  • 1. Data: 2006-12-14 09:38:29
    Temat: umowa o współpracę
    Od: reiro <r...@o...pl>

    Natrafiłem na taki zapis w umowie o współpracę. Będę wdzięczny jeśli mi powiecie
    , czy dobrze go rozumiem.

    par.1
    1. Zleceniobiorca w czasie trwania umowy nie podejmuje wszelkiej działalności
    sprzecznej z interesami zleceniodawcy, a w szczególności od działalności
    konkurencyjnej.
    2. Zaniechanie działalności konkurencyjnej zleceniobiorcy w stosunku do zleceniodawcy

    obowiązuje na czas obowizywania umowy o współpracę oraz oraz w okresie 3
    miesięcy od wygaśnięcia lub rozwiązania tejże umowy.

    par.2
    I. Działalność konkurencyjna zleceniobiorcy w stosunku do zleceniodawcy
    definiowana jest jako:
    1) pozostawanie zleceniobiorcy w dowolnym stosunku umownym z podmiotami
    współpracującymi
    ze zleceniodawcą w zakresie świadczenia usług językowych w czasie obowiązywania
    niniejszej umowy.
    2) świadczenie usług językowych dla podmiotów współpracujących ze zleceniodawcą
    w zakresie świadczenia usług językowych w czasie obowiązywania niniejszej
    umowy oraz pracowników podmiotów współpracujących ze zleceniodawcą w czasie
    obowiązywania niniejszej umowy.

    Teraz proszę o wyjaśnienie czy dobrze to rozumiem.
    par1 jest chyba dla mnie w miarę jasny, ale nie wiem jak dokładnie jest z
    par2. Rozumiem to tak:
    Po zakonczeniu umowy o wspolprace przez 3 miesiace nie bede mogl swiadczyc
    uslug jezykowych dla wspolpracujacych ze zleceniodawca firm jako osoba zatrudniona
    prezz te firmy na podstawie jakiejkolwiek umowy lub tez nie bede mogl otworzyc
    wlasnej dzialalnosci gospodarczej i swiadczyc uslug jezykowych dla firm,
    ktore wspolpracowaly ze zleceniodawca w okresie waznoscci umowu

    Wynika z tego ze musze miec ciagle aktualizowana liste uslugobiorcow ktorzy
    wspolpracuja z moim zleceniodawca a mysle ze takie dane sa conajmniej poufne.

    Czy dobrze rozumiem ze zgodnie z par.2 moglbym zaczac pracowac dla innej
    firmy, ktora swdiaczylaby swoje uslugi dla jednego z wspolpracownikow mojego
    zleceniodawny?

    Wyjasnie to na przykladzie, bo widze ze troche to zawile.

    Teraz zatrudnia mnie firma A. Firma A swiadczy uslugi jezykowe dla firm 1,2,3,4.
    Ja na zlecenie pracuje dla firmy A, ale ucze tylko w firmie 2. Umowa zlecenie
    konczy sie i zrywam umowe o wspolprace. Czy w ciagu tych 3 miesiecy po zerwaniu
    umowy o wspolprace moglbym zaczac pracowac dla innej firmy B, ktora np. swiadczylaby
    uslugi jezykowe dla firmy 2 i 3 i uczyc w firmie 3 lub 2. A moze nie moglbym
    pracowac prez 3 miesiace dla jakiejkolwiek firmy swiadczacej swoje uslugi
    dla jakiejkolwiek firmy, ktora w jakikolwiek sposob zwiazana jest z firmami
    ze zbioru {1,2,3,4}?

    WBR,
    reiro