  • 11. Data: 2006-12-14 12:07:09
    Temat: Re: otwieranie paczki przy listonoszu
    Od: "nowy" <n...@p...obcym>

    > Moze ktos sie orientuje w tej kwestii... Do znajomej przyszla paczka za
    > pobraniem. Chciala sprawdzic jej zawartosc przy listonoszu przed
    > zaplaceniem oplaty pobraniowej, jednak ten wyrwal jej paczke z rak i
    > wrzasnal, ze nie moze jej otworzyc,

    Ma rację-choćby przesyłka była już zapłacona to nie ma uprawnień do
    komisyjnego(czyli w jego obecności)otwarcia przesyłki-chyba że jest to
    znajomy i może poświadczyć zawartość w ewentualnej sprawie sądowej(a wiemy z
    czym to się wiąże)!!!

    >bo nadawca nie uiscil na poczcie oplaty 5 zl za mozliwosc sprawdzenia
    >zawartosci paczki przy listonoszu.

    Jeśli sprzedający uiściłby taką opłatę to przesyłkę przywozi listonosz który
    ma uprawnienia do sporządzenia ewentualnego protokołu komisyjnego otwarcia
    przesyłki(czyli nie "szeregowy" listonosz)!!!

    > Jak to jest? Czy listonosz zlamal prawo, uniemozliwiajac zapoznanie sie z
    > zawartoscia przesylki?

    nie złamał prawa-bo nie ma uprawnień-zachował tylko prawo do swojego
    "świętego spokoju"

    Można zawsze przeprosić za fatygę i poinformować listonosza że chcesz
    odebrać paczkę na poczcie ze sprawdzeniem zawartości(bo boisz się że będzie
    pusta) - wtedy z marudzeniem listonosz odwozi przesyłkę na pocztę-a tam
    nieodpłatnie(oczywiście po opłaceniu przesyłki)można przy pracownikowi
    poczty(oni w większości mają uprawnienia do spisania protokołu)otworzyć
    sobie paczkę!!!
    Sam tak praktykuję od ponad roku przy niepewnych przesyłkach,zresztą moi
    znajomi również i to nie w jakiejś podrzędnej poczcie ale w dużym
    mieście/miastach!!!
    O tym sposobie raczej się nie mówi skoro można zapłacić z góry za otwarcie i
    nie fatygować się na pocztę(denerwując wystraszonego ewentualną zawartością
    pracownika)-ale sposób jest dobry i bezpłatny-w przepisach pocztowych jest
    taki zapis a nie ma taryfikatora-tak poinformował mnie pracownik
    poczty-chyba że coś się zmieniło bo ostatnią taką podejrzana paczkę
    odbierałem jakiś miesiąc temu.

  • 12. Data: 2006-12-14 12:23:45
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    Andrzej Wróblewski napisał(a):

    > Moim zdaniem listonosz (Poczta Polska) nie mial(a) racji, bo uniemozliwil(a)
    > sprawdzenie zawartosci i tym samym narazil(a) odbiorce na niekorzystne
    > rozporzadzanie swoim mieniem, majac na wzgledzie swoje wlasne dobro,
    > chronienie wlasnego tylka, tylko i wylacznie. Na szczescie zawartosc
    paczki

    Bredzisz... Jak idziesz kupowac piwo, to tez najpierw je otwierasz
    sprawdzajac czy w srodku jest to co trzeba a pozniej ew. placisz (lub
    nie, jesli zawartosc Ci sie nie spodoba)? Ciekaw jestem w jakim sklepie
    na to pozwalaja.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 13. Data: 2006-12-14 12:27:33
    Od: "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl>

    Maluch napisał(a):

    > Chyba mylisz przesyłkę pobraniową z możliwością sprawdzenia zawartości.

    Nic nie mylę, bo właśnie przy przesyłce pobraniowej istnieje "oficjalna"
    możliwość sprawdzenia zawartości. Patrz
    http://www.poczta-polska.pl/aktualnosci.php?id=386

    chairon

  • 14. Data: 2006-12-14 12:35:21
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > Nic nie mylę, bo właśnie przy przesyłce pobraniowej istnieje "oficjalna"
    > możliwość sprawdzenia zawartości. Patrz

    Zgoda. Oficjalna możliwość jest, jak zapłacisz dodatkowo chyba 5 zetów.
    Wtedy będzie pobraniowa z możliwością oficjalnego sprawdzenia.

