  • 1. Data: 2004-09-20 13:18:03
    Temat: opłata za wpis do ksiąg wiecz.i zwolnienie z tej opłaty - HELP
    Od: lukasz <r...@p...fm>

    Witam!
    Złożyłem wniosek o wpis do hipoteki w celu zabezpieczenia dla banku.
    Dostalem kwit z opalta jaką musze wystosować. Zaplacilem. Jednak potem
    natrafilem na jedno rozpozadzenie:

    Rozporządzenie ministra sprawiedliwości z 30 czerwca 1998 r. w sprawie
    określenia ulgowych stawek opłat sądowych oraz zwolnień od tych opłat w
    sprawach o zabezpieczenie należności z tytułu udzielanych przez banki
    kredytów, pożyczek pieniężnych, gwarancji bankowych i poręczeń.
    (http://dom.gazeta.pl/dom/1,50833,910998.html)

    jest taki zapis:
    § 2.1. Zwalnia się od opłaty sądowej wniosek o wpis hipoteki
    ustanowionej na nieruchomości stanowiącej własność kredytobiorcy w celu
    zabezpieczenia należności z tytułu udzielonego Kredytu, pożyczki
    pieniężnej, gwarancji bankowej lub poręczenia kredytu na budownictwo
    mieszkaniowe.

    Przy skladaniu wniosu dolaczylem wszystkie dokumenty ze jestem
    wlascicielem ble ble itp.

    Złozylem odwolanie powolujac sie na to rozporzadzenie i przyszla mi po
    miesiacu wiadomosc o tresci ze odwolanie zostalo odrzucone.

    Sąsiad wiedzial o tym rozporzadzeniu i zaplacil za caly wpis tylko
    kilkanascie zł (za znaczki). Czy mam szanse odzyskac kase? Co moge
    jeszcze zrobic ?
    lukasz