  • 1. Data: 2004-09-20 13:27:17
    Temat: [HLP!] Kara za bledy w systemie informatycznym?
    Od: "WRonX" <wronx@[CUT]wronx.net>

    Witam. Napisalem dla pewnej firmy system informatyczny. Zastanawiam sie, w
    razie jakby zdarzyl mi sie jakis blad (wiadomo - to normalne, nawet Windowsy
    maja bledy), czy firma moze mnie podac do sądu za straty poniesione na
    skutek wadliwego dzialania tego systemu?

    Tzn. niby mam 7 dni na naprawe usterek, ale czy to zrozumiale, ze 7 dni od
    powiadomienia mnie o usterce?

    Oto fragmenty umowy:

    <poczatek>

    (...)

    Przyjmujący zamówienie zobowiązuje się dostarczyć Dzieło wykonane zgodnie z
    niniejszą Umową i wolne od wad.
    W sytuacji gdy Dzieło dostarczone przez Przyjmującego zamówienie będzie
    miało wady, Zamawiającemu przysługuje prawo do wyznaczenia Przyjmującemu
    zamówienie 14 dniowego terminu na ich usunięcie.

    Po bezskutecznym upływie tego terminu Zamawiający będzie mógł odmówić
    przyjęcia Dzieła, jeżeli wady są istotne, i odstąpić od Umowy; lub odebrać
    Dzieło, w którym nie usunięto wad, i żądać obniżenia wynagrodzenia.

    Przyjmujący zobowiązuje się do objęcia Dzieła umową gwarancyjną polegającą
    na usuwaniu, w nie dłuższym niż 7 dni kalendarzowych terminie, błędów w
    działaniu aplikacji, występujących w okresie 6 miesięcy od odbioru Dzieła,
    pod warunkiem, że Zamawiający nie dokona modyfikacji oprogramowania
    samodzielnie lub przez osoby trzecie.

    (...)

    W sprawach nie uregulowanych w niniejszej Umowie mają zastosowanie przepisy
    kodeksu cywilnego.

    Wszelkie spory mogące wystąpić w związku z niniejszą Umową będą rozstrzygane
    przez sąd właściwy dla Zamawiającego.

    (...)

    <koniec>

    Pozdrawiam.
    --
    [= WRonX =] [= http://www.Majcher.ORG =|= http://WRonX.NET =]
    [ "...yet the blood of the wicked shall flow like a river." ]