  • 15. Data: 2006-12-14 15:21:55
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl> wrote in message

    > To prawda, wprowadzili przesyłkę pobraniową, ale czy jeśli nawet jest to
    > zwykła paczka, to nie mam prawa otworzyć jej na poczcie, bo nadawca nie
    > zapłacił za przesyłkę pobraniową?

    Masz prawo.
    Po zapłaceniu i odebraniu przesyłki.
    Potem możesz sobie z nia robić co chcesz, nawet otworzyc na poczcie.
    Ewentualnie bedziesz miał świadków w postaci pań na poczcie co było w
    paczce.

  • 16. Data: 2006-12-14 15:24:56
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Andrzej Wróblewski" <a...@b...pl> wrote in
    message news:psp.1166088219@news.chmurka.net...

    > No ale przeciez listonosz mogl sobie tam wlozyc cegly, wziac oplate i miec
    > w d.... - i nikt nie udowodni, ze to nie Sprzedawca zapakowal cegly.

    A to paczki wysyła sie otwarte, że listonosz może sobie do nich włożyć co
    chce?

    > Ja rozumiem, ze w sytuacji, gdy Sprzedawca nie zapakowal towaru na poczcie
    > (z ta oplata 5 zl) - takie uniemozliwienie otwarcia paczki ma wykluczyc
    > odpowiedzialnosc poczty za "cegly"... ale z drugiej strony uniemozliwia to
    > dochodzenie przez odbiorce swoich praw, gdyby to sprzedawca zapakowal
    > cegly. Moglby wowczas powiedziec wprost, ze to klient zapakowal cegly i
    > juz. I co?

    I nic. Poczty nie obchodza sprawy między nadawcą a odbiorcą.
    Otwieraj paczkę przy świadkach i pozostaje ci droga cywilna dochodzenia
    swego.

    > Moim zdaniem listonosz (Poczta Polska) nie mial(a) racji, bo
    > uniemozliwil(a) sprawdzenie zawartosci i tym samym narazil(a) odbiorce na
    > niekorzystne rozporzadzanie swoim mieniem,

    Twoje mienie to będzie jak zapłacic i odbierzesz. Dopóki tgo nie zrobisz
    twoje to nie jest.

  • 17. Data: 2006-12-14 21:12:39
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    O! I to jest bardzo rzeczowa odpowiedz... Dziekuje, w zasadzie temat uwazam
    za wyczerpany. Mylilem sie, dzieki za podpowiedzi.

    Pozdrawiam,

    Andrzej

  • 18. Data: 2006-12-15 23:08:38
    Od: "Michał Trych" <m...@U...pl>

    Pare sprostowan;)

    Paczka jest wazona przy nadaniu, jesli w srodku jest cegla wystarczy ja
    zwazyc i nie sadze zeby ktos do cegly dokladal drobiazgi zeby sie zgadzala
    wartosc.

    co do mozliwosci sprawdzenia zawartosci:
    o ile dobrze pamietam, a jestem prawie pewny;) mozliwosc sprawdzenia
    zawartosci jest tylko do paczek pobraniowych. paczke wtedy mozna otworzyc i
    sprawdzic TYLKO na poczcie przy dwoch pracownikach poczty, jest to gdzies
    tam zapisane.

    Paczke sie otwiera PRZED zaplaceniem za nia.

    kwestia pierwsza jest wystarczajacym dowodem na to kto wsadzil cegle.
    Paczka pobraniowa z mozliwoscia sprzedznia zawartosci jest stemplowana chyba
    na kazdym centymetrze.

    co do pakowania takich paczek z mozliwoscia sprawdzenia zawartosci :
    oficjalnie trzeba ja zapakowac na poczcie, ktos z poczty wypisze kwitek co
    bylo w srodku, wsadzi do paczki, a kwitek powinna odeslac pani z poczty
    odbiorcy. W polowie przypadkow tego nikt nie przestrzega - czytaj ja np
    pakowalem paczki w domu i nikt sie nie doczepil, dzisiaj odbieralem taka
    sama i tez nie bylo nic w srodku, a zapakowana byla u goscia w domu.
    pozdrawiam
    MichałTrych