  • 1. Data: 2006-12-14 09:03:58
    Temat: otwieranie paczki przy listonoszu
    Od: "Andrzej Wróblewski" <a...@b...pl>

    Moze ktos sie orientuje w tej kwestii... Do znajomej przyszla paczka za
    pobraniem. Chciala sprawdzic jej zawartosc przy listonoszu przed zaplaceniem
    oplaty pobraniowej, jednak ten wyrwal jej paczke z rak i wrzasnal, ze nie
    moze jej otworzyc, bo nadawca nie uiscil na poczcie oplaty 5 zl za mozliwosc
    sprawdzenia zawartosci paczki przy listonoszu.

    Jak to jest? Czy listonosz zlamal prawo, uniemozliwiajac zapoznanie sie z
    zawartoscia przesylki?

    Pozdrawiam,

    Andrzej

  • 2. Data: 2006-12-14 09:16:42
    Temat: Re: otwieranie paczki przy listonoszu
    Od: Tomek <t...@w...pl>

    Andrzej Wróblewski napisał(a):
> [...]
    > sprawdzenia zawartosci paczki przy listonoszu.
    > Jak to jest? Czy listonosz zlamal prawo, uniemozliwiajac zapoznanie sie z

    Listonosz miał rację.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-12-14 09:21:28
    Od: "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl>

    Tomek napisał(a):

    > Listonosz miał rację.

    To prawda, wprowadzili przesyłkę pobraniową, ale czy jeśli nawet jest to
    zwykła paczka, to nie mam prawa otworzyć jej na poczcie, bo nadawca nie
    zapłacił za przesyłkę pobraniową? A jeśli w środku będzie kamyczek, to kto
    mi później uwierzy? Pytam z czystej ciekawości.

    chairon

  • 4. Data: 2006-12-14 09:23:39
    Od: "Andrzej Wróblewski" <a...@b...pl>

    > Listonosz miał rację.

    No ale przeciez listonosz mogl sobie tam wlozyc cegly, wziac oplate i miec w
    d.... - i nikt nie udowodni, ze to nie Sprzedawca zapakowal cegly. Ja
    rozumiem, ze w sytuacji, gdy Sprzedawca nie zapakowal towaru na poczcie (z
    ta oplata 5 zl) - takie uniemozliwienie otwarcia paczki ma wykluczyc
    odpowiedzialnosc poczty za "cegly"... ale z drugiej strony uniemozliwia to
    dochodzenie przez odbiorce swoich praw, gdyby to sprzedawca zapakowal cegly.
    Moglby wowczas powiedziec wprost, ze to klient zapakowal cegly i juz. I co?
    Moim zdaniem listonosz (Poczta Polska) nie mial(a) racji, bo uniemozliwil(a)
    sprawdzenie zawartosci i tym samym narazil(a) odbiorce na niekorzystne
    rozporzadzanie swoim mieniem, majac na wzgledzie swoje wlasne dobro,
    chronienie wlasnego tylka, tylko i wylacznie. Na szczescie zawartosc paczki
    byla w porzadku, juz po odebraniu... ale jakis czas temu inna znajoma kupila
    od naprawde zaufanego sprzedawcy towar, dostala cegly i jeszcze musiala za
    to zaplacic poczcie 20 zl (oplata za przesylke).

    Proponuje nieco glebsza dyskusje, niz "listonosz mial racje", bo tak to
    kazdy potrafi powiedziec.

    Pozdrawiam,

    Andrzej

  • 5. Data: 2006-12-14 10:04:36
    Od: Tomek <t...@w...pl>

    > Proponuje nieco glebsza dyskusje, niz "listonosz mial racje", bo tak to
    > kazdy potrafi powiedziec.

