  • 1. Data: 2005-08-27 15:05:33
    Temat: zerwanie a zmiana umowy
    Od: Michał Osowiecki <m...@t...pl>

    Witam
    Mam taki problem. Zawarłem z fotografem umowę o dzieło wykonania zdjęć i
    filmu z wesela. Umowa jako jeden z punktów wymienia,że w przypadku
    ZERWANIA UMOWY przysługuje mu 50% wynagrodzenia, i jeszcze,że
    zamawiający ma prawo do decydowania, co ma się znaleźć w dziele, co ma
    być szczególnie uwzględnione. Dzień później zadzwoniłem i
    "zaproponowałem" zmianę umowy w ten sposób,że zostaje tylko film. Pan
    się zgodził, potwierdził moje pytanie,czy taka zmiana nie powoduje
    skutków finansowych dla mnie , ale odmówił spisania aneksu. Oczywiście
    wykonał umowę w określonym zakresie, ale jeśli chodzi o zapłatę, upiera
    się,że ZERWAŁEM UMOWĘ, a ja się upieram,że zaproponowałem ZMIANĘ i on na
    nią przystał.

    Kto ma rację, bo facet chce mnie po sądach ciągać

    Pozdrawiam, Michał

  • 2. Data: 2005-08-27 15:48:43
    Temat: Re: zerwanie a zmiana umowy
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Michał Osowiecki napisał(a):
> [...]
    > nią przystał.
    >
    > Kto ma rację, bo facet chce mnie po sądach ciągać

    W określonym to znaczy w jakim?
    IMHO ty masz rację, bo w końcu z nim to ustaliłeś. Jeżeli się będzie
    rzucał, to fakt niespisanie aneksu przemawia na twoją korzyść ;-). Po
    prostu zarządaj zdjęć :-). Facet ci ich nie da, bo ich nie zrobił w
    związku z tym... resztę sobie dopowiedz sam.

    MAc

  • 3. Data: 2005-08-27 15:59:24
    Od: Michał Osowiecki <m...@t...pl>

    Określonym, znaczy,że przyjął do wiadomości,że bez zdjęć i ich nie
    robił, czyli aneks był ustny. Pomijam niezachowanie jednakowej formy
    aneksu i umowy, Ale jak rozumiem, z całą pewnością ja jej nie zerwałem, tak?

  • 4. Data: 2005-08-27 17:15:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Michał Osowiecki" <m...@t...pl> napisał w
    wiadomości news:depv3b$je2$1@opal.icpnet.pl...
> [...]
    on na
    > nią przystał.
    >
    > Kto ma rację, bo facet chce mnie po sądach ciągać

    Ty masz rację. Umowę byś zerwał, jakbyś nie zamówił u niego nic.
    Przecież nadal wykonał usługę robienia zdjęć i filmowania w zakresie
    uzgodnionym z Tobą, czyli ostatecznie obejmującym tylko filmowanie.
    Jedynie utrzymuj, że nie chciałeś zmieniać umowy, a jedynie dookreślić
    zgodnie z umową zakres wykonania usługi.

  • 5. Data: 2005-08-28 08:31:07
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

> [...]
    > Jedynie utrzymuj, że nie chciałeś zmieniać umowy, a jedynie dookreślić
    > zgodnie z umową zakres wykonania usługi.

    Uwazam, ze zasadniczo, w oparciu o to co wiemy jest sluszne takie zalozenie
    ale tylko wtedy, gdy w ktoryms z punktow umowy nie bedzie napisane co
    rozumiemy pod pojeciem robienia zdjec.
    Jezeli definicja sprawozdawcza w umowie nazywa zdjeciami odbitki to jedynym
    rozwiazaniem bylby zapis informujacy, ze uslugobiorca ma prawo do
    decydowania co ma sie znalezc w dziele (moze nie chceiec) ... w przeciwnym
    razie zdjecia fotograf wykonywal na slubie a odbitek nie chcesz i tyle.
    Pozdrawiam Maver