  • 1. Data: 2005-09-22 14:19:27
    Temat: ANULOWAC AKT NOTARIALNY????
    Od: "Dawid" <d...@p...onet.pl>

    Witam, minelo 9 lat odkad pewna pani sprzedala nam dzialke. Zostal sporzadzony
    akt notarialny. I teraz ona chce go anulowac. Czy jest to mozliwe? Wiem ze akt
    notarialny mogl byc zawarty dla pozoru i mozna by bylo go rozwiazac gdyby
    sprzedajaca byla pod wplywem srtodkow psychotropowych lub chora umyslowo oraz
    gdy mialbyc ukryte w tym oszustwo np. podatek. Cena zostala ustalona, strony
    sie zgodzily, w akcie jest napisane ze "ZAPŁATA NASTĄPI W DNIU DZISIEJSZYM".
    Teraz
    ta pani mowi ze zostala pokrzywdzona bo cena byla zaniska... ale z tego co mi
    wiadomo notariusz informuje jesli cena jest zaniska lub urzad skarbowy
    nakazuje zmiany ceny. Teraz po 9 latach nasze stosunki sie poszarpaly, ta pani
    rzada naprawde wielu rzeczy w ugodzie, co jest troszke nienormalne. I chce
    anulowac akt notarialny. My nabylismy ta dzialke w dobrej wierze,
    wybudowalismy dom, a ona chce to nam zabrac? Czy jest to mozliwe? Co jest
    potrzebne do podwarzenia zdania czy podpisu osoby zaufania publicznego jakim
    jest notariusz aby zniesc akt? Jedynie sąd jest w stanie to zrobic... ale
    jakie
    musza byc dowody? Jesli juz tej pani cos sie niepodobalo to ile miala czy ma
    czasy na jakies odwolanie? I czy byly juz w Polsce takie sprawy sadowe gdzie
    uniewarzniono akt notarialny? Czy jesli dojdzie do rozwiazania aktu to co mi
    grozi? Prosze bardzo o pomoc... bo niewiem co mam robic,
    adwokat mowi spac spokojnie, ale sad jest sadem i niemoge nic na necie znales
    z takimi przypadkami. Bardzo prosze o pomoc. POzdrawiam Dawid.

  • 2. Data: 2005-09-22 14:26:36
    Temat: Re: ANULOWAC AKT NOTARIALNY????
    Od: d...@p...onet.pl

> [...]
    znales
    > z takimi przypadkami. Bardzo prosze o pomoc. POzdrawiam Dawid. Aha,
    zapomnialem dodac ze niema dowodu zapłaty. Czy to cos zmienia? bo to ona musi
    udowodnic chyba ze niedostala tych pieniedzy nie my. Jak to jest? :(

  • 3. Data: 2005-09-22 14:53:12
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Dawid" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > DZISIEJSZYM".
    > Teraz
    > ta pani mowi ze zostala pokrzywdzona bo cena byla zaniska...

    widzialy galy co braly. Sprzedanie po korzystnej dla ciebie cenie to nie
    oszustwo.
    W jej interesie bylo sprawzdenie ile dzialka jest warta.

    P.

  • 4. Data: 2005-09-22 15:02:44
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    d...@p...onet.pl napisał(a):
> [...]

    wszystko jest możliwe ;)
    ale nie z tego powodu że cena była za niska
    zresztą nie jest to anulowanie aktu a zapewne chodzi o stwierdzenie
    nieważności umowy

    > Co jest

    przepisy o wadach oświadczenia woli, art.82 i nast. kodeksu cywilnego

    > Jedynie sąd jest w stanie to zrobic... ale

    umowa była zawarta, uprawnienie do uchylenia się od niej pod wpływem
    błędu lub grożby raczej wygasło, tak samo z powodu wyzysku

    > I czy byly juz w Polsce takie sprawy sadowe gdzie

    akt - raczej nie, umowę - a bo to jedna

    > Czy jesli dojdzie do rozwiazania aktu to co mi

    zwrot nieruchomości
    a potem zabawy z rozliczaniem nakładów...

    > Prosze bardzo o pomoc... bo niewiem co mam robic,

    na razie nic, a jeśli już dostaniesz pozew to udać się do prawnika
    sprawa jest za poważna by szukać porad na grupie

    > zapomnialem dodac ze niema dowodu zapłaty. Czy to cos zmienia? bo to ona musi
    > udowodnic chyba ze niedostala tych pieniedzy nie my. Jak to jest? :(

    dłużnik musi udowodnić że zapłacił

    KG

  • 5. Data: 2005-09-22 15:06:12
    Od: "Alik" <a...@l...pl>

> [...]
    > sporzadzony
    > akt notarialny. I teraz ona chce go anulowac.

    Śpij spokojnie
    --
    Alik

  • 6. Data: 2005-09-22 17:31:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Dawid" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Moim zdaniem w praktyce możesz faktycznie spokojnie spać. Samego aktu
    notarialnego odwołać się nie da. No bo akt, to dokument, że strony
    oświadczyły notariuszowi to, co oświadczyły. Co do samej zapłaty, to
    samo oświadczenie w akcie notarialnym jest wystarczającym dowodem
    uregulowania należności.