  • 1. Data: 2003-01-02 18:37:35
    Temat: orzeczenia Sądu Najwyższego...
    Od: "Sig" <m...@p...onet.pl>

    Strzała,

    potrzebuje pilnie orzeczenia sadowe dotyczace zgwalcenia.
    konkretnie o orzeczenia Sadu Najwyzszego odnosnie "obcowanie plciowe" i
    "inna czynnosc seksualna"

    jesli macie cos takiego to poprosze na priva lub jesli macie jakies adresy w
    sieci to poprosze o post tutaj.

    pozdr.
    Mariusz

  • 2. Data: 2003-01-02 19:47:35
    Temat: Re: orzeczenia Sądu Najwyższego...
    Od: "kachna.pl" <k...@p...onet.pl>

    Sig wrote:

    >potrzebuje pilnie orzeczenia sadowe dotyczace zgwalcenia.
    >konkretnie o orzeczenia Sadu Najwyzszego odnosnie "obcowanie plciowe" i
    >"inna czynnosc seksualna"

    np. II KKN 349/98 - postanowienie SN z dnia 9 kwietnia 2001 r.

    'Dążenie sprawcy do zaspokojenia swojego popędu płciowego,
    nie należy do znamion przestępstwa zgwałcenia (art. 168 k.k.
    z 1969 r., analogicznie: art. 197 k.k.).
    Dla przyjęcia, że sprawca swoim czynem wyczerpał znamiona
    tego przestępstwa jest bowiem istotne nie to, w jakim
    sprawca działał celu, lecz to, czy swoim zachowaniem
    - odpowiadającym ustawowemu opisowi - dopuścił się zamachu
    na wolność seksualną ofiary.
    Z zamachem na wolność seksualną mamy do czynienia nie
    tylko wtedy, gdy osoba pokrzywdzona nie akceptuje aktu
    obcowania płciowego, ale także wtedy, gdy jej brak akceptacji
    odnosi się do sposobu, w jaki sprawca aktu tego dokonuje.'

    żródło:
    http://www.sn.pl/orzecznictwo/0106/1_1_3.html
    Krótkie omówienie:
    http://www.adwokatura.org.pl/aktualnosci_orzecznictw
    okar_7801.htm

    Kasia :)
    <mailto: kathreen3@poczta.onet.pl>
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 3. Data: 2003-01-02 20:24:38
    Od: "kachna.pl" <k...@p...onet.pl>

    kachna.pl wrote:
    /.../
    Próbowałam Ci na priva wysłać tekst żródłowy z uzasadnieniem,
    w formacie do druku, ale mail wrócił, więc podaję adres:

    http://pub.sn.pl/ow3_ik.nsf/8ad9ad3e6596b9d2c1256893
    00329afe/
    c84d76c543e3e136c1256a810039a904/$F ILE/II%20KKN%200349_98%20publ.doc

    (jak link się złamie to oczywiście zrób z niego jedną linijkę)