  • 1. Data: 2006-12-29 21:03:21
    Temat: Pedofil
    Od: m...@t...pl

    Hmm na jakiej podstawie biegli oceniają wiek,bo stukanie 15latki :P
    jest zgodne z prawem

  • 2. Data: 2006-12-29 21:26:17
    Temat: Re: Pedofil
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <m...@t...pl> napisał w wiadomości
    s.com...

    Najczęściej na podstawie metryki urodzenia. Jest to w większości wypadków dość
    skuteczny sposób i nie wymaga udziału biegłego w postępowaniu. Bywają pewne
    wyjątki od tej zasady, zwłaszcza dotyczące obcokrajowców, ale wówczas potrzebna
    jest po prostu znajomość prawa państwa, które metrykę wystawia. W niektórych
    państwach (podobno w Szwecji przykładowo) za chwilę urodzenia przyjmuje się
    chwilę poczęcia. Skutkiem tego "stukanie" 15-to latki ze Szwecji może wzbudzić
    pretensje polskich organów ścigania, bo będzie miała wg polskiego prawa nieco
    ponad 14 lat.

    Sądzę jednak, że nie tyle chodzi Ci o ustalenie wieku partnerki, co ewentualną
    próbę wykazania błędu partnera co do istotnych okoliczności powodujących
    odpowiedzialność karną. Czyli mamy sobie taką 14-tkę, która wygląda na 16-tkę.
    Ale podstawowym warunkiem w takim wypadku musi być to, ze partner nie wie, ile
    partnerka ma lat. Wówczas biegły bierze pod uwagę przede wszystkim poziom
    rozwoju takiej dziewczyny oraz to, na ile faktycznie partner mógł nie zdawać
    sobie sprawy z jej wieku. A więc tzw. trzeciorzędowe cechy płciowe, wielkość,
    wagę.

    I na koniec skończmy z uznawaniem "stukania" 15-to latki za pedofilię.
    Pedofilia, to pociąg do dzieci. Trudno 15-to latkę nazwać dzieckiem (choć pewnie
    czyimś jest).

  • 3. Data: 2006-12-29 21:42:12
    Od: "Qbek" <q...@w...pl>

    m...@t...pl napisał(a):
    > Hmm na jakiej podstawie biegli oceniają wiek,bo stukanie 15latki :P
    > jest zgodne z prawem

    Na podstawie legitymacji szkolnej;)

  • 4. Data: 2006-12-29 21:42:27
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia 29 Dec 2006 13:03:21 -0800, m...@t...pl napisał(a):

    > Hmm na jakiej podstawie biegli oceniają wiek,bo stukanie 15latki :P
    > jest zgodne z prawem

    Np. na podstawie skali Tannera.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2006-12-29 23:59:17
    Od: "Pacio" <p...@t...ten.shit.poczta.onet.pl>

    scream wrote:

    > Np. na podstawie skali Tannera.

    http://tinyurl.com/vfhdo :)

    Pacio

  • 6. Data: 2006-12-30 00:45:08
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 29 grudnia 2006 22:26
    (autor Robert Tomasik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <en423j$qa0$1@atlantis.news.tpi.pl>):

> [...]
    > wystawia. W niektórych państwach (podobno w Szwecji przykładowo) za chwilę
    > urodzenia przyjmuje się chwilę poczęcia.

    Hm..... A jak oni to ustalają?

    > I na koniec skończmy z uznawaniem "stukania" 15-to latki za pedofilię.
    > Pedofilia, to pociąg do dzieci. Trudno 15-to latkę nazwać dzieckiem (choć
    > pewnie czyimś jest).

    Jako uczyciel licealny zapewniam cię, że taka 15tka jest dzieckiem. A 14 to
    już całkiem. Może i są wybitne jednostki, które w wieku 14-15 lat dzieckiem
    nazwać nie można, ale jeśli ktoś w wieku niezbliżonym do 15lat uznaje 15tkę
    za kobietę to zakrawa to jednak na pedofilię.

    --
    Jego Ponurość Tristan

  • 7. Data: 2006-12-30 01:09:27
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 30 Dec 2006 01:45:08 +0100, Tristan napisał(a):

> [...]
    > nazwać nie można, ale jeśli ktoś w wieku niezbliżonym do 15lat uznaje 15tkę
    > za kobietę to zakrawa to jednak na pedofilię.

    Mentalnie owszem, fizycznie w całkiem sporej ilości przypadków nie.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 8. Data: 2006-12-30 01:10:14
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 30 Dec 2006 00:59:17 +0100, Pacio napisał(a):

    > http://tinyurl.com/vfhdo

    Co nie oznacza, że przestano sie na tym opierac :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 9. Data: 2006-12-30 01:47:09
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Tristan" <n...@s...pl> wrote in message

    > Hm..... A jak oni to ustalają?

    Bardzo prosto. Na podstawie badania USG można ustalić wiek płodu.
    Znając czas miesiączki można się góra pomylić o kilka dni.

> [...]
    > 15tkę
    > za kobietę to zakrawa to jednak na pedofilię.

    Fizycznie i z wygląda są dojrzałe, ale psychika nadaje się do przedszkola.

  • 10. Data: 2006-12-30 10:21:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Hm..... A jak oni to ustalają?

    Nie wiem. Podejrzewam, że dokałdają te 9 miesięcy do chwili urodzenia.

> [...]
    > nazwać nie można, ale jeśli ktoś w wieku niezbliżonym do 15lat uznaje 15tkę
    > za kobietę to zakrawa to jednak na pedofilię.

    Pomiędzy dzieckiem a kobietą jest pewien margines dla młodzieży.