  • 1. Data: 2012-05-24 14:51:54
    Temat: Klauzula na aukcji
    Od: kris_gor <k...@p...onet.pl>

    Trafiłem dziś na aukcję (nie będę podawał linku do allegro, bo w sumie
    jak ktoś chce to znajdzie). Chodzi mniej więcej o taki sprzęcik:

    http://www.amazon.co.uk/LUPO-Freeview-Receiver-Recor
    der-Supports/dp/B000OF1EJM

    Do tego zalaminowanego zestawu jest dołączona płytka CD
    z oprogramowaniem na PC.

    Sprzedawca na aukcji napisał coś takiego:

    Z uwagi na dołączone komercyjne, wartościowe oprogramowanie (z nr
    licencji), wchodzące w skład zestawu, stanowiące jego integralną część,
    w przypadku otwarcia opakowania nie jest możliwe odstąpienie od umowy
    zawartej na odległość (zwrot w ciągu 10 dni) - podst. prawna: ustawa z
    dnia 2 marca 2002 roku o ochronie praw konsumentów, art. 10 ust. 3.

    No i moje pytanie brzmi, czy tak można? Czy w takim razie skoro jest
    oprogramowanie to nie powinna to być osobna opozycja na fakturze,
    bo jak w takim razie określić wartość tego oprogramowania?
    Ja rozumiem, że integralną część może stanowić tzw. firmware
    zaszyty np. w kamerze, aparacie fotograficznym itp... do
    którego użytkownik nie ma dostępu w ogóle.
    Ale tutaj jest na osobnej płytce do instalacji na PC
    i na dobrą sprawę nie muszę tego nawet instalować, bo istnieją inne
    programy, które ten sprzęt obsłużą bez problemu, więc jak to jest
    z tą klauzulą?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2012-05-24 15:52:07
    Temat: Re: Klauzula na aukcji
    Od: "made myself" <m...@g...pl>

    kris_gor <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > ustawa z
    > dnia 2 marca 2002 roku o ochronie praw konsument=C3=B3w, art. 10 ust. 3.

    Podano Ci na tacy podstawę prawną i nam ma się chcieć czytać ją za Ciebie?
    Art. 10 ust. 3, a konkretnie jego punkt 2. mówi:

    3. Jeżeli strony nie umówiły się inaczej, prawo odstąpienia od umowy zawartej
    na
    odległość nie przysługuje konsumentowi w wypadkach:
    (...)
    2) dotyczących nagrań audialnych i wizualnych oraz zapisanych na nośnikach
    programów komputerowych po usunięciu przez konsumenta ich oryginalnego
    opakowania,

    W skrócie: chodzi o to, że po kluczu oprogramowania nie widać, czy ktoś
    go czasem nie użył, nie zarejestrował na siebie programu na stronie
    producenta, etc.

    --
    Pzdr,
    made_myself

  • 3. Data: 2012-05-24 16:30:08
    Od: kris_gor <k...@p...onet.pl>

    W dniu 24.05.2012 15:52, made myself pisze:

> [...]
    >
    > W skrócie: chodzi o to, że po kluczu oprogramowania nie widać, czy ktoś
    > go czasem nie użył, nie zarejestrował na siebie programu na stronie

    Dziękuję za odrobienie za mnie "zadania domowego" i trochę sarkazmu ;-)

    W sumie chodzi mi o to, ze kupując taki towar nie jestem w stanie go
    już zwrócić, bo np. jest beznadziejnej jakości (i nie chodzi mi tu
    o uszkodzenie lub wadę fabryczną), trudno się bowiem spodziewać, że
    sprzedający zgodzi się go przyjąć w rozprutym opakowaniu.

    To jest doskonały sposób, aby sprzedawać jakiś szmelc i wykpić się potem
    od odpowiedzialności za to co się sprzedaje.

    Czyli jak ktoś wpadnie na pomysł, aby sprzedawać telewizory
    z jakimś oprogramowaniem (np. licencjonowana gra na TV)
    do nich to już wtopiłem i koniec.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2012-05-24 19:46:06
    Od: Maciek <m...@e...nospam.pl>

    begin o nicku kris_gor napisał(a) na pl.soc.prawo następujące bzdety:

> [...]
    >
    > Czyli jak ktoś wpadnie na pomysł, aby sprzedawać telewizory
    > z jakimś oprogramowaniem (np. licencjonowana gra na TV)
    Jeśli kupisz to urządzenie i będzie beznadziejne (jak piszesz), to nie
    spełni norm np rozdzielczość tv jakość obrazu itp. Wówczas możesz
    reklamować na podstawie niezgodności towaru z umową.

    --
    Maciek
    I spend my time wasting yours.

  • 5. Data: 2012-05-24 20:34:21
    Od: kris_gor <k...@p...onet.pl>

    W dniu 24.05.2012 19:46, Maciek pisze:

    > Jeśli kupisz to urządzenie i będzie beznadziejne (jak piszesz), to nie
    > spełni norm np rozdzielczość tv jakość obrazu itp. Wówczas możesz
    > reklamować na podstawie niezgodności towaru z umową.

    Ok. No dobra, ale dajmy na to sprzęt jest uszkodzony i chcę zwrotu
    pieniędzy. Dajmy na to, ze sprzęt kosztuje 100zł.
    Reklamuję, a gość mi mówi, że może mi oddać 5zł ponieważ 95 zł
    to koszt oprogramowania z unikalnym kluczem do programu,
    więc mogłem sobie go zainstalować/skopiować, a on nie jest tego w
    stanie zweryfikować. Jest możliwa taka sytuacja, czy za bardzo już
    kombinuję?

  • 6. Data: 2012-05-24 20:54:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kris_gor" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jest możliwa taka sytuacja, czy za bardzo już kombinuję?

    Moim zdaniem nie kombinujesz, tylko właśnie dostrzegasz zagrozenia. Ja bym
    znalazł innego sprzedawcę, bo ten kombinuje za bardzo.

  • 7. Data: 2012-05-24 21:16:11
    Od: kris_gor <k...@p...onet.pl>

    W dniu 24.05.2012 20:54, Robert Tomasik pisze:

    > Moim zdaniem nie kombinujesz, tylko właśnie dostrzegasz zagrozenia. Ja
    > bym znalazł innego sprzedawcę, bo ten kombinuje za bardzo.

    No tez tak myślę. Bo w końcu mogę ten program zainstalować,
    zarejestrować, a potem mi się np. zepsuje i będę chciał reklamować
    i co... sprzedawca powie, że samego dongla mi nie przyśle
    bo nie ma takiej możliwości, a za sam uszkodzony tuner może
    mi oddać 5zł bo reszta to program, a cena programu znana nie jest.

    Trochę mi to przypomina sprawę Płatnika i ZUS'u oraz zmuszanie
    ludzi do zakupu Windowsa bo na innym systemie program nie chodzi.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2012-05-25 09:23:43
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    kris_gor napisa?(a):

> [...]
    > zawartej na odległość (zwrot w ciągu 10 dni) - podst. prawna: ustawa z
    > dnia 2 marca 2002 roku o ochronie praw konsumentów, art. 10 ust. 3.

    Ciekawa sprawa bo jesli tak mozna to prkatycznie mozna do kazdej rzeczy
    materialnej w zestawia dolaczac jakies oprogramowanie i w taki sposob
    obejsc prawo do zwrotu.

    j.

    --
    Uprzejmie Państwu deklaruję, że w czasie Euro2012
    będę bojkotował polityków i politykę!

  • 9. Data: 2012-05-25 13:36:40
    Od: kris_gor <k...@p...onet.pl>

    W dniu 25.05.2012 09:23, januszek pisze:
    > kris_gor napisa?(a):

    > Ciekawa sprawa bo jesli tak mozna to prkatycznie mozna do kazdej rzeczy
    > materialnej w zestawia dolaczac jakies oprogramowanie i w taki sposob
    > obejsc prawo do zwrotu.

    Otóż to, dostanę program do gry w ping-ponga na TV i mają mnie z głowy.