  • 1. Data: 2003-11-07 23:52:28
    Temat: oprogramowanie - legalność
    Od: "kacperek" <m...@p...onet.pl>

    Witam,

    Mam pytanie dotyczące legalności oprogramowania. Mam w firmie 15 kompów z
    win 98 w wersji OEM. Posiadam dowody zakupu na ten soft oraz licencje na
    każdą sztukę. Problem w tym że w chwili obecnej posiadam jedynie 10 szt
    oryginalnych płyt z instalacją, pozostałe gdzieś zaginęły lub zostały
    zniszczone. Czy to oznacza że te 5 sztuk używam nielegalnie?? Co mi grozi w
    przypadku kontroli policji??

    pozdrawiam
    kacperek

  • 2. Data: 2003-11-08 00:27:00
    Temat: Re: oprogramowanie - legalność
    Od: Arek <a...@e...net>

    kacperek rzecze:
    [..]
    > zniszczone. Czy to oznacza że te 5 sztuk używam nielegalnie?? Co mi grozi w
    > przypadku kontroli policji??

    Problemy. Już lepiej zainstaluj na 6 komputerach system z tej samej płyty.
    Wtedy będzie mógł Cię ścigać co najwyżej M$ w procesie cywilnym.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 3. Data: 2003-11-08 03:25:22
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "Arek" <a...@e...net> wrote in message news:bohd84$fp3$1@news.onet.pl...
    > kacperek rzecze:
    > [..]
    >
    > Problemy. Już lepiej zainstaluj na 6 komputerach system z tej samej płyty.
    > Wtedy będzie mógł Cię ścigać co najwyżej M$ w procesie cywilnym.

    A dlaczego.
    Przcecież napisał, że licencje w postaci nalepek ma. Dowód zakupu też, tylko
    płytki gdzieś zginęły.
    Rozumiem, że windows był instalowany z oryginalych płyt, których teraz nie
    ma i numer licencji wpisany do windowsa zgadza się z nalepką na komputerze.
    I rozumiem, że windows był kupowany właśnie do tych komputerów (bo to
    OEMowa wersja).

  • 4. Data: 2003-11-08 08:00:32
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "kacperek" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bohbbs$cs4$1@news.onet.pl

> [...]
    > zostały zniszczone. Czy to oznacza że te 5 sztuk używam nielegalnie??
    > Co mi grozi w przypadku kontroli policji??

    Nie wiem czy w ogóle policja (sama z siebie) interesuje się
    licencjami. Bardziej do nich by "pasowała" faktura zakupu.
    Licencja jest na użytkowanie, nie na posiadanie programu.

    Gdy użytkujesz jakikolwiek program to najważniejszym
    dokumentem jest *licencja* na ten program. Gdy nie
    będziesz posiadał nośnika nikt Ci (firmie) nic nie zrobi.
    http://www.microsoft.com/poland/piratnie/faq_1.htm

    Pytanie:
    - Jaką minimalną ilość dokumentacji należy przechowywać
    aby udowodnić, że posiadane produkty programowe są
    legalnie licencjonowane?
    Odpowiedź:
    - Z wyjątkiem produktów uzyskanych w ramach licencji Select
    lub Open, wszystkie legalnie licencjonowane produkty Microsoft
    zawierają *umowę licencyjną, będącą głównym dowodem legalności*
    nabycia produktu. *Zalecamy* również przechowywanie oryginalnego
    podręcznika użytkownika (lub co najmniej jego okładki i pierwszej
    strony),
    nośników produktu, Certyfikatu Autentyczności i faktury zakupu.
    (podkreślenia moje)

    Jak z tego wynika, bezwzględnie należy posiadać licencję i
    "dobrze by było" (zaleca się) mieć... , ale gdy się utraci to
    nie traci się praw do użytkowania oprogramowania.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Celibat nie jest dziedziczny."

  • 5. Data: 2003-11-08 10:48:05
    Od: Arek <a...@e...net>

    poilkj rzecze:
    > A dlaczego.

    Dlatego, że policja może uznać, że ma pirackie kopie oprogramowania, a właśnie
    za to ściga.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 6. Data: 2003-11-08 12:55:57
    Od: "Flashi" <f...@p...pl>

    > poilkj rzecze:
    >
    > Dlatego, że policja może uznać, że ma pirackie kopie oprogramowania, a
    właśnie
    > za to ściga.

