 2005-08-30 20:47:39
    Temat: Re: [pieniactwo] urzad stanu cywilnego i oplata za filmowanie we wlasnymzakresie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:df1cme$57$1@news.onet.pl...

    > Dlaczego nie? A jak organizatorzy koncertów, właściciele kin itd.
    robią?
    > Zawierają umowę: my pokażemy Ci koncert/film/itd., ale Ty nie możesz
    wnosić
    > kamery i filmować. Z kamerą Cię nie wpuścimy. Proste? Proste. Jak
    się
    > klientowi nie podoba to niech idzie gdzie indziej.

    Wiesz, taki zakaz ma skutek dotąd, dokąd jest przeszczegany. Po raz
    n-ty napiszę: A co zrobisz, jak klient weźmie i wyciągnie aparat? Ani
    go zatrzymać, ani dotknąć?

    > Wchodząc do muzeum, idąc na koncert zawiera się umowę! I może ona
    nie
    > przewidywać możliwości filmowania. Żeby była jasność: nie uważam, że
    > urzędzie można zabronić filmowania. Ale sądzę, że jak ślub odbywa
    się w
    > innym miejscu (np. muzeum), to brak zgody mógłby być uzasadniony.

    Ależ ona nie musi zawierać takiego zezwolenia. Zakazy zawiera ustawa.
    W odniesieniu do dzieł nie zabrania ona zwielokrotniania zasadniczo, a
    jedynie ogranicza publikacje. Ja bym proponował przejrzenie ustawy
    Prawo Autorskie" przed dalszą dyskusją. Bo akurat fotografowanie i
    filmowanie w muzeach jest właśnie tam unormowane.

  • 32. Data: 2005-08-30 20:51:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w
    wiadomości news:leg1fd.cq2.ln@ziutka.router...

    > No tak, ale co to ma u diabła wspólnego z Prawem Autorskim? :)

    Akurat bardzo dużo. Fotografując obraz poniekąd go zwielokrotniasz.
    Przy czym zgodnie z prawem bez zezwolenia twórcy wolno nieodpłatnie
    korzystać z już rozpowszechnionego utworu w zakresie własnego użytku
    osobistego. Przepis ten nie upoważnia do budowania według cudzego
    utworu architektonicznego i architektoniczno-urbanistycznego oraz do
    korzystania z elektronicznych baz danych spełniających cechy utworu,
    chyba że dotyczy to własnego użytku naukowego niezwiązanego z celem
    zarobkowym. Zakres własnego użytku osobistego obejmuje korzystanie z
    pojedynczych egzemplarzy utworów przez krąg osób pozostających w
    związku osobistym, w szczególności pokrewieństwa, powinowactwa lub
    stosunku towarzyskiego.

    Nie wymaga zezwolenia twórcy przejściowe lub incydentalne
    zwielokrotnianie utworów, niemające samodzielnego znaczenia
    gospodarczego, a stanowiące integralną i podstawową część procesu
    technologicznego oraz mające na celu wyłącznie umożliwienie:
    1) przekazu utworu w systemie teleinformatycznym pomiędzy osobami
    trzecimi przez pośrednika lub
    2) zgodnego z prawem korzystania z utworu.

    Na tej podstawie zdjęcia dziełom sztuki robić mogę, a jedynie nie mogę
    ich publikować.

  • 33. Data: 2005-08-31 07:41:15
    Od: "Leszek" <l...@n...fm>

    > Nie raz próbowałem i jakoś nikt mnie znikąd nie wyprowadzał.

    Już to widzę. Od przymuszenia straż na Wawelu posiada broń.

    --
    Pozdr
    Leszek

  • 34. Data: 2005-08-31 17:59:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Leszek" <l...@n...fm> napisał w wiadomości

    > Już to widzę. Od przymuszenia straż na Wawelu posiada broń.

    I strzela z niej do zwiedzających, którzy używają aparatów
    fotograficznych? :-)))

  • 35. Data: 2005-08-31 19:34:57
    Od: "Leszek" <l...@n...fm>

    > Użytkownik "Leszek" <l...@n...fm> napisał w wiadomości

    > I strzela z niej do zwiedzających, którzy używają aparatów
    > fotograficznych? :-)))

    Nie. Do tych co łamią przepisy zawarte w kodeksie drogowym na schodach w wieży
    mariackiej.

  • 36. Data: 2005-08-31 21:43:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Nie. Do tych co łamią przepisy zawarte w kodeksie drogowym na
    schodach w wieży
    > mariackiej.

    Aha. To mają jakieś sterowane wideo te pocisku, bo to jednak jest
    kilkaset metrów, o zakrętach na schodach nie wspominając. Dla nie
    wtajemniczonych wieża kościoła Mariackiego jest w Rynku, zaś Wawel nad
    Wisłą. Dzieli je głownie długość ulicy Grodzkiej - pewnie koło
    kilometra.

    A dla Przemka. Bądź uprzejmy wyjaśnić, jakiegoż to czynu zabronionego
    ów fotografujący turysta się dopuszcza, by uzasadnić jakiekolwiek
    działanie służb porządkowych, o strzelaniu już nie wspominając, bo
    rozumiem, ze to w kategorii żartu piszesz. Tylko uprzejmie prosił bym
    z powołaniem się na odpowiedni artykuł ustawy.