  • 1. Data: 2012-05-23 16:24:39
    Temat: Zaległości sprzedającego nieruchomość
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    Witam,

    Kupuję (jako osoba fizyczna od osoby fizycznej) działkę rekreacyjną z
    domkiem letniskowym i interesuje mnie sprawa ewentualnych zaległości
    sprzedawcy z różnymi płatnościami. Mam pewne podstawy sądzić, że
    zaległości mogą istnieć, aczkolwiek sprzedawca zarzeka się, że nie
    (działka stała nieużywana przez 10 lat i najwyraźniej właściciel nią się
    nie interesował). Najbardziej martwi mnie podatek od nieruchomości
    (księga wieczysta jest czysta). Czy ewentualne zaległości w zapłaceniu
    tego podatku przejdą na mnie? Szczerze mówiąc pogubiłem się w ordynacji
    podatkowej. I jeżeli tak, jak mogę skutecznie upewnić się, że ich nie
    ma? Bo obawiam się, że nie dostanę tej informacji w urzędzie gminy. Po
    prostu zażądać kwitów za ostatnie lata?

    Pozdrawiam,

    Piotr