  • 1. Data: 2003-01-02 16:26:51
    Temat: Administrator nieruchomości- Problem
    Od: "Marta" <n...@s...pl>

    Witam,

    Spółka zarządzająca nieruchomością, do której należy również moje mieszkania
    regularnie bez informowania/uzgodnienia ze mną udostępnia firmom zewnętrznym
    oraz robotnikom budowlanym z pobliskiej budowy klucze do pomieszczeń
    gospodarczych (w którym przechowuję m.in. rowery) . Klatka schodowa, którą
    zamieszkuję chroniona jest wideofonem. Wspomniane osoby przez spółkę
    otrzymują kod dostępu do klatki schodowej, niemniej notorycznie pozostawiają
    otwarte wszystkie drzwi (również drzwi do pomieszczeń gospodarczych, w
    których znajdują się moje rzeczy). Ponadto są dla mieszkańców uciążliwe,
    gdyż (mimo wyraźnego zakazu) palą na klatce papierosy oraz krzyczą (używając
    niewybrednych wyrazów). Osoby te pozostawiają również otwarte okna w
    pomieszczeniach gospodarczych , co spowodowało już pęknięcie rur
    kanalizacyjnych (i w konsekwencji brak ciepłej i zimnej wody przez prawie
    dobę), mieliśmy też problemy z gazem.
    Dodam, że Administrator dodatkowo "zabezpiecza" nieruchomość Ochroną, której
    zadaniem jest wpuszczanie na teren posesji tylko po okazaniu specjalnej
    przepustki. Niemniej zdarzyło się już, że Ochrona wpuściła na teren posesji
    lawetę i wypuściła ją z samochodem jednego z mieszkańców, oczywiście bez
    przepustki.

    Czy można coś z tym zrobić, czy muszę czekać aż ktoś mnie okradnie? Nie
    widzę sensu ponoszenia kosztów TAKICH zabezpieczeń.
    Czy mam prawo zażądać od Administratora listy osób, która posiada kod
    dostępu do wideofonu na klatce schodowej, którą zamieszkuję?
    Czy administrator nieruchomości ma prawo bez wiedzy i wcześniejszego
    uzgodnienia oraz poinformowania właścicieli nieruchomości, którą
    administruje udostępniać np. pomieszczenia gospodarcze firmom trzecim?

    Z góry dziękuję za odpowiedź,

    Pozdrawiam,
    Marta

  • 2. Data: 2003-01-03 06:58:24
    Temat: Re: Administrator nieruchomości- Problem
    Od: "artpen" <g...@a...prv.pl>

    > Czy można coś z tym zrobić, czy muszę czekać aż ktoś mnie okradnie? Nie
    > widzę sensu ponoszenia kosztów TAKICH zabezpieczeń.

    Ja bym to zrobił tak:
    1. Rozmowa z pracownikami Administratora
    2. Polecony za potwierdzeniem do Administratora o należyte zabezpieczanie
    nieruchomości
    3. Nieopłacanie kosztów za zabezpieczenia z informacją do Administratora
    4. W przypadku naliczania odsetek, wezwań o zapłate - sąd

    > Czy mam prawo zażądać od Administratora listy osób, która posiada kod
    > dostępu do wideofonu na klatce schodowej, którą zamieszkuję?

    Ogólnie powinno być określone kto może a kto nie może korzystać z
    pomieszczeń gospodarczych. Szczegółowej ewidencji napewno nie prowadzą.

    --
    pozdrawiam
    Artur

  • 3. Data: 2003-01-04 16:12:16
    Od: "Marta" <n...@s...pl>

    Użytkownik "artpen" <g...@a...prv.pl> napisał w wiadomości
    > Ja bym to zrobił tak:
    > 1. Rozmowa z pracownikami Administratora

    nie działa. próbowaliśmy kilkakrotnie.

    > 2. Polecony za potwierdzeniem do Administratora o należyte zabezpieczanie
    > nieruchomości

    taki miałam plan.,. nawet trochę "szerszy";)
    > 3. Nieopłacanie kosztów za zabezpieczenia z informacją do Administratora

    problem w tym, że opłaty wnoszę ryczałtem i nie mam pojęcia ile z tego
    stanowi ochrona- wiem jedynie, że figuruje jako jedna ze składowych (obok
    wywozu śmieci, itp). Administrator jak dotąd nie rozliczył jaki jest koszt
    poszczególnych składowych. zaniechanie płacenia całości "czynszu" to chyba
    nienajlepszy pomysł

    > 4. W przypadku naliczania odsetek, wezwań o zapłate - sąd

    > Ogólnie powinno być określone kto może a kto nie może korzystać z
    > pomieszczeń gospodarczych. Szczegółowej ewidencji napewno nie prowadzą.

    problem w tym, że nie jest to określone.
    o ile pamiętam klatka schodowa stanowi własność mieszkańców budynku (jeśli
    dobrze pamiętam, to w akcie notarialnym mam napisane, że w cenie lokalu
    uwzględniono proporcjonalnie koszty częsci wspólnych budynku). podobnie
    wspólne pomieszczenia gospodarcze.
    trudno mi zrozumieć co tam robią np. robotnicy z pobliskiej budowy..

    bardzo dziękuję za odpowiedź,

    pozdrawiam,
    Marta

  • 4. Data: 2003-01-04 22:09:13
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Marta" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Czy można coś z tym zrobić, czy muszę czekać aż ktoś mnie okradnie?

    Wywalic zarzadce najszybciej jak to mozliwe.
    Nie macie jeszcze wybranego zarzadu wspolnoty?

    Pozdrawiam,

    Karol

  • 5. Data: 2003-01-04 23:20:39
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    wiadomości
    -2.portezjan.zabrze.pl..
    .

    > Pytanie czy tam miasto albo inny były zakład pracy nie
    > ma większości mieszkań... !

    Gotfryd,

    Nie przesadasz?
    Videofon, pomieszczenie gospodarcze na rowery, parking z laweta !
    Gdzie Ty widziales taki bloki zakładowe lub komunalne :-)
    Predzej deweloper wpakowal im zarzadce w aktach notarialnych.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 6. Data: 2003-01-04 23:22:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 4 Jan 2003, Karol wrote:

> [...]
    >+ Nie macie jeszcze wybranego zarzadu wspolnoty?

    Pytanie czy tam miasto albo inny były zakład pracy nie

    Wzajem ! - Gotfryd
    (dom z zarządem bezpośrednim bo <7 mieszkań :))