    Wez przestan pierdolic ... Dowod zakupu jest dowodem ze masz orginal ... do
    tego nalepki na kompie dodatkow ...
    Jesli ma dowody zakupu moze od MS dostac (chyba za jakas oplata typu
    przesylka nosnika) nowe plytki ...

  • 7. Data: 2003-11-08 13:01:15
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Flashi" <f...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:boip4u$5rj$1@korweta.task.gda.pl

    > Wez przestan pierdolic ... Dowod zakupu jest dowodem ze masz orginal
    > ... do tego nalepki na kompie dodatkow ...

    :)

    > Jesli ma dowody zakupu moze od MS dostac (chyba za jakas oplata typu
    > przesylka nosnika) nowe plytki ...

    Gra nie warta świeczki. Cena takiego nośnika nie wiele
    będzie odbiegać od ceny *nowego systemu* zakupionego
    w sklepie.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    Żyjemy nie tak jak chcemy, lecz tak jak potrafimy.

  • 8. Data: 2003-11-08 13:05:29
    Od: "Flashi" <f...@p...pl>

    Użytkownik "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > :)

    > Gra nie warta świeczki. Cena takiego nośnika nie wiele
    > będzie odbiegać od ceny *nowego systemu* zakupionego

    eee tam ... jakis czas temu zalatwialem taki nosnik do win98se OEM ...
    kosztowalo mnie to 45 zl z przesylka

  • 9. Data: 2003-11-08 13:08:13
    Od: Arek <a...@e...net>

    Flashi rzecze:
    > Wez przestan pierdolic ... Dowod zakupu jest dowodem ze masz orginal ...

    Doprawdy? Mam dowód zakupu na dziesiątki programów, a... jakoś żaden już
    u mnie nie pozostał.
    Dalej będziesz się upierał, że dowód zakupu jest dowodem czegokolwiek ?

    > do tego nalepki na kompie dodatkow ...

    Jakoś nie widzałem w ustawie wzmianki o nalepkach na kompach.
    *Dowodem* są oryginalne egzemplarze programu ewentualnie
    umowa o przekazaniu licencji.

    > Jesli ma dowody zakupu moze od MS dostac (chyba za jakas oplata typu
    > przesylka nosnika) nowe plytki ...

    Niech próbuje.
    Póki co zajazd policji bez problemu uzna, że jedzie na pirackim oprogramowaniu.

    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 10. Data: 2003-11-08 13:36:46
    Od: "Flashi" <f...@p...pl>

    > Doprawdy? Mam dowód zakupu na dziesiątki programów, a... jakoś żaden już
    > u mnie nie pozostał.
    > Dalej będziesz się upierał, że dowód zakupu jest dowodem czegokolwiek ?

    dowod zakupu powiazany z licencja ...

    > Jakoś nie widzałem w ustawie wzmianki o nalepkach na kompach.
    > *Dowodem* są oryginalne egzemplarze programu ewentualnie
    > umowa o przekazaniu licencji.

    w jakiej to ustawie ? od kiedy to ustawa okresla ze dane oprogramowanie jest
    legalne a jakie nie ? o legalnosci oprogramownia decyduje producen ... jesli
    producent zadecyduje w licencji ze o orginalnosci oprogramowania bedzie
    decydowalo to czy roslinka ktora dostales razem z programem musi stac na
    komputerze i musi byc zywa to bedzie to zgodne z ta licencja ...

    > Niech próbuje.
    > Póki co zajazd policji bez problemu uzna, że jedzie na pirackim
    oprogramowaniu.

    HAHAHAH ehhh wez poczytaj warunki licencji od MS ... a potem pieprz takie
    glupoty ...
    Jesli masz dowod zakupu oraz licencje na uzytkowania oprogramowania (jest
    nia naklejka na obudowie) do tego masz zainstalowany ten system z takim
    numerem jak jest na licencji to policja sobie moze ... skoczyc na piwo
    zamiast sprawdzac czy ktos ma nosnik ...
    I co to znaczy niech probuje dostac orginalny nosnik ??