    Proszę bardzo. Zauważ: "przed zapłaceniem opłaty pobraniowej". Jak
    wyobrażasz sobie fakt otwarcia paczki przed zapłaceniem? Żeby potem
    listonosz miał kłopoty, bo klient może powiedzieć cokolwiek? Jeśli już
    nad czymś się zastanawiać, to można nad komisyjnym otwieraniem paczek,
    ale wciąganie przewoźnika w prywatne spory, jeszcze z ryzykiem
    posądzenia go o naruszenie przesyłki, jest chore.
    Tym bardziej że poczta oferuje możliwość sprawdzenia zawartości przy
    odbiorze i trzeba było wysłać paczkę stosowną przesyłką. Nie można
    twierdzić że poczta działa na szkodę odbiorcy, skoro to klient sam
    zrezygnował (nie skorzystał) z opcjonalnej możliwości sprawdzenia
    zawartości paczki przy odbiorze.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-12-14 10:15:26
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zapłacił za przesyłkę pobraniową? A jeśli w środku będzie kamyczek, to kto
    > mi później uwierzy? Pytam z czystej ciekawości

    Chyba mylisz przesyłkę pobraniową z możliwością sprawdzenia zawartości.

  • 7. Data: 2006-12-14 10:21:13
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Andrzej Wróblewski" <a...@b...pl>
    napisał w wiadomości news:psp.1166088219@news.chmurka.net...

> [...]
    > dochodzenie przez odbiorce swoich praw, gdyby to sprzedawca zapakowal
    > cegly. Moglby wowczas powiedziec wprost, ze to klient zapakowal cegly i

    Spisuje się specyfikację paczki przy nadaniu. Przy sprawdzaniu paczki przez
    odbiorcę sprawdza się specyfikację z rzeczywistą zawartością. W taki sposób
    znajdziemy złodzieja.

    > byla w porzadku, juz po odebraniu... ale jakis czas temu inna znajoma
    > kupila od naprawde zaufanego sprzedawcy towar, dostala cegly i jeszcze
    > musiala za to zaplacic poczcie 20 zl (oplata za przesylke).

    Niech zmieni dostawcę

  • 8. Data: 2006-12-14 10:30:08
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Andrzej Wróblewski porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > chronienie wlasnego tylka, tylko i wylacznie. (...).
    > Proponuje nieco glebsza dyskusje, niz "listonosz mial racje", bo tak to
    Listonosz mial racje. Nie pozwalaja mu na to przepisy. Zastanow sie...
    Twoja znajoma otworzyla paczke przed zaplaceniem za nia. I okazalo sie
    ze w srodku jest cegla. I co teraz? Znajoma nie placi za paczek, mowi
    listonoszowi zeby spadal. Listonosz ma problem bo paczka zostala
    otworzona wiec on musi miec za nia kase (ktorej Twoja znajoma nie
    zaplaci). A nadawca ma to gdzies.
    Wiec - listonosz mial racje. Postapil zgodnie z prawem i zdrowym
    rozsadkiem. Jesli cos byloby ine tak, to on mialby problem. Tewoja
    znajoma mogla wybrac drozsza przesylke, ktora umozliwia sprawdzenie
    zawartosci przed zaplaceniem. Wiec jedynie co Ci pozostaje, to
    wymyslenie jak zmienic prawo:)
    --
    badzio

  • 9. Data: 2006-12-14 10:53:54
    Od: "Jan Werbiński" <j...@j...com>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...skreslic.epf.pl> napisał w
    wiadomości news:elr9l0$a5j$1@inews.gazeta.pl...
    > Patrze, patrze a tu Andrzej Wróblewski porozsypywal nastepujace haczki:

    Robi sie tak:
    Bierze sie paczke, szybciutko nozem rozcina karton i sprawdza.
    Potem ewentualnie kwituje lub pisze protokół zniszczenia. Można ewentualnie
    znokautować nadgorliwca. ;-)

    Ostatnio na poczcie dostałem cudza paczke, otworzyłem, wysypałem zawartość i
    wymieniłem na właściwą. Nie było problemów.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 10. Data: 2006-12-14 11:53:02
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > pobraniem. Chciala sprawdzic jej zawartosc przy listonoszu przed zaplaceniem
    > oplaty pobraniowej, jednak ten wyrwal jej paczke z rak i wrzasnal, ze nie

    Moze ją otworzyc, ale po zapłaceniu. Listonosz miał rację.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl