  • 1. Data: 2006-12-29 21:47:17
    Temat: meldunek
    Od: "maja11" <m...@s...pl>

    Mam problemik. Otóż mieszkanie w którym jestem zameldowana na stałe
    zostało właśnie sprzedane, mam jeszcze jekiś czas ok. 2 miesięcy
    na wymeldowanie. Pod koniec lutego wymelduję się z pobytu stałego,
    zabiorę dokumenty z ośrodka zdrowia i ... tu zaczyna się mój
    problem. Mieszkanie w którym będę zameldowan na stałe dopiero jest
    w budowie ukończenie jesień lub w koęcu roku 2007. Nie mam zamiaru
    informować ani w pracy ani w urzędach że nie będę mieszkała tu
    gdzie mieszkam teraz dopóki nie "wejdę" i nie zagospodaruję się w
    nowym miejscu zamieszkanie, czyli za jakieś 10- 11 miesięcy od
    wymeldunku. Czy jest to poprawne? Czy nikt nie dojdzie do tego
    wcześniej i nie będą mnie karać ? Znajomi zapewniają mnie że nic
    się nie stanie, ale ja nie mam pewności.
    Proszę o porady... zrozpaczona

  • 2. Data: 2006-12-30 20:59:32
    Temat: Re: meldunek
    Od: "boguslaw" <b...@a...edu.pl>

    maja11 napisał(a):
> [...]
    > wcześniej i nie będą mnie karać ? Znajomi zapewniają mnie że nic
    > się nie stanie, ale ja nie mam pewności.

    No .. rozpaczac to jeszcze nie ma powodu..

    Domyslam sie, ze sprzedalas swoje mieszkanie, masz kupione nowe,ale
    zanim sie przeprowadzisz gdzies sie tymczasowo "podziejesz"..

    I nie chesz informowac nigdzie ze zmieniasz miejsce zamieszkania...

    Noo.. tak znowu legalne to to niejest.. ale jesli sie wymeldujesz...
    uruchomisz maszynerie..
    Najprosciej byloby przekonac nabywce, zeby sie nie przejmowal twoim
    meldunkiem bo melduneknie daje cizadnych praw do niczego..... ale
    znajac przywiazanie ludzi do meldunku moze byc trudno..

    masz prawo nemiec stalego miejsca zamieszkania.. ale urzedy w polsce
    masz informowac o miejscu zamieszkania, wiec zgodnie z prawem, jesli
    zmieniasz miejsce zamieszkania to powinnas poinformowac..
    wymeldowaniejest wlasnie takim sygnalem dla urzedow, ze to miejsce
    zmieniasz.

  • 3. Data: 2006-12-30 21:25:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    maja11 wrote:

> [...]
    > wcześniej i nie będą mnie karać ? Znajomi zapewniają mnie że nic
    > się nie stanie, ale ja nie mam pewności.

    Meldujesz się tam, gdzie aktualnie mieszkasz. Jeśli meldunek ma
    charakter tymczasowy (np. póki nie ukończone zostanie Twoje mieszkanie)
    meldujesz się tylko tymczasowo i nawet nie musisz zmieniać dokumentów.

  • 4. Data: 2006-12-31 00:23:53
    Od: "boguslaw" <b...@a...edu.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Meldujesz się tam, gdzie aktualnie mieszkasz. Jeśli meldunek ma
    > charakter tymczasowy (np. póki nie ukończone zostanie Twoje mieszkanie)
    > meldujesz się tylko tymczasowo i nawet nie musisz zmieniać dokumentów.

    Mysle panie Andrzeju, ze tunie chodzi o to czy sie czasowomeldowac, czy
    nie..
    Leczo to,ze maja sprzedala mieszkanie i obiecala sie WYMELDOWAC.
    A jesli sie wymelduje, to juz dokumenty nalezaloby zmienic - prawda ?
    to uruchamia lawine zmian..
    Dlatego radzilem probe przekonania kupujacego, by pogodzil sie z
    sytyacja pozostawienia stalego meldunku.

  • 5. Data: 2007-01-01 22:43:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    boguslaw wrote:

    > Leczo to,ze maja sprzedala mieszkanie i obiecala sie WYMELDOWAC.
    > A jesli sie wymelduje, to juz dokumenty nalezaloby zmienic - prawda ?

    Dokumenty zmienia się po zameldowaniu, a nie po wymeldowaniu.

    Przy tymczasowych zmianach miejsca pobytu wystarczy nosić przy sobie "na
    wszelki wypadek" papier z urzędu z meldunkiem tymczasowym.

  • 6. Data: 2007-01-03 16:06:57
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    To niepotrzebne.
    Można się wymeldować z pobytu stałego i nastepnie nigdzie nie meldować bez żadnych
    znanych mi negatywnych skutków
    urzędowych, gdyż wówczas wchodzi pojęcie "ostatnie miejsce pobytu stałego", i dla
    urzędów (przykładowo wydziały
    komunikacji), i dla banków.
    Co więcej, skutki podatkowe moga być pozytywne, bo kto sprawdzi, że nie przebywał[a]
    np. w Wielkiej Brytanii :-)
    JaC

    > Dlatego radzilem probe przekonania kupujacego, by pogodzil sie z sytyacja
    pozostawienia stalego meldunku.

    It has removed 2869 spam emails to date.
    Try SPAMfighter for free now!