  • 1. Data: 2002-05-11 13:31:38
    Temat: Rozwod, a przekazanie czesci majatku
    Od: Tomasz <t...@p...onet.pl>

    Witam Wszystkich

    Jestem w trakcie pisania wnioskow w pozwie rozwodowym
    (o nie orzekaniu o winie i ze zgodnymi ustaleniami co
    do wszystkich mozliwych kwestii).

    Problem - jak przeprowadzic najtaniej przekazanie
    mojej czesci mieszkania?

    Jezeli strony sa zgodne, co do podzialu majatku,
    czy mozna do wnioskow dodac wole przekazania zonie
    mojej czesci praw do lokalu spoldzieczego?
    Czy orzeczenie sadu bedzie wtedy mialo taka sama moc,
    jak, dajmy na to akt notarialny?

    Pomysl i pytanie bieze sie z checi zaoszczedzenia:
    1) pieniedzy
    2) bieganiny

    Mam nadzieje, ze oplata sadoewa, za takie orzeczenie
    bylaby nizsza od taksy notarialnej + oplaty skarbowej,
    gdyby caly proces byl przeprowadzany poza rozprawa.

    Do tej pory, by ograniczyć koszty przekazania mojej
    czesci "mieszkania" wymyslilem:
    1) przed rozwodem: intercyza + darowizna --> ze wzgledu na
    bycie w I grupie podatkowj (bo przed rozwodm) podatek
    od darowizny jest "do przejscia
    2) po rozwodzie: sprzedaz (2% podatku?) mojej czesci (i tu nie jestem
    pewny, czy tak mozna...)

    Czy aby nie bladze? (Juz raz zbladzilem... :((

    Tomasz

    p.s.
    Przepraszam kogos, kto takze podpisuje sie "Tomasz"
    - moja bytnosc na grupie, mysle - bedzie chwilowa.
    Jezeli zagoszcze dluzej - zmienie nica.

  • 2. Data: 2002-05-12 07:43:54
    Temat: Re: Rozwod, a przekazanie czesci majatku
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Sat, 11 May 2002, Tomasz wrote:

    > Problem - jak przeprowadzic najtaniej przekazanie
    > mojej czesci mieszkania?

    Umową o podziale majątku (nie jest to umowa darowizny, tylko zniesienie
    współwłasności).

    > Jezeli strony sa zgodne, co do podzialu majatku,
    > czy mozna do wnioskow dodac wole przekazania zonie
    > mojej czesci praw do lokalu spoldzieczego?

    Prawo o lokalu spółdzielczego może posiadać tylko jedna osoba lub
    małżonkowie. Nie mogą być jego współwłaścicielami dwie osoby nie
    pozostające w związku małżeńskim.

    > 1) przed rozwodem: intercyza + darowizna --> ze wzgledu na
    > bycie w I grupie podatkowj (bo przed rozwodm) podatek
    > od darowizny jest "do przejscia

    Zniesienie wspólności majątkowej to nie "intercyza", i nie występuje przy
    tym element darowizny.

    > 2) po rozwodzie: sprzedaz (2% podatku?) mojej czesci (i tu nie jestem
    > pewny, czy tak mozna...)

    Pewnie że można.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)