  • 1. Data: 2002-04-21 10:21:26
    Temat: termin odpowiedzi - urząd
    Od: "cherokee" <c...@g...pl_usun_wszystko_co_jest_po_go2.pll>

    Napisałam we wrześniu ubiegłego roku pismo do burmistrza z zapytaniem,
    prośbą o podjęcie decyzji dla mnie korzystnej (chodzi o umorzenie zasiłku na
    zagospodarowanie w szkole)

    Raczył odpowiedziec mi w ubiegłym tygodniu, podejmując niekorzystna dla mnie
    decyzję.

    Czy odpowiedz po tak długim okresie jest wiążąca?

    W jakim czasie musi udzielic odpowiedzi urzędnik?

    Gdzie moge ewentualnie szukać pomocy?

    Będę wdzięczna za odpowiedz

    cherokee

  • 2. Data: 2002-04-21 19:08:11
    Temat: Re: termin odpowiedzi - urząd
    Od: "Kazik C." <k...@p...onet.pl>

    Sprawy te reguluje rozdział 7 Kodeksu postępowania administracyjnego art.35
    do 38. W zasadzie termin do załatwienia sprawy wynosi 1 miesiąc. Na
    niezałatwienie sprawy w terminie przysługuje zażalenie do organu wyższego
    stopnia i należy to robić dla zasady aby zwalczać lekceważenie obywateli
    przez urzędy. Jeżeli sprawę załatwiono w drodze decyzji można oczywiście
    złożyć odwołanie do organu wyższego stopnia( powinno być pouczenie w decyzji
    do kogo) i tam jednocześnie zarzucić niezałatwienie sprawy w terminie. Kpa
    daje naprawdę wielkie możliwości walki z opieszałymi i niepraworządnymi
    działaniami urzędów, jest to jeden z najkorzystniejszych dla obywatela aktów
    prawnych. Pozdrowienia Kazik C.
    Użytkownik cherokee <c...@g...pl_usun_wszystko_co_jest_po_go2.pll> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a9u3sv$ics$...@a...dialog.net.pl...