  • 1. Data: 2010-12-20 10:30:58
    Temat: oszustwa domenowe
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ave!

    Chodzi o firmy, które wciskają naiwnym domeny za kosmiczną cenę
    wmawiając, że to ostatnia chwila na decyzję i naiwny nie ma czasu
    skonsultować tego z fachowcem.

    Ma ktoś jakieś doświadczenia w tej sprawie, w szczególności z dorwaniem
    drani z paragrafu na oszustwo?

    I dwa warianty: przed zapłacenie

  • 2. Data: 2010-12-20 19:03:39
    Temat: Re: oszustwa domenowe
    Od: "pawelj" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej Ława" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    wiadomości news:ienb93$pg1$2@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > skonsultować tego z fachowcem.
    >
    > Ma ktoś jakieś doświadczenia w tej sprawie, w szczególności z dorwaniem

    A na pewno cię oszukali? Czy tylko sprzedali drożej niż gdzie indziej ? Skąd
    wiesz, że za dwa dni czy za dwie godziny nie chcieliby za tą samą domenę 5
    razy więcej?

    --
    Pawełj

  • 3. Data: 2010-12-20 22:28:11
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.12.2010 20:03, pawelj pisze:

> [...]
    >
    > A na pewno cię oszukali? Czy tylko sprzedali drożej niż gdzie indziej ?
    > Skąd wiesz, że za dwa dni czy za dwie godziny nie chcieliby za tą samą

    Nie takie było pytanie i nie dotyczy mnie.

    Swoją szosą... "uderz w stół a nożyce się odezwą"?

  • 4. Data: 2010-12-20 22:28:33
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

> [...]
    > domenę 5 razy więcej?

    Nie takie było pytanie i nie dotyczy mnie.

    Swoją szosą... "uderz w stół a nożyce się odezwą"? Albo raczej: "na
    złodzieju czapka gore"?

  • 5. Data: 2010-12-20 22:46:44
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

> [...]
    > skonsultować tego z fachowcem.
    >
    > Ma ktoś jakieś doświadczenia w tej sprawie, w szczególności z dorwaniem

    a to się czasem nie nazywa wolny rynek?
    sprzedaje się za tyle ile ktoś jest w stanie dać

    ja kupiłem domenę za 500zł i uważam że by to bardzo dobra inwestycja

  • 6. Data: 2010-12-21 06:16:12
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > a to się czasem nie nazywa wolny rynek?
    > sprzedaje się za tyle ile ktoś jest w stanie dać

    jemu chodzi o cos innego. do mnie tez cwele kiedys dzwonili.
    mechanizm polega na tym ze znajduja sobie domene i np ja mam sircomp.pl i
    wyciagaja dane ownera (z whois, ripa czy gdzie ta domena siedzi). Potem
    ustalaja telefon korzystajac z googli chociazby i dzwonia ze wlasnie teraz
    ktos chce zarejestrowac domeny z innymi koncowkami com.pl com net itd i ze
    my mamy pierwszenstwo tylko musimy teraz juz je wykupic.

    czesc oszolomionych ludzi napewno tak robi. calkiem niezle zdolnosci
    socjotechniczne miala panienka ktora probowala mnie tak zrobic w ch. pewnie
    bym sie dal gdyby nie fakt ze sam wiem jakie domeny mam i chce potencjalnie
    miec.

    dlatego go to tak jerzy. wkurzyl sie ze ktos chce go wydymac bez wazeliny.

  • 7. Data: 2010-12-21 06:54:56
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.12.2010 23:46, zlotowinfo pisze:

    > a to się czasem nie nazywa wolny rynek?
    > sprzedaje się za tyle ile ktoś jest w stanie dać
    >
    > ja kupiłem domenę za 500zł i uważam że by to bardzo dobra inwestycja

    Przeczytaj sobie:

    http://pokazywarka.pl/et771q/

    I mnie nie denerwuj.

  • 8. Data: 2010-12-21 06:56:14
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.12.2010 07:16, Michał Gut pisze:

> [...]
    > potencjalnie miec.
    >
    > dlatego go to tak jerzy. wkurzyl sie ze ktos chce go wydymac bez wazeliny.

    Akurat nie mnie, bo ja mam do tego stopnia paranoję, że jak do mnie z
    mojego banku z jakąś informacją dzwonią i domagają się danych "w celu
    potwierdzenia tożsamości", to im nie podaję tylko sam najwyżej do nich
    dzwonię.

  • 9. Data: 2010-12-21 07:13:21
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    > Przeczytaj sobie:
    >
    > http://pokazywarka.pl/et771q/
    >
    > I mnie nie denerwuj.

    Cytat z ww. strony:

    "Proszę zwrócić uwagę, na fakt, że rozmówca nie jest informowany
    o nagrywaniu rozmowy, a co za tym idzie, również nie był pytany o zgodę
    na nagrywanie. Jest więc to pierwszy element prawny łamany przez tego typu firmy".

    Eeee tam. :-)

    Piotr

  • 10. Data: 2010-12-21 08:04:58
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.12.2010 08:13, PiotRek pisze:
> [...]
    > o nagrywaniu rozmowy, a co za tym idzie, również nie był pytany o zgodę
    > na nagrywanie. Jest więc to pierwszy element prawny łamany przez tego

    Zależy dokąd zadzwonią ;-> Jak do kogoś w USA to łamią prawo :-P

    Ale nie czepiaj się detali - chodzi o ich metody.