  • 31. Data: 2006-12-30 17:10:53
    Temat: Re: paserstwo czy nie - p2p bez dowodów
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>

    Jasko Bartnik wrote:
    > Sprawa pierwsza: dysku sie nie wywala tylko oddaje do utylizacji.
    > Jesli by go znalezli moglbys za to beknac ... ale to tak na
    > marginesie :)
    > Sprawa druga: wyobraz sobie sytuacje - ktos nagral na kamerze
    > przemyslowej morderstwo z Twoim udzialem. Noz uzyty do zaciupania
    > staruszki zaginal w tajemniczych okolicznosciach. Potrzebny im ten
    > noz, zeby Cie skazac?

    To po co zarekwirowali mu komputer skoro mieli tak silne - według Ciebie -
    argumenty? Jeśli mają nagranie video z morderstwa to będą rekwirować swetr w
    którym go dokonał?

    > Skoro dostales informacje o tym, ze ktos rozpoczal zabawe w sciganie
    > Cie to, zapewne, zadbal tez o inne detale ... np. udal sie do
    > dostawcy uslug internetowych, zabezpieczyl szczegolowe logi dotyczace
    > tego co rozpowszechniasz i wystarczy.

    To wszystko są poszlaki. Jeśli siedział w sieci osiedlowej, to ktoś sprytny
    mógł np. podszywać się pod niego, ściągać pliki z internetu korzystając z
    jego komputera jako pośrednika i zrobić milion innych rzeczy aby rzucić na
    niego podejrzenie.

    Umówmy się tak: zacznę wysyłać emaile grożąc różnym ludziom, a w emailu
    zwrotnym podam Twój adres. Czy na bazie logów zgromadzonych podczas
    wysyłania tych emaili i ich treści można Cię postawić przed oskarżeniem i
    skazać?

    Natomiast pytający sporo ryzykuje przyznając się do tego na forum :) Na jego
    miejscu napisałbym jeszcze jawnie że te wszystkie mp3 i filmy były
    wystawiane przez amatorskie grupy :)

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 32. Data: 2006-12-30 17:20:55
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>

    latet wrote:

    > Moga odpowiedzieć, ze pobieżna analiza wykazuje, ze tam nic nie ma
    > i muszą oddać dyski do profesjonalnej, drogiej i długo trwającej
    > ekspertyzy (tam gdzie wyjmują z dysków talerze i skanują je
    > specjalną maszyna, która odczytuje tzw. informacje podprogowe).

    Świetnie, mój komputer jest niezbędny do mojej pracy, a utrzymuję dwuosobową
    rodzinę. Każdy dzień bez mojego komputera kosztuje mnie 100 zł. Proszę
    podpisać oświadczenie, że przyjęli państwo to do wiadomości /powiedzmy,
    prokurator/ i że zobowiązujecie się do wypłacenia pełnego odszkodowania w
    wypadku, gdy okaże się, że wszystkie dane na komputerze są legalne.

    > latet

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 33. Data: 2006-12-30 17:24:58
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>

    latet wrote:

> [...]
    > ekspertyzy (tam gdzie wyjmują z dysków talerze i skanują je
    > specjalną maszyna, która odczytuje tzw. informacje podprogowe).

    I drugi scenariusz:

    Kupiłem ten dysk od kolegi, potem go sformatowałem, bo nie chcę mieć na
    dysku niczego nielegalnego. Mam odpowiadać za przestępstwa/wykroczenia
    mojego kolegi? Wolne żarty. Dlaczego więc analizujecie głębiej dysk?

    > latet

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 34. Data: 2006-12-30 17:28:09
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl>

    From: "latet" <s...@x...pl>

> [...]
    > ekspertyzy (tam gdzie wyjmują z dysków talerze i skanują je
    > specjalną maszyna, która odczytuje tzw. informacje podprogowe).

    Ja nie przypadkowo pisze o komputerze, Ty - jak zgaduje - przypadkowo o
    dysku.
    Jesli chca zatrzymac HDD do analiz, to dodatkowo zażądalbym skopiowania
    waznych dla mnie plikow na inny HDD i obciazylbym policje zakupem tego
    dysku.
    pozdr.czes

  • 35. Data: 2006-12-30 18:06:06
    Od: "latet" <s...@x...pl>

> [...]
    > Jesli chca zatrzymac HDD do analiz, to dodatkowo zażądalbym skopiowania
    > waznych dla mnie plikow na inny HDD i obciazylbym policje zakupem tego

    Jasne. A potem Ci powiedzą:
    "Nie mamy panskiego plaszcza i co nam pan zrobi?"

    latet

  • 36. Data: 2006-12-30 18:17:33
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>

    latet wrote:
    > Jasne. A potem Ci powiedzą:
    > "Nie mamy panskiego plaszcza i co nam pan zrobi?"

    Podważasz sensowność takiego żądania?

    Bo możesz (mając całkowicie legalne oprogramowanie i dane) usłyszeć nagle
    "Ojej, skąd tu się wzięło tyle twardej pornografii? Na początku podczas
    analizy jej nie znaleźliśmy, a tu proszę - na pulpicie. Wpadliście, panie
    latet, wpadliście...[1]"

    > latet

    Pozdrawiam -- Spook.

    [1] Płeć wywnioskowana z ostatniej litery nicka - brak czasowników w czasie
    przeszłym bądź w trybie przypuszczającym :)

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 37. Data: 2006-12-30 20:48:05
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Wojciech "Spook" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl> napisał w
    wiadomości news:en6af8$cvt$1@news.dialog.net.pl...
> [...]
    > "Ojej, skąd tu się wzięło tyle twardej pornografii? Na początku podczas
    > analizy jej nie znaleźliśmy, a tu proszę - na pulpicie. Wpadliście, panie

    Jak oni nawet nie znają się na licencjach:
    http://images4.fotosik.pl/44/43080e83ef84afeb.jpg

  • 38. Data: 2006-12-30 21:00:44
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>

    qwerty wrote:

    > Jak oni nawet nie znają się na licencjach:
    > http://images4.fotosik.pl/44/43080e83ef84afeb.jpg

    Widziałem ten obrazek już chyba ze sto razy. Żeby podrzucić komuś na dysk
    twardą pornografię, nie trzeba się znać na licencjach. Może jednak dyskutuj
    na temat.

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 39. Data: 2006-12-30 22:22:00
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 30-12-2006 o 18:10:53 Wojciech "Spook" Sura
    <spook.no@unwanted_mail.op.pl> napisał(a):

    > To po co zarekwirowali mu komputer skoro mieli tak silne - według Ciebie
    > - argumenty? Jeśli mają nagranie video z morderstwa to będą rekwirować
    > swetr w którym go dokonał?

    Najlepiej razem z klientem :) Dowodow nigdy za wiele. Poza tym ...
    przeciez im 'wszystko' wolno. Policja teraz walczy o pierwsze miejsce w
    rankingu SETI@Home z NASA i kazdy komputer na wage zlota ;)

> [...]
    > zwrotnym podam Twój adres. Czy na bazie logów zgromadzonych podczas
    > wysyłania tych emaili i ich treści można Cię postawić przed oskarżeniem

    Wracajac do przykladu z morderstwem: jest roznica pomiedzy podszyciem sie
    pod kogos przez podmiane swetra a np. podmiana probki krwi mordercy przez
    laboranta, zeby test DNA wyszedl negatywnie.

    Odpowiadajac na pytanie: na podstawie zgromadzonych logow mozna postawic
    przed sadem i skazac niewinnego czlowieka. Wszystko jest mozliwe.
    Natomiast jest malo prawdopodobne aby TPSA podrabiala swoje logi aby
    wsypac przypadkowego faceta/grupe ludzi.

    Przy odrobinie srodkow/nakazow mozna odtworzyc trase jaka przebyl mail z
    pogrozkami i ustalic z duzym prawdopodobienstwem krag 'zainteresowanych'.
    Mozna sie bronic, ze osoba pod ktora sie podszywamy wlamala sie tego dnia
    do naszego mieszkania i z naszego komputera wyslala maila z pogrozkami ...
    tylko zapomniala o podmianie adresu zwrotnego.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 40. Data: 2006-12-30 22:33:51
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 30-12-2006 o 14:55:13 Piotr Kubiak <p...@m...liamg>
    napisał(a):

    > Podstawa prawna.

    Zgaduje, ze to bylo pytanie a nie twierdzenie. Nie chodzi o podstawe
    prawna ale o wlasne bezpieczenstwo. Jesli prowadzisz logi nie bedziesz
    mial porblemu, gdy dojdzie informacja, ze niezgodnie z prawem
    rozpowszechniasz jakies utwory. Patrzysz w logi - to nie ja, to facet spod
    trojki.

    > Bzdura. Twoim zdaniem wystarczy jak teraz Autor wątku spreparuje kilka
    > ,,logów'' to się od niego odczepią?

    Ciekawe jak to zrobi ... ukradnie policji komputer, ktory mu zabrali i tam
    podrzuci spreparowane logi? Gdyby mial na dysku nielegalny soft moglby tez
    podmienic caly dysk ;) Te logi to jak alibi ... nie znajac godziny
    'nalotu' ciezko spreparowac.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.