  • 1. Data: 2005-09-22 14:24:14
    Temat: ograniczanie moich praw
    Od: "Rafał " <k...@g...pl>

    Proszę o poradę prawną w kwestii czy działanie opisane poniżej jest
    ograniczaniem moich praw.

    Będąc członkiem wspólnoty mieszkaniowej (powyżej 7 lokali) spotkałem się z
    sytuacją, iż na mocy Ustawy o własności lokali [UOWL], aby dokonać zmiany
    przeznaczenia części wspólnej wystarczy zgoda na to >50% współwłaścicieli.
    Jednocześnie na mocyz art 199 KC aby dokonać zmiany przeznaczenia części
    wspólnej wymagana jest zgoda 100% współwłaścicieli. Czy UOWL jest nadrzędną w
    stosunku do KC w sprawie zmiany przeznaczenia części wspólnej we wspólnocie
    mieszkaniowej? Jeżeli tak to moim zdaniem są ograniczane moje prawa gdyż:
    - musząc przystąpić do wspólnoty mieszkaniowej (mieszkanie hipoteczne
    kupione od developera) muszę stosować się do UOWL, której zapisy ograniczają
    moje prawa do zarządzania częścią wspólną w stosunku do postanowień KC.

  • 2. Data: 2005-09-22 14:58:53
    Temat: Re: ograniczanie moich praw
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Rafał napisał(a):
> [...]
    > stosunku do KC w sprawie zmiany przeznaczenia części wspólnej we wspólnocie

    art.1 ust.2 UOWL

> [...]
    > moje prawa do zarządzania częścią wspólną w stosunku do postanowień KC.

    możesz to nazwać ograniczeniem swoich praw, ale dlaczego uważasz że
    kodeks cywilny miałby stać wyżej niż ustawa w własności lokali?

    KG