  • 1. Data: 2002-04-21 12:17:22
    Temat: Zastrzeżenie
    Od: "Krystyna" <k...@p...onet.pl>

    Witam,
    czytałam o takiej możliwości - ogloszenie w prasie o treści mniej więcej
    takiej "za długi córki/syn mojego XX nie odpowiadam". Jak to ma się do prawa
    i do uchronienia moich małych dochodów przed możliwymi dłużnikami mojego
    pełnoletniego dziecka. Zaznaczam, że nie mieszka ono ze mną. O aktualnym
    miejscu pobytu nie mam pojęcia.

    Pozdrawiam
    Krystyna

  • 2. Data: 2002-04-21 16:59:47
    Temat: Re: Zastrzeżenie
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Sun, 21 Apr 2002, Krystyna wrote:

    > Witam,
    > czytałam o takiej możliwości - ogloszenie w prasie o treści mniej więcej
    > takiej "za długi córki/syn mojego XX nie odpowiadam". Jak to ma się do prawa

    Po co takie zastrzeżenie, skoro i tak się nie odpowiada?

    > i do uchronienia moich małych dochodów przed możliwymi dłużnikami mojego
    > pełnoletniego dziecka. Zaznaczam, że nie mieszka ono ze mną. O aktualnym
    > miejscu pobytu nie mam pojęcia.

    Nie musisz podejmować żadnych kroków za wyjątkiem sytuacji w której
    dziecko rozporządziło na twoją korzyść składnikiem swojego majątku, a
    wierzyciel wystąpił ze skargą pauliańską - wtedy od osoby na której
    korzyść rozporządzenie nastąpiło wierzyciel może żądać zaspokojenia z
    przedmiotu rozporządzenia, chyba że wskaże mu się składniki majątku
    dłużnika z których może się zaspokoić.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)