  • 11. Data: 2012-05-27 08:25:41
    Temat: Re: papier toaletowy z wizerunkiem nielubianej osoby
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-05-27 01:11, Andrzej Lawa pisze:

    > Swoją szosą to jest coś odrażającego - brakuje środków na leczenie
    > ludzi, a na kolejny cholerny pomnik pieniądze się znalazły.

    ... na ten (nie wiem dokładnie który, ale zgaduję, że związany z kultem
    religijnym) pomnik ludzie dali pieniądze z własnej woli i ch.j komu do tego.
    Natomiast na "leczenie" pieniądze są pod tym pretekstem ("leczenia")
    ludziom rabowane pod groźbą giwery pozbawienia podstawowych praw, po
    czym bezkarnie rozkradane przez urzędujących.
    Naprawdę nie widzisz tej różnicy?

    > Chociaż żeby to był jedyny przypadek marnowania zasobów...

    Prawda.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 12. Data: 2012-05-27 11:27:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.05.2012 08:25, maruda pisze:

    > ... na ten (nie wiem dokładnie który, ale zgaduję, że związany z kultem
    > religijnym) pomnik ludzie dali pieniądze z własnej woli i ch.j komu do
    > tego.

    To mi do tego, że ludzie chorują, a gromada fundziaków trwoni pieniądze
    na "złote cielce". I co ciekawe są to ludzie lamentujący, że nie ma
    pieniędzy na leczenie.

    To inna sprawa.

  • 13. Data: 2012-05-27 12:25:53
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 27.05.2012 11:27, Andrzej Lawa pisze:

    > To mi do tego, że ludzie chorują, a gromada fundziaków trwoni pieniądze
    > na "złote cielce".

    Owszem, też uważam, że to bałwochwalstwo, ale akurat argument ,,ludzie
    chorują'' jest średni. Ludzie chorują, a ty płacisz abonament za
    internet, cośtam pewnie wygadasz towarzysko na komórce, pewnie jakąś
    kablówkę albo coś podobnego masz, a i wyżywienie też raczej nie
    Niezbędne Minimum. Też można by powiedzieć, że ,,takie luksusy, a
    ludzie chorują''.

    Pomijając aspekt bałwochwalstwa, to ty lubisz swoje pieniądze dać na
    twoje ulubione przyjemności zamiast na wsparcie chorych, a oni lubią dać
    swoje pieniądze na swoje ulubione przyjemności i postawienie złotego
    cielca.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 14. Data: 2012-05-27 13:01:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Owszem, też uważam, że to bałwochwalstwo, ale akurat argument ,,ludzie
    > chorują'' jest średni. Ludzie chorują, a ty płacisz abonament za
    > internet,

    Który jest mi potrzebny m.in. do pracy czy poszerzania wiedzy.

    > cośtam pewnie wygadasz towarzysko na komórce, pewnie jakąś

    Z abonamentu, który i tak z przyczyn czysto praktycznych muszę mieć - a
    i tak sporo co miesiąc zostaje.

    > kablówkę albo coś podobnego masz,

    Nie. Po co? W kablówkach i pakietach satelitarnych zwykle są same śmieci
    z okazyjnie czymś wartościowym. Ludzie tracą czas oglądając śmieci, żeby
    się "abonament nie marnował".

    > a i wyżywienie też raczej nie Niezbędne Minimum.

    Niezbędne minimum energetyczne jest niezdrowe, m.in. dlatego, że sporo
    zasuwam fizycznie w ogrodzie.

    > Też można by powiedzieć, że ,,takie luksusy, a
    > ludzie chorują''.

    Te moje luksusy to twoje urojenia.

> [...]
    > twoje ulubione przyjemności zamiast na wsparcie chorych, a oni lubią dać
    > swoje pieniądze na swoje ulubione przyjemności i postawienie złotego

    Tylko do kultu religijnego w zupełności wystarczyłaby kieszonkowa
    figurka - to był przejaw pychy i megalomanii. Pieniądze wyrzucone na
    patologię - a nie na rozwój kulturalny czy duchowy.

