    From: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: oprogramowanie na Allegro
    Date: Wed, 26 Jun 2002 12:44:33 +0200

    laik523 wrote:

    > Miałem taki problem w s.c. Przedstawiciel Micro***** powiedział, że
    > jedynie cesja może być zastosowana aby inny podmiot mógł mieć możliwość
    > legalnego użytkowania oprogramowania. Chodziło o C++.

    Z mojego doświadczenia - rok temy sprzedałam cale oprogramowanie z jednej
    firmy do drugiej. Do każdego programu musiałam uzyskać zgodę producenta
    (programy księgowe, płacowe, magazynowe, do przelewów + parę róznych
    wydawnict na płytkach). Uzyskanie nie było trudne - sprowadzało się do
    wysłania producentowi oświadczenia o zbyciu wraz ze zobowiązaniem do
    zniszczenia wszelkich kopii na twardym dysku i innych noiśnikach.
    Dostałam potem przepisane licencje.
    Trochę to trwało, ale głównie za sprawą poczty. Roboty niewiele.
    A w razie czego mam w firmie 100% legalne oprogramowanie.

    A co do windowsa - był OEMowy, kupiony razem z komputerem, i tak też został
    sprzedany (z tym samym komputerem z którym go kupiono). Pan z M$
    telefonicznie nie wyraził zastrzeżeń. Nie bawiłam sie juz w papierki. Jest
    instrukcja i płytka z hologramem, faktura na zestaw z systemem. Nikt nie
    powinien się przyczepić.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk