  • 1. Data: 2002-04-21 12:18:18
    Temat: oplata za korzystanie z zezwolen na sprzedaz alkoholu....
    Od: absolon <a...@a...xx>

    Witam!

    Problem leży w interpetacji ustawy "o wychowaniu w trzeźwości..." a
    dokładnie chodzi o opłaty za korzystanie ze zezwolenia na sprzedaż
    detaliczną napojów alkoholowych. Jest tam podział na 3 kategorie
    zezwoleń:
    napoje do 4.5 % + piwo
    napoje od 4.5% do 18 % (z wyjątkiem piwa)
    napoje powyżej 18%

    i właśnie...
    ustawa mówi że jeżeli wartości sprzedaży przekoczyła w poprzednim roku
    równowartośc 60 tys. euro to opłata za korzystanie z zezwolenia wzrasta
    o 300%.
    Moje pytanie dotyczy czy owe 60 tyś odnosi się ogółem do 3 kategorii (o
    których wyżej) czy do każdej z osobna (które to objęte są osobnymi
    zezowleniami).

    z góry dziękuje
    za wszelkie konkretne odpowiedzi i odesłanie do ustaw (choć ustawę
    własnie przeczytałem i niestety nie jest to tam jasno napisane)

    pozdrawiam
    --
    a | b | s | o | l | o | n
    prawdziwy adres e-mail a...@w...pl

  • 2. Data: 2002-04-21 16:56:10
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Sun, 21 Apr 2002, absolon wrote:

    > ustawa mówi że jeżeli wartości sprzedaży przekoczyła w poprzednim roku
    > równowartośc 60 tys. euro to opłata za korzystanie z zezwolenia wzrasta
    > o 300%.

    Coś ci się pomyliło - przy hurtowej sprzedaży rocznej powyżej 25 tys.
    euro opłata wzrasta o połowę, powyżej 50 tys. euro 2 razy, powyżej 100
    tys. 3 razy i powyżej 200 tys. - 4.

    > Moje pytanie dotyczy czy owe 60 tyś odnosi się ogółem do 3 kategorii (o
    > których wyżej) czy do każdej z osobna (które to objęte są osobnymi
    > zezowleniami).

    Ze względu na wykładnię celowościową, IMO, sprzedaż każdego z rodzajów
    alkoholi na które uzyskuje się zezwolenie powinno liczyć się osobno.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)