  • 15. Data: 2012-05-27 17:17:57
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    maruda <m...@n...com> wrote:

    > ... na ten (nie wiem dokładnie który, ale zgaduję, że związany z
    > kultem religijnym) pomnik ludzie dali pieniądze z własnej woli i ch.j

    Ot mądryjał. Nie wie który, ale przekonany że postawiony za prywatne
    pieniądze. Faktycznie ch.j

  • 16. Data: 2012-05-27 18:10:58
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 27.05.2012 13:01, Andrzej Lawa pisze:
    > Który jest mi potrzebny m.in. do pracy czy poszerzania wiedzy.

    A czy ja mówię, że nie jest ci potrzebny? Nie wiem, nie podejmuję się
    oceny.

    > Z abonamentu, który i tak z przyczyn czysto praktycznych muszę mieć - a
    > i tak sporo co miesiąc zostaje.

    Ale się nie tłumacz. Ty podjąłeś decyzję, że takie czy inne środki
    przeznaczysz nie na pomoc chorym, a na siebie. I oni też tak zdecydowali.

    > Tylko do kultu religijnego w zupełności wystarczyłaby kieszonkowa
    > figurka - to był przejaw pychy i megalomanii.

    A czego przejawem jest twoja postawa? To co ty kupujesz jest oczywiście
    niezbędne, konieczne, poszerza, ulepsza, jest cudne, wspaniałe i ąę...

    Ty se żeresz frykasy, zapierdzielasz po ogrodzie i sobie poszerzasz
    przez internet.
    A oni sobie stawiają złotego cielca. Jako chrześcijanin mówię im
    stanowcze nie, bo to bałwochwalstwo, ale tak poza tym, to jest ich
    sprawa, na co sobie wydadzą pieniądze.

    > Pieniądze wyrzucone na
    > patologię - a nie na rozwój kulturalny czy duchowy.

    W twojej, oczywiście jedynie słusznej i jedynie obiektywnej ocenie...

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 17. Data: 2012-05-27 18:29:15
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-05-27 00:52:39 +0200, Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl> said:

    > Ależ jest.
    > Królem Polski jest Jezus Chytrus a królową Matka Boska Zajebista.

    Jeśli matka jest Boska, to królem musi być Bosek (chyba, że jest boska).
    Inaczej to nie działa...

    --
    Bydlę

  • 18. Data: 2012-05-27 19:15:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > A czy ja mówię, że nie jest ci potrzebny? Nie wiem, nie podejmuję się
    > oceny.

    Na prawdę nie rozumiesz, co piszę, czy tylko zgrywasz idiotę?

    Ja piszę o marnowaniu zasobów!

    > Ale się nie tłumacz. Ty podjąłeś decyzję, że takie czy inne środki
    > przeznaczysz nie na pomoc chorym, a na siebie. I oni też tak zdecydowali.

    Nie, oni nie przeznaczyli na siebie, tylko wyrzucili w błoto.

    > A czego przejawem jest twoja postawa? To co ty kupujesz jest oczywiście
    > niezbędne, konieczne, poszerza, ulepsza, jest cudne, wspaniałe i ąę...

    Co do zasady tak.

    > Ty se żeresz frykasy, zapierdzielasz po ogrodzie i sobie poszerzasz
    > przez internet.

    Och tak, wielkie frykasy, np. ziemniaki.

    > A oni sobie stawiają złotego cielca. Jako chrześcijanin mówię im
    > stanowcze nie, bo to bałwochwalstwo, ale tak poza tym, to jest ich
    > sprawa, na co sobie wydadzą pieniądze.

    Tirstanku, może ci wytłumaczę dużymi literkami, żebyś nie mógł udawać,
    że nie rozumiesz: ja krytykuję działania analogiczne do niszczenia
    nadmiaru jedzenia kiedy "za płotem" ktoś nie dojada. Ty się mnie
    czepiasz, że sam nie głoduję, skoro inni obok głodują (i przy mimochodem
    imputujesz, że ja swoim ewentualnym nadmiarem się z nikim potrzebującym
    nie dzielę - nie sądź mnie, proszę, po sobie).

    > W twojej, oczywiście jedynie słusznej i jedynie obiektywnej ocenie...

    Nie tylko mojej. Ten pomnik ma tylko jedną wyróżniającą go cechę -
    rozmiar. Równie dobrze mogliby menhira postawić. Przynajmniej nie byłby
    taki kiczowaty.

  • 19. Data: 2012-05-27 21:46:45
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 27.05.2012 19:15, Andrzej Lawa pisze:
    > Na prawdę nie rozumiesz, co piszę, czy tylko zgrywasz idiotę?

    Zadaj to pytanie sobie.

    > Ja piszę o marnowaniu zasobów!

    I ty sobie je marnujesz na internet, telefon, aparat fotograficzny. Inny
    marnuje na coś innego. Na tym polega świat.

    > Nie, oni nie przeznaczyli na siebie, tylko wyrzucili w błoto.

    Kupili sobie coś, co im sprawia radość. Nigdy nie kupiłeś sobie czegoś,
    co tobie sprawia radość?

    > Co do zasady tak.

    Aha. To ja nie mam więcej pytań wysoki sądzie.

    > Och tak, wielkie frykasy, np. ziemniaki.

    Żeresz ino ziemniaki?

    > Tirstanku, może ci wytłumaczę dużymi literkami, żebyś nie mógł udawać,
    > że nie rozumiesz: ja krytykuję działania analogiczne do niszczenia
    > nadmiaru jedzenia kiedy "za płotem" ktoś nie dojada.

    Nigdy nie zdarzyło ci się zniszczyć jedzenia?

    > Ty się mnie
    > czepiasz, że sam nie głoduję, skoro inni obok głodują

    Zacytuj? Ja pisałem o luksusach. O tym, że zapewne lubisz coś zjeść dla
    samej przyjemności, albo wypić coś dla samej przyjemności. Powiedzmy
    Coca Colę. No i można powiedzieć ,,wywaliłeś kasę na Coca Colę, a
    murzynek w afryce idzie pół dnia po wodę do odległej oazy/studni/etc''.
    I nie, nie mów, że matka siedzi z tyłu... tfu... że coca coli nie
    pijesz, bo to przykład. Argumentowanie ,,Tyle ludzi choruje, a Andrzejek
    sobie kupił aparat fotograficzny'' jest właśnie takie, jak
    zaprezentowałeś. A co z tymi, co kupują dzieła sztuki na aukcji np.?

    To jest generalnie problem niestety etycznie trudny. Bo czy to, że ja
    siedzę przed laptopem, obżarłem się dzisiaj ciastem, a ktoś umiera
    głodny, to mnie czyni winnym czy nie? Oczywiście staram się pomagać
    biedniejszym i chorszym.

    > (i przy mimochodem
    > imputujesz, że ja swoim ewentualnym nadmiarem się z nikim potrzebującym
    > nie dzielę - nie sądź mnie, proszę, po sobie).

    Ja nie imputuję, że się z nikim nie dzielisz nadmiarem. Ja tylko
    pokazuję ci, że ten nadmiar sobie sam oceniasz. Ja nie mówię, że masz
    rezygnować z internetu, aparatu czy lepszego żarcia. Ale mówisz, że ktoś
    sobie zafundował luksus, jak inni chorują. No więc ty też sobie
    fundujesz luksusy, jak inni chorują. Może za twój aparat fotograficzny
    jakieś dziecko mogłoby mieć operację wzroku np. ? Zawsze tak można coś
    znaleźć.

    > Nie tylko mojej. Ten pomnik ma tylko jedną wyróżniającą go cechę -
    > rozmiar. Równie dobrze mogliby menhira postawić. Przynajmniej nie byłby
    > taki kiczowaty.

    Dyskusja w tym temacie jest o tyle trudna, że ja owszem, pomnikowi
    przeciwny jestem również, więc ja nie bronię samego pomnika, bo jako
    chrześcijanin go nie aprobuję. Mi tylko nie pasował argument, że ktoś
    sobie funduje jakiś luksus, jak inni są w gorszej sytuacji. No niestety
    tak to działa.

    I nie, nie przyjmuję argumentu, że twój aparat foto nie jest luksusem,
    bo w porównaniu z chorującymi czy głodującymi jest. A jeśli nie jest, to
    i pomnik nie jest.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 20. Data: 2012-05-27 22:51:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    [ciach]

    > I ty sobie je marnujesz na internet, telefon, aparat fotograficzny. Inny
    > marnuje na coś innego. Na tym polega świat.

    Ja rozumiem, że język polski może nie być twoim pierwszym językiem i w
    rezultacie możesz mieć z nim problemy, ale może jednak postaraj się
    poznać znaczenie słowa "marnować", hmm?

