    From: "Andrzej Wróblewski" <a...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: otwieranie paczki przy listonoszu
    Date: Thu, 14 Dec 2006 10:23:39 +0100

    > Listonosz miał rację.

    No ale przeciez listonosz mogl sobie tam wlozyc cegly, wziac oplate i miec w
    d.... - i nikt nie udowodni, ze to nie Sprzedawca zapakowal cegly. Ja
    rozumiem, ze w sytuacji, gdy Sprzedawca nie zapakowal towaru na poczcie (z
    ta oplata 5 zl) - takie uniemozliwienie otwarcia paczki ma wykluczyc
    odpowiedzialnosc poczty za "cegly"... ale z drugiej strony uniemozliwia to
    dochodzenie przez odbiorce swoich praw, gdyby to sprzedawca zapakowal cegly.
    Moglby wowczas powiedziec wprost, ze to klient zapakowal cegly i juz. I co?
    Moim zdaniem listonosz (Poczta Polska) nie mial(a) racji, bo uniemozliwil(a)
    sprawdzenie zawartosci i tym samym narazil(a) odbiorce na niekorzystne
    rozporzadzanie swoim mieniem, majac na wzgledzie swoje wlasne dobro,
    chronienie wlasnego tylka, tylko i wylacznie. Na szczescie zawartosc paczki
    byla w porzadku, juz po odebraniu... ale jakis czas temu inna znajoma kupila
    od naprawde zaufanego sprzedawcy towar, dostala cegly i jeszcze musiala za
    to zaplacic poczcie 20 zl (oplata za przesylke).

    Proponuje nieco glebsza dyskusje, niz "listonosz mial racje", bo tak to
    kazdy potrafi powiedziec.

    Pozdrawiam,

    Andrzej