  • 1. Data: 2006-12-29 17:53:13
    Temat: Umowa na lacze internetowe
    Od: "ra9om1ak" <r...@o...pl>

    Witam

    Czy zapis w umowie dotyczacej uslug internetowych - lacze z predkoscia "DO"
    np. 256 kilobitow/sek. jest zgodne z prawem ?
    Czy to oznacza, ze szybkosc lacza rzedu 0,00001 jest zgodna z umowa ?
    Dzwonilem przed chwila na infolinie, gdzie mam wykupiony net - Pani nie
    potrafila okreslic, co kwalifikuje sie na usterke, a co jest "normalne".
    Tylko, ze transfer ktory mam na poziomie 0,1 kb/sek to usterka.
    Od 8 grudnia zrobilem 4 zgloszenia, 5 wizyt technika...wykonalem z 30 rozmow
    tel. - jedno polaczenie to "gratis" 3 minuty czekania na polaczenie,
    zdzierstwo jakich malo. Technik rozklada rece, wchodzi na 2 minuty do domu i
    wychodzi. Nic nie robi - no ale byl :DD Mowi za to po cichu, ze 70 osob w
    miasteczku wisi na 1 laczu, a ma byc 110 osob. Wpieli nas w jakis WAN i w
    sumie net nie chodzi _wcale_. Tanim kosztem ://
    Nie jest to tepsa, usluga typu "kablowka".

    Prosze o pomoc - mam pisac do UOKiK w sprawie tej umowy (zapisu "DO") czy to
    jest zgodny z prawem taki zapis ? :/

    Dziekuje, pozdrawiam.

    --
    P.
    radomiak[MALPA]o2.pl

  • 2. Data: 2006-12-29 18:08:52
    Temat: Re: Umowa na lacze internetowe
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    ra9om1ak napisał(a):
    > Witam
    >
    > Czy zapis w umowie dotyczacej uslug internetowych - lacze z predkoscia
    > "DO" np. 256 kilobitow/sek. jest zgodne z prawem ?

    Tak, jest. Jest takze usługa zwana Gwarantowaną przepustowoscia za ktora
    placi sie baaaaardzo duzo.

    > Czy to oznacza, ze szybkosc lacza rzedu 0,00001 jest zgodna z umowa ?
    > Dzwonilem przed chwila na infolinie, gdzie mam wykupiony net - Pani nie
    > potrafila okreslic, co kwalifikuje sie na usterke, a co jest "normalne".

    IMHO przy zalozeniu ze nie pobierasz czegos z serwera w Mozambiku ktory
    wisi na modemie 400bps

    > Prosze o pomoc - mam pisac do UOKiK w sprawie tej umowy (zapisu "DO")
    > czy to jest zgodny z prawem taki zapis ? :/

    Akurat o to nie masz co pisac...

    pozdrawiam,
    Przemek O.

    --
    SoftSYSTEM
    Oprogramowanie dla rolnictwa

  • 3. Data: 2006-12-29 18:33:26
    Od: "ra9om1ak" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Osmanski" <p...@c...gdzies.net.pl> napisał w
    wiadomości news:en3lpv$fah$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > IMHO przy zalozeniu ze nie pobierasz czegos z serwera w Mozambiku ktory
    > wisi na modemie 400bps

    Mowisz "zalozenie"...mam dziadka z tego zacnego kraju i lubie z nim pogadac
    na skype - ale lacze nie wyrabia - rozumiem, ze do tego nie moge
    wykorzystywac netu ? Albo godzic sie z tym, ze predkosc spada do 1/1000000
    przepustowosci lacza i jest oki ? Dziwne.

    Czyli reasumujac, mam lacze o predkosci 0,00000000001 i jest oki - mam
    placic tyle, ile jest w umowie. "Do predkosci" - to po co kwalifikowac to
    jako usterke, skoro to jest zgodne z prawem ?
    Sorry za "jakosc" postu i przypowiesc o dziadku, ale rece mi opadaja :/

    --
    P.
    radomiak[MALPA]o2.pl

  • 4. Data: 2006-12-29 18:37:01
    Od: "Big Jack" <aaaaa@bbbbb@ccccc.zz>

    W wiadomości: news:en3kmk$d7o$1@nemesis.news.tpi.pl
    użytkownik *ra9om1ak* napisał(a):

    > Nie jest to tepsa, usluga typu "kablowka".

    Co to za kablówka, bo widzę, że teraz piszesz z &ftp?

    --
    Big Jack
    //////

  • 5. Data: 2006-12-29 19:08:22
    Od: "ra9om1ak" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Big Jack" <aaaaa@bbbbb@ccccc.zz> napisał w wiadomości
    >W wiadomości: news:en3kmk$d7o$1@nemesis.news.tpi.pl

    > Co to za kablówka, bo widzę, że teraz piszesz z &ftp?

    Kablowka predkosc 256 z Multimedii, w sumie czemu mam to ukrywac. Ciekawe,
    to co piszesz hmmm...

    --
    P.
    radomiak[MALPA]o2.pl

  • 6. Data: 2006-12-29 19:33:03
    Od: "Big Jack" <aaaaa@bbbbb@ccccc.zz>

    W wiadomości: news:en3oq0$p1h$1@nemesis.news.tpi.pl
    użytkownik *ra9om1ak* napisał(a):

    > Kablowka predkosc 256 z Multimedii, w sumie czemu mam to ukrywac.

    Miałem kiedyś Interenet z Multimedia tylko że w Malborku i z całą
    odpwiedzialnością muszę powiedzieć, że lepszego jak z MM nie miałem, ani
    teraz nie mam. To było łącze 256/256 i takie parametry trzymało. Pingi
    do popoluranych portali były w granicach kilku ms. Pady zdarzały się,
    owszem, ale nie trwały długo i były znacznie rzadsze niż to co obserwuje
    teraz w &ftp

    > Ciekawe, to co piszesz hmmm...

    IP z którego piszesz wskazuje na TPSA, a nie na Multimedia...

    --
    Big Jack
    //////

  • 7. Data: 2006-12-29 19:55:55
    Od: "ra9om1ak" <r...@o...pl>

    > IP z którego piszesz wskazuje na TPSA, a nie na Multimedia...

    A to juz wogole ciekawe :/

    --
    P.
    radomiak[MALPA]o2.pl

  • 8. Data: 2006-12-29 20:22:57
    Od: "Big Jack" <aaaaa@bbbbb@ccccc.zz>

    W wiadomości: news:en3rhv$2ot$1@nemesis.news.tpi.pl
    użytkownik *ra9om1ak* napisał(a):

    > A to juz wogole ciekawe :/

    Nawet podejrzane. Jak miałem Multimedia, to miała ona swoje IP. Sprawdź
    co zeznaje o Twoim IP www.dnsstuff.com Abstrahując od Twojego nicka, to
    jesteś z okolic Olsztyna?

    --
    Big Jack
    //////

  • 9. Data: 2006-12-29 20:42:20
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "ra9om1ak" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A to juz wogole ciekawe :/

    Wszystkie gwiazdy to samo mówią:
    inetnum: 80.50.28.0 - 80.50.28.255
    netname: MAN-OLSZTYN-1
    descr: Man Olsztyn 1
    descr: Olsztyn
    country: PL
    remarks: ! - ! - ! - ! - ! - !
    remarks: Contact to ABUSE TP S.A. :
    remarks: a...@t...pl
    remarks: ! - ! - ! - ! - ! - !
    admin-c: TPHT
    tech-c: HT2189-RIPE
    status: ASSIGNED PA
    mnt-by: TPNET
    source: RIPE # Filtered

  • 10. Data: 2006-12-29 20:45:41
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

> [...]
    > miasteczku wisi na 1 laczu, a ma byc 110 osob. Wpieli nas w jakis WAN i w
    > sumie net nie chodzi _wcale_. Tanim kosztem ://

    Jeżeli masz tak cały czas to zrezygnuj z ich usług. Chyba u każdego ISP jest
    zapis "do". Są tacy ludzie, że wykupują 256 Kbps i mają transfer 30 KB/s
    (zamiast 32KB/s) i od razu zgłaszają usterkę. Zresztą ten zapis "do" jest ważny.
    :P Wyobraź sobie, że masz 1 Mbps. Ściągasz z serwera z Rosji, który ma 512 Kbps.
    To ma byś wina twojego ISP, że nie ściąga te 128 KB/s ? Jednak, skoro piszesz,
    że jest tak tragicznie - zmień sieć. Mnożą się one jak króliki. :)