  • 1. Data: 2003-03-24 19:28:58
    Temat: Czy mogę rozwiązać umowę?
    Od: "Voodoo" <l...@p...onet.pl>

    Witam, mam następujący problem...

    Jakiś czas temu firma internetowa założyła u mnie internet... Przy
    podpisywaniu umowy dostałem USTNE zapewneienie iż zostanie odblokowany port
    dzięki któremu będzie działąła Kazaa... mija juz tydzien i okozuje się, że
    NIE BĘDZE TEJ USŁUGI. Czy mogę anulować umowę? Nie poniosłem jeszcze żadnych
    kosztów, umowa została podpisana u mnie w domu. Dzięki, proszę o szybką
    odpowiedz, pilne.

    Mozna na grupie albo na maila : a...@i...pl

  • 2. Data: 2003-03-24 22:24:39
    Temat: Re: Czy mogę rozwiązać umowę?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 24 Mar 2003, Voodoo wrote:

    >+ Witam, mam następujący problem...
    [...]
    >+ podpisywaniu umowy dostałem USTNE zapewneienie [...]
    >+ kosztów, umowa została podpisana u mnie w domu.

    KC:
    +++++
    Art. 77. Jeżeli umowa została zawarta na piśmie, jej uzupełnienie, zmiana
    albo rozwiązanie za zgodą obu stron, jak również odstąpienie od niej
    powinno być stwierdzone pismem.
    ----

    Marne szanse...

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-03-25 09:08:31
    Od: "lidmar" <l...@g...pl>

> [...]
    żadnych
    > kosztów, umowa została podpisana u mnie w domu.

    To zależy, zwróć uwagę na przepisy ustawy a dnia 2.03.2000r. o ochronie
    niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną
    przez produkt niebezpieczny, w szczególności przepisy art.:

    Art. 2. 1. Konsument, który zawarł umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, może
    od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na
    piśmie, w terminie dziesięciu dni od zawarcia umowy.

    (...)
    3. W razie odstąpienia umowa jest uważana za niezawartą, a konsument jest
    zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w
    stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego
    zarządu. Jeżeli konsument dokonał jakichkolwiek przedpłat, należą się od
    nich odsetki ustawowe od daty dokonania przedpłaty.

    Art. 3. 1. Kto zawiera z konsumentem umowę poza lokalem przedsiębiorstwa,
    powinien przed jej zawarciem poinformować konsumenta na piśmie o prawie
    odstąpienia od umowy w terminie, o którym mowa w art. 2 ust. 1, i wręczyć
    wzór oświadczenia o odstąpieniu, z oznaczeniem swojego imienia i nazwiska
    (nazwy) oraz adresem zamieszkania (siedziby); obowiązany jest także wręczyć
    konsumentowi pisemne potwierdzenie zawarcia umowy, stwierdzające jej datę i
    rodzaj oraz przedmiot świadczenia i cenę.

    2. Konsument, na żądanie przedsiębiorcy, poświadcza na piśmie, że został
    poinformowany o prawie odstąpienia i że otrzymał wzór oświadczenia o
    odstąpieniu od umowy.

    Art. 4. Jeżeli konsument nie został poinformowany na piśmie o prawie
    odstąpienia od umowy, bieg terminu, o którym mowa w art. 2 ust. 1, nie
    rozpoczyna się. W takim wypadku konsument może odstąpić od umowy w terminie
    dziesięciu dni od uzyskania informacji o prawie odstąpienia. Konsument nie
    może jednak z tego powodu odstąpić od umowy po upływie trzech miesięcy od
    jej wykonania.

    Przejrzyj umowę ...

    pzdr

    marek radwański

  • 4. Data: 2003-03-26 13:15:07
    Od: "Chmielu" <c...@S...gazeta.pl>

> [...]
    > Art. 77. Jeżeli umowa została zawarta na piśmie, jej uzupełnienie, zmiana
    > albo rozwiązanie za zgodą obu stron, jak również odstąpienie od niej

    Chyba, że w treści umowy zawarta jest klauzula warunkująca wygaśnięcie lub
    rozwiązanie umowy np. "umowa niniejsza wygasa dnia......." lub coś w tym
    rodzaju...
    --
    Jarosław Chmielewski -> GSM 0-602 238885