  • 1. Data: 2006-12-14 08:50:57
    Temat: jak zmusic poczte do pewnego zastrzezenia?
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    witam serdecznie

    jest maly problem z kluczykiem do skrzynki

    jest osoba, byly maz od lat nie mieszkajacy pod danym adresem i
    wymeldowany, natomiast najprawdopodobniej poslugujacy sie, lub posiadajacy
    dowod osobisty na stary adres, na ten adres przychodzi na niego
    korespondencja, zus, us, czasem jakies awiza, istnieje pewne podejzenie, o
    wysokiej prawdopodobnosci, ze posiada klucz do skrzynki, np zaginelo 11 z
    12 powiadomien o rozprawie sadowej dotyczacej sprawy o zakonczenie
    placenia alimentow

    i teraz tak, zostal wymieniony zamek do skrzynki i dorobione 2 kluczyki,
    niestety poczta nie chce, lub nie wie jak, zastrzec wyrabianie kluczyka
    przez osoby inne niz zgloszone, czy o niewyrabianie kluczyka tej
    konkretnej osobie, na poczatku chcieli papier z prawem do lokalu, jednak
    jak go zobaczyli, to z koleii zaczeli twierdzic ze nie widza jak to
    zrobic, odsylaja do naczelnika poczty itd itp

    moze ktos juz cos takiego przerabial, lub zna konkretne paragrafy ktorymi
    mozna sie podeprzec w rozmowie z "pania w okienku" aby jednak to
    zrealizowac

    inne pytanie brzmi, co w momencie kiedy okaze sie jednak, ze facio
    poslugujac sie nieaktualnym dowodem, dorobil sobie kluczyk, czy mozna go
    jakos pociagnac do jakiejs karnej odpowiedzialnosci?
    poczta ma ksiazke dorobien kluczykow, tylko z tego co wiem informacje tam
    sa do 3 miesiecy w tyl, wiec wypadaloby tam przynajmniej raz w miesiacu
    chodzic i sprawdzac czy tego nie zrobil

    dzieki za wszelkie informacje
    pozdrawiam
    szerszen

  • 2. Data: 2006-12-14 09:20:16
    Temat: Re: jak zmusic poczte do pewnego zastrzezenia?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    szerszen napisał(a):

> [...]
    > jak go zobaczyli, to z koleii zaczeli twierdzic ze nie widza jak to
    > zrobic, odsylaja do naczelnika poczty itd itp

    Według mnie prawo do kluczyka (rozumiem że chodzi o skrzynki pocztowe)
    ma prawo każdy kto tam mieszka. Pewnie poczcie wystarczy tytuł prawny
    bądź nawet zameldowanie. Jak pan nie mieszka i nie ma tytułu prawnego to
    trze4ba go wymeldować i wtedy poczta nie będzie miała prawa wydać mu
    kluczyka do skrzynki.
    Natomiast jak pan tam mieszka to ma prawo do odbierania pod tym adresem
    poczty.

    > inne pytanie brzmi, co w momencie kiedy okaze sie jednak, ze facio
    > poslugujac sie nieaktualnym dowodem, dorobil sobie kluczyk, czy mozna go
    > jakos pociagnac do jakiejs karnej odpowiedzialnosci?

    Art. 267 §1 kk - ale trudno będzie udowodnić, że dobiera się do cudzej
    korespondencji. Może też art. 286 §1 kk.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 3. Data: 2006-12-14 09:31:05
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Natomiast jak pan tam mieszka to ma prawo do odbierania pod tym adresem
    > poczty.

    przeciez napisalem, gosc tam nie mieszka od lat, zostal sadownie
    wymeldowany, nie ma zadnych praw do tego lokalu ani nic, jedyne co, to
    najprawdopodobniej posiada stary dowod z adresem zameldowania na ten
    adres, poczta przeciez nia sprawdza ksiag meldunkowych tylko dowod

    > Art. 267 §1 kk - ale trudno będzie udowodnić, że dobiera się do cudzej
    > korespondencji.

    z tym jakby bylo ksero ksiazki dorobien kluczykow z poczty nie powinno byc
    chyba problemow

    > Może też art. 286 §1 kk.

    a to byloby dobre, jakby miec dowod na to ze kluczyk mial w trakcie
    tamtych zaginonych awiz, teraz troche ciezkie do udowodnienia

  • 4. Data: 2006-12-14 20:16:57
    Od: akala <a...@a...com>

    Dnia Thu, 14 Dec 2006 10:31:05 +0100, szerszen napisał(a):

> [...]
    >
    > a to byloby dobre, jakby miec dowod na to ze kluczyk mial w trakcie
    > tamtych zaginonych awiz, teraz troche ciezkie do udowodnienia

    no to rusz się do stosownego wydziału stosownego urzędu by ci wydano
    dokument stwierdzający kto jest zameldowany w danym lokalu i przedstaw to
    poczcie za pokwitowaniem - ponadto poinformuj uprzejmie panią naczelnik ,że
    może mieć w przyszłości problem w sądzie.
    Oczywiście to wszystko załatw "na piśmie " i za odpowiednim pokwitowaniem,
    zaręczam Ci ,że załatwianie sprawy "na piśmie" w kontaktach z urzędnikami
    robi cuda.

    akala

  • 5. Data: 2006-12-15 07:29:01
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "akala" <a...@a...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > pokwitowaniem,
    > zaręczam Ci ,że załatwianie sprawy "na piśmie" w kontaktach z

    byc mozez masz racje i przypuszczam ze tak sie to bedzie musialo
    zakonczyc, problem jest jednak w tym ze oni sami nie wiedza czego
    potrzebuja aby zrobic takie zastrzezenie, "bo sie z tym spotykaja po raz
    pierwszy" nie maja zadnej gotowej procedury i doniesienie jakickolwiek
    dokumentow nie gwarantuje zalatwienia sprawy, przynajmniej tak twierdza
    podczas rozmowy ;), moze pismo cos zmieni, ale nie zmieni to faktu
    mozliwosci ponownego dorobienia kluczyka w tym czasie

  • 6. Data: 2006-12-15 17:45:34
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Zlikwiduj pocztową skrzynkę i sam sobie zakup, zainstaluj i oznacz numerem swojego
    lokalu nową 'euroskrzynkę'.
    Poczcie nic nie będzie do Twojego nowego kluczyka.
    JaC

    It has removed 2815 spam emails to date.
    Try SPAMfighter for free now!