  • 1. Data: 2003-03-24 19:19:40
    Temat: Zlecone a PIT
    Od: "Thomas" <t...@w...pl>

    Witam

    Mam takie pytanie związane ze zleconymi i ich rozliczaniem się na PIT-cie.

    Jeżeli zlecone podpisałem w roku 2002, a pieniądze odebrałem w 2003, to
    kiedy je uwzględniam, w PIT-cie za rok 2002 czy 2003.

    Gdzie znajdę regulujące to jakieś akty prawne?

    ---
    Pozdrowienia: Thomas (t...@w...pl)

  • 2. Data: 2003-03-24 19:31:39
    Temat: Re: Zlecone a PIT
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Thomas" <t...@w...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Jeżeli zlecone podpisałem w roku 2002, a pieniądze odebrałem w 2003, to
    > kiedy je uwzględniam, w PIT-cie za rok 2002 czy 2003.

    za 2003.
    Liczy się data faktycznie wypłaconych pieniędzy, a dokładnie postawionych do
    dyspozycji.
    Podstawy prawnej nie chce mi się szukać tak samo jak i tobie, ale jak
    przeszukasz archiwum z jakieś 3 tygodnie wstecz to znajdziesz całą dyskusję
    na ten temat.

  • 3. Data: 2003-03-24 22:30:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 24 Mar 2003, KK wrote:
    [...]
    >+ Liczy się data faktycznie wypłaconych pieniędzy, a dokładnie
    >+ postawionych do dyspozycji.
    >+ Podstawy prawnej nie chce mi się szukać

    To jest zasada ogólna podatku dochodowego:
    +++++
    Art. 11. 1. Przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-16, art. 17 ust. 1 pkt 6
    i 9, art. 19 i art. 20 ust. 3, są otrzymane lub postawione do dyspozycji
    podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość
    otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.
    -----

    Wyłączone są jak widać tylko dochody z działalności gospodarczej,
    produkcji rolnej, wirtualny czynsz, sprzedaż nieruchomości oraz
    źródła nie ujęte w ustawie :) a także niektóre przychody z kapitałów
    pieniężnych.
    Resza "kasowo" :)

    pzdr, Gotfryd