  • 1. Data: 2003-03-24 17:18:47
    Temat: ustanowienie odrebnej wlasnosci - termin
    Od: "Michal Adamczewski" <m...@w...pl>

    Witam,

    Nabylem we wrzesniu 2002r. mieszkanie od spoldzielni.
    Wlasciwie to po wplacie pelnego wkladu budowlnaego otrzymalem
    umowe przyrzeczenia ustanowienia odrebnej wlasnosci.
    Do dzis tej wlasnosci spoldzielnia nie ustanowila zaslaniajac sie ustawa
    ktora nakladala na nich ten obowiazek do konca kwietnia 2003 (chodzi o
    ustawe o SM przed nowela z 19.12.2003)
    Jednak w ustawie o SM zrówno tej z przed 19.12.2002 jak i w znowelizowanej
    art.21.1
    mowi o tym ze spoldzielnia zobowiazana jest do ustanowienia prawa odrebnej
    wlasnosci w ciagu 3 miesiecy
    po wybudowaniu. Jak sadzicie co powienienem w tej sytuacji zrobic?
    Moze jeszcze kilka dat. Budowa bloku z moim mieszkaniem rozpoczeta byla w
    1999r.
    Umowe o przyrzeczenie ustanowienia odrebnej wlasnosci do lokalu otrzymalem w
    sierpniu 2002.
    Pelen wklad budowlany wnioslem w sierpniu 2002r.
    Blok oddano we wrzesniu 2002r.
    Do tej pory mam tylko umowe przerzeczenia,
    teraz pewnie zaproponuja mi spoldzielcze prawo wlasnosciowe.
    Wg mnie nie zmiescili sie w ustawowym terminie 3 miesiecy.
    Tylko co mi to daje?

    Z gory dzieki z rade,
    pozdr.
    Michal

  • 2. Data: 2003-03-27 17:33:35
    Temat: Re: ustanowienie odrebnej wlasnosci - termin
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Michal Adamczewski" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:b5nf0o$iv5$1@news2.ipartners.pl...

    > Do tej pory mam tylko umowe przerzeczenia,
    > teraz pewnie zaproponuja mi spoldzielcze prawo wlasnosciowe.

    TO BY BYŁO ZŁAMANIE PRAWA. Zawarłeś z nimi umowę pod rządami starego prawa i
    otrzymałeś od nich świadczenie jeszcze pod nimi, a co więcej byli oni
    zobowiązani do ustanowienia prawa własności również pod rządami starego
    prawa.
    No i jeszcze umowa przyrzeczenia w ręku. Raczej nie powinni tego uczynić.
    Pisz skargę na działanie zarządu do Rady Nadzorczej z powiadomieniem Walnego
    Zgromadzenia.

    > Wg mnie nie zmiescili sie w ustawowym terminie 3 miesiecy.
    > Tylko co mi to daje?

    Prawo wniesienia sprawy do Sądu tylko zastanawiam się czy w tym przypadku
    obowiązuje również wyczerpanie drogi wewnątrzspółdzielczej bo o tym w dużej
    mierze decyduje Statut SM,ale moim zdaniem nie.

    Tak na marginesie to zastanawiam się czy jeśli trzeba wyczerpać drogę
    wewnątrz spółdzielczą bo tak stanowi Statut nie napisać skargi do RPO
    zwracając uwagę na nienależytą ochronę prawa własności w takich sytuacjach w
    związku z nie możliwością wystąpienia przeciwko spółdzielni na drogę sądową
    bez wyczerpywania drogi wewnątrz spółdzielczej.

    Stan_Z