  • 1. Data: 2003-03-24 20:14:41
    Temat: ogrodzenie wzdluz drogi
    Od: "Paweł" <a...@p...fm>

    witam
    mam male pytanko do szanownych grupowiczow
    czy przepisy okreslaja minimalna odleglosc od drogi
    na jakiej mozna zrobic ogrodzenie z betonowych prefabrykatow
    (chodzi mi o takie modne ostatnio "cmentarne" klocki betonowe)
    sasiad postanowil to zrobic wzdluz drogi (w granicy drogi !!!)
    i chce sie upewnic czy aby mu wolno
    dzieki ze wszelka pomoc
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-03-24 23:27:21
    Temat: Re: ogrodzenie wzdluz drogi
    Od: "Joanna Bałuszek" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Paweł" <a...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > (chodzi mi o takie modne ostatnio "cmentarne" klocki betonowe)
    > sasiad postanowil to zrobic wzdluz drogi (w granicy drogi !!!)

    swego czasu ogrodzenie wymagalo pozwolenia na budowe. Obecnie podlega tylko
    zgloszeniu. Najpierw sprawdz czy sasiad zrobil takie zgloszenie (wydzial
    architektury w gminie). Pozwolenie otrzymuje sie wtedy gdy gmina nie
    zaprotestuje w ciagu 30 dni. Czyli sasiad wysyla lub sklada na dzienniku
    podawczym zgloszenie i czeka 30 dni - jak gmina nie odpowiada to znaczy ze
    nie ma nic przeciwko.

    Jak zrobil zgloszenie to mozesz sie dowiedziec czy w granicy i ewentualnie
    wniesc sprzeciw do gminy (czy uwzglednia to inna sprawa). ZTCW to gminy z
    reguly maja swoje wytyczne co do odsuniecia sie od osi drogi (roznie w
    zaleznosci od drogi).

    Jak nie zrobil zgloszenia a zaczal prace to zawsze mozesz porobic za
    "zyczliwego".

    pzdr
    aska