    From: "Beata" <b...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: oplata dla komornika sadowego (e-sad) kilka pytan
    Date: Fri, 28 Aug 2015 11:11:38 +0200

    Mój były pracodawca-zleceniodawca nie zapłacił mi za nadgodziny i wypierał
    się tego, więc w połowie czerwca zgłosiłam do rozpatrzenia sprawę za
    pośrednictwem e-sądu. Kwota nie jest oszałamiająca, ale nie zamierzam jej
    odpuszczać, chodzi o 450zł.
    Pod koniec lipsa wydano wyrok, a obecnie została wystawiona klauzula
    prawomocności. Z pracodawcą nie mam żadnego kontaktu, unika mnie jak może.
    W systemie e-sąd mam teraz opcję złożenia wniosku egzekucyjnego i tu
    pojawią się u mnie kilka pytań:
    -jak długo to potrwa?
    -jakie są opłaty dla komornika sądowego/kiedy i z czego mu zapłacę?
    -który sąd wybrać, lokalizacja moja czy dłużnika?
    -nie znam adresu ani PESELU dłużnika, jedynie adres siedziby firmy w
    której została podpisana umowa i gdzie pracowałam
    -nie wiem jakim majątkiem dysponuje dłużnik, co mam powpisywać w tych
    polach?

    zaznaczyć te pola?
    -Przyznanie i ściągnięcie innych kosztów

    -Wierzyciel wnosi, aby tutejszy Komornik w trybie art.53a ust.1 ustawy z
    dnia 29.08.1997r. o komornikach sądowych i egzekucji (t.j. Dz.U. z 2006r.
    Nr167, poz.1191 ze. zm.) w zw. z art. 7971 kpc podjął czynności mające na
    celu ustalenie majątku dłużnika, z którego może być prowadzona egzekucja.

    -Wierzyciel oświadcza, że dokonuje wyboru Komornika na podstawie przepisu
    art. 8 ust.5 ustawy z dnia 29.08.1997r. o komornikach sądowych i egzekucji
    (t.j. Dz.U. z 2006r. Nr167, poz.1191 ze zm.).

    Może to naiwne pytania, ale nie miałam do czynienia wcześniej z sądami i
    komornikami, to mój pierwszy raz i zajmuję się tym sama.
    Dziękuje za pomoc i odpowiedzi