  • 1. Data: 2002-05-11 15:26:45
    Temat: [pewnie troche OT] rezerwa
    Od: ...@...a (victor)

    hajjos

    Szanowni grupowicze, mam do panstwa pewne pytanie, i zeby nie przedluzac od razu
    przejede do meritum sprawy.
    Obecnie studiuje zaocznie (4 rok, inaczej 1 rok uzupelniajacych studiow
    magisterskich). Jestem absolwentem z roku 2001 - uzykalem tytul licencjata i
    otrzymalem dyplom. Wiem, ze dla absolwentow z roku 2001, 2002 istnieje mozliwosc
    nieodbycia przez nich przeszkolenia wojskowego/sluzby i na mocy rozporzadzenia
    ministra przeniesienie do rezerwy. W pazdzierniku 2001 bylem w WKU w celu
    przedluzenia "odroczki", oczywiscie z powodu nauki. Odroczenie otrzymalem.
    Niemniej jednak nikt w WKU nie poinformowal mnie, ze moge byc przeniesiony do
    rezerwy. Terez dowiaduje sie od kumpla, ze wystarczy isc do WKU, przedstawic
    dyplom i po sprawie. Moje pytania sa takie:
    1. Czy panowie w WKU mieli obowiazek poinformowania mnie o mozliwosci
    przeniesienia mnie do rezerwy (z powodu/na mocy rozporzadzenia ministra obrony)
    ?
    2. Czy z tytulu owego rozporzadzenia przysluguje mi przeniesienie do rezerwy,
    czy juz po herbacie ?
    3. Jesli mam szanse, to jak sprawe zalawic ?
    PS. Prosilbym takze o podanie zrodel prawa, na ktore moglbym sie w razie czego
    powolac, tak zeby byc bardziej przekonujacym.

    _Przepraszam_ jesli temat ten jest tu do znudzenia walkowany,
    niemniej jednak bardzo prosze o odpowiedzi, mam szanse oszczedzic prawie rok
    mojego zycia :-/

    pozdrawiam
    vic

  • 2. Data: 2002-05-12 09:38:59
    Temat: Re: [pewnie troche OT] rezerwa-WYJAŚNIENIE
    Od: "Jupraw" <j...@p...onet.pl>

    Ten temat był wielokrotnie wałkowany.
    Jeżeli ukończyłeś studia licencjackie przed 6 listopada 2001 roku podlegasz
    przeniesieniu do rezerwy z dniem 9 listopada 2001 roku. Jeżeli tak się nie
    stało - zasuwaj do WKU.
    Oto tekst zarządzenia.

    Dz.Urz.MON.01.17.139

    ZARZĄDZENIE Nr 65/MON

    MINISTRA OBRONY NARODOWEJ

    z dnia 15 października 2001 r.

    w sprawie przeniesienia do rezerwy niektórych grup poborowych bez odbycia
    zasadniczej służby wojskowej lub przeszkolenia wojskowego.

    (Dz. Urz. MON z dnia 22 października 2001 r.)

    Na podstawie art. 46 ust. 4 ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym
    obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 1992 r. Nr 4, poz. 16,
    Nr 40, poz. 174 i Nr 54, poz. 254, z 1994 r. Nr 43, poz. 165, z 1996 r. Nr
    7, poz. 44, Nr 10, poz. 56 i Nr 106, poz. 496, z 1997 r. Nr 6, poz. 31, Nr
    28, poz. 153, Nr 80, poz. 495, Nr 88, poz. 554, Nr 121, poz. 770 i Nr 141,
    poz. 944, z 1998 r. Nr 146, poz. 961 i Nr 162, poz. 1114 i 1126, z 1999 r.
    Nr 50, poz. 500, z 2000 r. Nr 12, poz. 136 i Nr 109, poz. 1156 oraz z 2001
    r. Nr 48, poz. 506, Nr 81, poz. 877, Nr 85, poz. 925 i Nr 88, poz. 961,
    zarządza się:

    § 1. Wojskowi komendanci uzupełnień przeniosą do rezerwy z dniem 9 listopada
    2001 r. poborowych przeznaczonych do odbycia zasadniczej służby wojskowej
    lub służby w obronie cywilnej, urodzonych w latach 1977 - 1979 oraz
    starszych, którzy:

    1) spełniają warunki do uznania ich za posiadających na wyłącznym utrzymaniu
    członków rodziny;

    2) nie ukończyli szkoły podstawowej lub wykształcenie podstawowe zdobyli z
    dwuletnim albo większym opóźnieniem bądź w szkole specjalnej;

    3) zostali prawomocnie skazani za przestępstwo i wymierzono wobec nich karę
    pozbawienia wolności na czas nie krótszy od lat 3, a karę tę odbyli.

    § 2. Przeniesieniu do rezerwy w terminie, o którym mowa w § 1, podlegają
    również poborowi, którzy do dnia wejścia w życie zarządzenia stali się
    absolwentami szkół wyższych i nie zostali powołani do odbycia przeszkolenia
    wojskowego.

    § 3. Przepisów § 1 i 2 nie stosuje się do poborowych, którzy zostali
    skierowani do odbycia służby zastępczej.

    § 4. W wojskowych dokumentach ewidencyjnych i osobistych poborowych, jako
    podstawę przeniesienia do rezerwy wpisuje się odpowiednie przepisy
    niniejszego zarządzenia.

    § 5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia z mocą obowiązującą od
    dnia 6 listopada 2001 r.

  • 3. Data: 2002-05-14 09:51:41
    Od: n...@...skrzynki (victor)

    "Jupraw" <j...@p...onet.pl> wrote in message:
    >Jeżeli ukończyłeś studia licencjackie przed 6 listopada 2001 roku podlegasz
    >przeniesieniu do rezerwy z dniem 9 listopada 2001 roku. Jeżeli tak się nie
    >stało - zasuwaj do WKU.

    :D
    juz jestem w rezerwie, dzieki !!!

    pozdrawiam