    > Kupili sobie coś, co im sprawia radość. Nigdy nie kupiłeś sobie czegoś,
    > co tobie sprawia radość?

    Och tak. Np. dom. Twierdzisz, że wybudowanie domu to "marnowanie"
    zasobów? Gdzie ty mieszkasz, pod mostem?

    > Aha. To ja nie mam więcej pytań wysoki sądzie.

    Szkoda, może byś się czegoś nauczył...

    > Żeresz ino ziemniaki?
    ^^^^^^
    Ponownie apeluję do ciebie o podszkolenie się w języku obcym dla ciebie.
    Co to za słowo?

    > Nigdy nie zdarzyło ci się zniszczyć jedzenia?

    Nigdy celowo.

    > Zacytuj? Ja pisałem o luksusach. O tym, że zapewne lubisz coś zjeść dla
    > samej przyjemności, albo wypić coś dla samej przyjemności. Powiedzmy

    Nie odczuwam przyjemności z jedzenia, jeśli nie jestem głodny.

    Masz jakieś zaburzenia łaknienia?

> [...]
    > I nie, nie mów, że matka siedzi z tyłu... tfu... że coca coli nie
    > pijesz, bo to przykład. Argumentowanie ,,Tyle ludzi choruje, a Andrzejek

    Bo nie piję, to straszny syf.

    Piję wodę albo herbatę czy sok z owoców - jeśli odczuwam brak płynów.
    Owszem, są smaczne, ale podstawowy cel jest czysto praktyczny: woda plus
    różne elementy korzystne dla zdrowia.

    Celowe odwodnienie mojego organizmu byłoby szkodliwe dla mnie osobiście
    i pośrednio dla społeczeństwa, którego stanowię część. I na pewno nie
    pomogło by żadnego Murzynowi w Afryce, rasisto.

    > sobie kupił aparat fotograficzny'' jest właśnie takie, jak
    > zaprezentowałeś. A co z tymi, co kupują dzieła sztuki na aukcji np.?

    Dzieła sztuki istnieją. Środki wydane na ich zakup nie giną, tylko
    przechodzą w inne ręce - często przy okazji jakiś aukcji z dodatkiem
    charytatywnym.

    Tutaj wywalono masy pieniędzy, betonu i roboczogodzin, żeby powstał kicz.

    > To jest generalnie problem niestety etycznie trudny. Bo czy to, że ja
    > siedzę przed laptopem, obżarłem się dzisiaj ciastem, a ktoś umiera

    Nieumiarkowanie w jedzeniu i piciu jest grzechem w twojej własnej
    religii, hipokryto.

    > głodny, to mnie czyni winnym czy nie? Oczywiście staram się pomagać
    > biedniejszym i chorszym.

    Czy mógłbyś łaskawie przestać kaleczyć język polski?

> [...]
    > rezygnować z internetu, aparatu czy lepszego żarcia. Ale mówisz, że ktoś
    > sobie zafundował luksus, jak inni chorują. No więc ty też sobie

    No beton... Zrozum, że nie czepiałem się luksusów tylko MARNOTRAWSTWA.

    > fundujesz luksusy, jak inni chorują. Może za twój aparat fotograficzny
    > jakieś dziecko mogłoby mieć operację wzroku np. ? Zawsze tak można coś
    > znaleźć.

    Podobnie jak np. za mój samochód. Tylko bez samochodu, nie mógłbym
    dojeżdżać do pracy - czyli musiałbym siedzieć na zasiłku i nie
    odprowadzałbym podatków. Szkoda dla społeczeństwa.

> [...]
    > chrześcijanin go nie aprobuję. Mi tylko nie pasował argument, że ktoś
    > sobie funduje jakiś luksus, jak inni są w gorszej sytuacji. No niestety

    Ile razy mam powtarzać: to nie luksus tylko marnotrawstwo. Co innego
    jeśli zjesz sobie czasem kawior, a co innego jak spalisz nadmiar zboża,
    zamiast go oddać potrzebującym.

    > I nie, nie przyjmuję argumentu, że twój aparat foto nie jest luksusem,
    > bo w porównaniu z chorującymi czy głodującymi jest. A jeśli nie jest, to
    > i pomnik nie jest.

    Nie jest, bo wpływa pozytywnie na moje dochody i tym samym odprowadzam
    więcej pieniędzy do wspólnego garnuszka w postaci podatków.