  • 41. Data: 2006-12-30 22:55:04
    Temat: Re: paserstwo czy nie - p2p bez dowodów
    Od: k...@g...com

    temat jak widzę trochę się rozmywa. jaśko, kurczę, z całym
    szacunkiem, ale przyczepiłeś się do tych logów i ciągniesz to
    zupełnie bez sensu. napisałem już, że w moim przypadku nie ma
    niczego takiego, bo sieć to najzwyklejszy, kilkuosobowy lan z routerem
    do którego jest podłączona neostrada. nie ma administratora jako
    takiego, nie ma o czym mówić.

    nie otrzymałem natomiast wiążącej odpowiedzi na podstawowe pytanie.
    jako że sprawę przedstawiłem już w miarę dokładnie, wszystko
    powinno być jasne: czy w mojej sytuacji, gdy jest kilku użytkowników
    na jednym ip i nie ma fizycznych dowodów ściągania plików na mój
    komputer (ani żadnych innych nielegalnych materiałów), zaś jedyną
    poszlaką która mogłaby na mnie wskazać jest (niepełna nawet)
    zbieżność mojego nicka z dc++ (który w jakiś sposób został
    zarejestrowany przez ścigantów) i mojego adresu mailowego mogę
    spodziewać się jakichś zarzutów? w sensie, czy w świetle prawa
    wystarczające do postawienia zarzutów jest to, że szukając kogoś o
    pseudo np. [PL]xyzabcd policja trafi na adres mailowy
    x...@x...pl i wyczai kto z niego korzysta? to, że każdy
    logicznie rozumujący człowiek powiąże ze sobą fakty jest
    oczywiste, ale co mówi prawo?

    pozdrawiam.

  • 42. Data: 2006-12-30 23:05:05
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Jasko Bartnik wrote:

    > Ciekawe jak to zrobi ... ukradnie policji komputer, ktory mu zabrali i
    > tam podrzuci spreparowane logi?

    Panie prokuratorze, bo te pliki takie duże są (w końcu wszystko loguję,
    żeby się móc obronić), to ja je nagrywam na dvd (te, co tam na stole
    leżały ;p). O proszę, to akurat jedna z takich płytek :)

    bp, mspanc

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 43. Data: 2006-12-30 23:40:15
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 30-12-2006 o 23:55:04 <k...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > x...@x...pl i wyczai kto z niego korzysta? to, że każdy
    > logicznie rozumujący człowiek powiąże ze sobą fakty jest

    Z mojego punktu widzenia - mozna. Generalnie, bez tego tez mozna by bylo,
    liczac na to, ze albo znajda sie dodatkowe dowody, albo oskarzony sam sie
    przyzna ... albo obejdzie sie i bez tego - wystarcza dowody juz
    nagromadzone (to wlasnie ta czesc o powiazaniu faktow nicka z mailem).
    Mialem nie mowic juz o tych logach ... ale, jesli w ramach dowodow maja
    logi TPSA wskazujace na te maks. 5 osob, to zbieznosc nicka z mailem moze
    wystarczyc.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 44. Data: 2006-12-30 23:43:40
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 31-12-2006 o 00:05:05 Piotr Kubiak <p...@m...liamg>
    napisał(a):

    > Panie prokuratorze, bo te pliki takie duże są (w końcu wszystko loguję,
    > żeby się móc obronić), to ja je nagrywam na dvd (te, co tam na stole
    > leżały ;p). O proszę, to akurat jedna z takich płytek :)

    Trudne ... ale da sie zrobic :) Tylko pewnie i date wypalenia plytki mozna
    ustalic. Z drugiej strony:
    "ja te pliki najpierw kopiowalem na laptopa a dopiero niedawno
    przerzucilem na plyty, jak sie okazalo, ze sa takie wazne."

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 45. Data: 2006-12-31 12:06:29
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > wcześniej używany tutaj). potem wzięli kompa i przeprowadzili małe
    > przesłuchanie ojca, zadając pytania o używane przez niego nicki, to,
    > do czego używa komputera i internetu, kto korzysta ze sprzętu, czy
    > stuff na dysku jest legalny i w sumie tyle. zaplombowali komputer,
    > zostawili pokwitowanie i pouczenie, informując ponadto, że szybciej
    > niż za miesiąc komp nie wróci. i tyle. ogólnie pełen spokój i
    > kultura, w sumie zachowywali się bardziej jak monterzy kablówki niż
    > policjanci =] a poza tym sprawiali wrażenie lekko znudzonych.

    no i pelna klasa (no moze po za zgnorowqaniem tych plyt)

    P.

  • 46. Data: 2006-12-31 16:03:06
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>

    Użytkownik wrote:
    > to, że każdy
    > logicznie rozumujący człowiek powiąże ze sobą fakty jest
    > oczywiste, ale co mówi prawo?

    Ja wiem, czy takie oczywiste? Ściągnę sobie DC++ i ustawię nicka kokobambino
    (at) googlemail.com. Czy z tego będzie wynikało, że to Ty ściągałeś te
    pliki?

    IMO Zbieżność nicków jest tak samo mało wartościowa jak zbieżność nazwisk.
    Mało to Kowalskich i Nowaków w Polsce?

    > pozdrawiam.

    Takoż i ja -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 47. Data: 2007-01-01 12:37:44
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 31-12-2006 o 17:03:06 Wojciech "Spook" Sura
    <spook.no@unwanted_mail.op.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > IMO Zbieżność nicków jest tak samo mało wartościowa jak zbieżność
    > nazwisk. Mało to Kowalskich i Nowaków w Polsce?

    Tylko, ze w tym przypadku maja owe grono 5 osob i jeden z nich poslugiwal
    sie nickiem kokobambino. Oczywiscie - mozna sie podszywac pod sasiada.
    Albo tlumaczyc, ze ta zbieznosc jest przypadkowa. Ale na ile to mocny
    dowod, zapewne, zadecyduje sad.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 48. Data: 2007-01-05 15:53:50
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>

    Użytkownik wrote:
    (...)

    Czy są jakieś postępy w sprawie? Bo jestem nią jako żywo zainteresowany :)

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 49. Data: 2007-01-12 10:28:50
    Od: "Jan Werbiński" <j...@j...com>

    Użytkownik "mr.all" <j...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:en67hk$1lt$1@news.onet.pl...
    > Ja nie przypadkowo pisze o komputerze, Ty - jak zgaduje - przypadkowo o
    > dysku.
    > Jesli chca zatrzymac HDD do analiz, to dodatkowo zażądalbym skopiowania
    > waznych dla mnie plikow na inny HDD i obciazylbym policje zakupem tego
    > dysku.

    Powinni raczej zostawić Ci ten skopiowany. Mają wtedy większe szanse.
    Na "zachodzie" są zestawy do robienia kopii. Walizka z kopiarką dysków,
    specjalnie dla celów dowodowych. Kulturalnie i profesjonalnie. Wpadają
    federalni, a po ich wyjściu możesz w dalszym ciągu delektować się pirackim
    windowsem. :-D

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/