  • 1. Data: 2010-12-19 22:35:23
    Temat: dofinansowanie stanowiska pracy - problem
    Od: "Nowhere" <n...@t...com.pl>

    Jako bezrobotny podjąłem pracę w firmie, która uzyskała doflnansowanie
    stanowiska pracy dla osoby bezrobotnej.

    Przed podpisaniem umowy o pracę umawialiśmy się na niższą kwotę na okresie
    próbnym a następnie na pensję, którą ja gotów byłem przyjąć. Zaproponowano
    mi umowę o pracę na czas określony: 24 m-ce, z niższą kwotą niż była
    ustalana. Dostałem ustne zapewnienie iż kwota może zostać zwiększona do
    negocjowanej wcześniej po upływie okresu próbnego (przypominam, że
    podpisałem umowę na czas określony).

    Czy w przypadku, gdy pracodawca nie wywiąże się po kilku miesiącach z ustnej
    umowy można uznać, że jest nieważna?

    Czytałem, że pracodawca ma obowiązek w przypadku przyznania dofinansowania
    stanowiska pracy dostosować stanowisko dla nowego pracownika i przedstawić
    rachunki do właściwego urzędu pracy. Jeśli pracodawca zlikwidował etat, a
    stare wyposażenie biura przeznaczył dla mnie, to złamał umowę z urzędem? Czy
    nie jest to wymóg obligatoryjny?

    Zapytuję się ponieważ dostałem informację, że wyposażenie mam skompletować
    sobie we własnym zakresie, jak nie odpowiada mi wyposażenie biura.

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 5335
    (20100802) __________

  • 2. Data: 2010-12-19 23:39:53
    Temat: Re: dofinansowanie stanowiska pracy - problem
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/19/2010 4:35 PM, Nowhere wrote:
    > Czy w przypadku, gdy pracodawca nie wywiąże się po kilku miesiącach z ustnej
    > umowy można uznać, że jest nieważna?

    obowiazuje to co na papierze.
    reszta to bajki dla dorosłych odcinek pod tytułem gruszki na wierzbie.

  • 3. Data: 2010-12-20 07:22:21
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Nowhere

    > Zapytuje sie poniewa? dosta?em informacje, ?e wyposa?enie mam
    > skompletowaae sobie we w?asnym zakresie, jak nie odpowiada mi wyposa?enie
    > biura.

    Jakoś się nie dziwię, dlaczego nie chcą przedłużyć umowy z wyższą
    stawką... ;)

    --
    ignorance is bliss

  • 4. Data: 2010-12-20 07:39:45
    Od: max441 <m...@w...pl>

    In article <iem1b7$vph$1@news.task.gda.pl>, n...@t...com.pl
    says...
    > Przed podpisaniem umowy o pracę umawiali?my się na niższ? kwotę na okresie
    > próbnym a następnie na pensję, któr? ja gotów byłem przyj?ć. Zaproponowano
    > mi umowę o pracę na czas okre?lony: 24 m-ce, z niższ? kwot? niż była
    > ustalana. Dostałem ustne zapewnienie iż kwota może zostać zwiększona do
    > negocjowanej wcze?niej po upływie okresu próbnego (przypominam, że
    > podpisałem umowę na czas okre?lony).

    O jakim okresie próbnym piszesz, skoro masz umowę na 24 miesiące? Okres
    próbny to też była umowa ustna? Na czym miał ten okres próbny niby
    polegać? Trzeba było podpisać umowę na okres próbny np. 3 miesiące z
    niższą stawką i czekać jaką następną umowę (z jaką stawką) zaproponuje
    Ci pracodawca.

    > Czy w przypadku, gdy pracodawca nie wywi?że się po kilku miesi?cach z ustnej
    > umowy można uznać, że jest nieważna?

    Najpierw trzeba udowodnić, że taka umowa miała miejsce.

    P.

  • 5. Data: 2010-12-20 10:40:09
    Od: "Waldek \"Jakec\" Bulkowski" <j...@W...pl>

    Dnia Sun, 19 Dec 2010 23:35:23 +0100, Nowhere napisał(a):

> [...]
    > stare wyposażenie biura przeznaczył dla mnie, to złamał umowę z urzędem? Czy

    Zależy kiedy podpisywał umowę. Jeśli utrzymał stanowisko przez 24 miesiące
    to wywiązał się z umowy i ona już nie obowiązuje.

    3mcie się.
    --
    Waldemar "Jakec" Bulkowski
    http://www.jakec0.blogspot.com

  • 6. Data: 2010-12-20 19:08:05
    Od: "newsy" <s...@W...pl>

    Użytkownik "max441" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Trzeba było podpisać umowę na okres próbny np. 3 miesiące z
    > niższą stawką i czekać jaką następną umowę (z jaką stawką) zaproponuje

    Tak nie można. Musi byc od razu umowa na 24 miesiące

  • 7. Data: 2010-12-20 19:11:38
    Od: "newsy" <s...@W...pl>

    Użytkownik "Nowhere" <n...@t...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > próbnym a następnie na pensję, którą ja gotów byłem przyjąć. Zaproponowano
    > mi umowę o pracę na czas określony: 24 m-ce, z niższą kwotą niż była

    Tak jak koledzy wcześniej pisali. Niewiele już możesz zrobic

> [...]
    > stare wyposażenie biura przeznaczył dla mnie, to złamał umowę z urzędem?

    Jeśli nie przedstawi rachunków do Urzędu Pracy to urząd nie przeleje mu
    kasy. Tym samym umowa ulegnie rozwiązaniu

    > Zapytuję się ponieważ dostałem informację, że wyposażenie mam skompletować
    > sobie we własnym zakresie, jak nie odpowiada mi wyposażenie biura.

    Możesz kompletowac we własnym zakresie, ale faktury i rachunki muszą byc na
    zakład :-)

  • 8. Data: 2010-12-20 19:33:45
    Od: "Nowhere" <n...@t...com.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał :
    > obowiazuje to co na papierze.
    > reszta to bajki dla dorosłych odcinek pod tytułem gruszki na wierzbie.

    OK, jeszcze interesują mnie odpowiedzi na dalsze punkty mojej wypowiedzi.

  • 9. Data: 2010-12-20 19:35:08
    Od: "Nowhere" <n...@t...com.pl>

    Użytkownik "to" napisał:
    > Jakoś się nie dziwię, dlaczego nie chcą przedłużyć umowy z wyższą
    > stawką... ;)

    Też mi to chodziło po głowie

  • 10. Data: 2010-12-20 19:39:25
    Od: "Nowhere" <n...@t...com.pl>

    Użytkownik "newsy" napisał:
    > Tak jak koledzy wcześniej pisali. Niewiele już możesz zrobic

    Tak, pozostaje mi więc jedynie udowodnienie że ustne ustalenia były dokonane
    w tym zakresie... ale gra ogólnie nie warta świeczki.

    > Jeśli nie przedstawi rachunków do Urzędu Pracy to urząd nie przeleje mu
    > kasy. Tym samym umowa ulegnie rozwiązaniu

    Tak, ale to wyposażenie musi być wykorzystywane przez osobę na którą
    przyznano dofinansowanie. nieprawdaż?

    > Możesz kompletowac we własnym zakresie, ale faktury i rachunki muszą byc
    > na zakład :-)

    Jasne, kupię a potem powiedzą że kasy nie oddadzą