  • 1. Data: 2005-07-10 14:54:44
    Temat: odzyskanie dóbr osobistych od dłużnika głównego z
    Od: Adzik<f...@o...pl>

    Mój problem polega na tym że mój mąż poręczał jescze jako kawaler kredy, było to
    2000r. Chcąc wziąść kredyt w tym roku dowiedzieliśmy się że mąż ma sprawe
    windykacyjną, wspomne że od 5 lat nie mieszka w dawnym miejscu zamieszkania i
    nic nie wiedział o tej sytuacji.Próbowaliśmy wszystkich możliwych sposobów,
    przejęcia długu mojego męża przez córke osoby która brała kredyt. Niestety na
    dzien dzisiejszy musimy sami spłacić dług. Wspomne ze na poręczeniu kredytowym
    istnieje jeszcze jeden poręczyciel który wspólmiernie powinien odpowiadać za
    kredyt, ale z naszego wywiadu u komornika dowiedzieliśmy się ze cała suma
    egzekwowana jest na mojego męża, z racji takowej że 2 poręczyciel nie pracuje
    tam gdzie 5 lat temu. W obecnej sytuacji chcemy egzekwować swa własność na
    drodze sądowej.Moje pytanie jest takie czy mam prawo założyć w tym przypadku
    2 sprawy: 2 poręczycielowi o połowe pieniędzy które wpłaciliśmy z mężem, i z
    dłużnikiem głównym o 2 połowe wraz z kosztami sądowymi i czy w tym wypadku
    mam prawo rządać od dłuznika jakiej kolwiek formy spłaty mam tu na myśli rzeczy
    nie materialne typu ziemia i rzeczy ruchome( wynika to z niesłowności tej osoby jak
    równierz z tego że ma oprócz tej sprawy jescze 2 na windykacji) i czy moge brać
    do odpowiedzialności spłacenia córke z którą podpisywaliśmy przejęcie długu.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-07-10 15:46:07
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > drodze sądowej.Moje pytanie jest takie czy mam prawo założyć w tym przypadku
    > 2 sprawy: 2 poręczycielowi o połowe pieniędzy które wpłaciliśmy z mężem,

    to zart? a co ten biedny czlowiek zawinil? postaw sie w jego sytuacji :)

    > dłużnikiem głównym o 2 połowe wraz z kosztami sądowymi i czy w tym wypadku

    od - jak go nazywasz - dluznika glownego, calosc sumy

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 3. Data: 2005-07-10 15:53:30
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    rezist.com napisał(a):

    > to zart? a co ten biedny czlowiek zawinil? postaw sie w jego sytuacji :)

    Czemu żart?
    wyrok SN III CKU 87/97 Prok.i Pr. 1998/6/26

    Zgodnie z art. 881 k.c. poręczyciele ponoszą wobec wierzyciela taką
    odpowiedzialność, jak współdłużnicy solidarni, bez względu na to, czy
    poręczyli wspólnie, czy każdy z osobna.
    Przy współporęczeniu sytuacja prawna współporęczycieli jest, w braku
    odmiennej umowy, taka sama jak współdłużników solidarnych, co oznacza,
    że również stosunki pomiędzy poręczycielami są normowane przez przepisy
    o solidarności. W takiej sytuacji istnieją dwa zobowiązania solidarne,
    dłużnika głównego z poręczycielami i między współporęczycielami.
    Z unormowania tego wynika, że jeżeli umowa nie stanowi inaczej, to
    poręczycielowi, który uiścił dług w całości lub w części przewyższającej
    jego obciążenie, przysługuje w stosunku do pozostałych poręczycieli
    prawo regresu według przepisów o solidarności (art. 376 § 1 k.c.),
    niezależnie od regresu w stosunku do dłużnika głównego, obejmującego
    całość zaspokojonej wierzytelności z mocy art. 518 § 1 k.c. z tytułu
    wstąpienia w miejsce zaspokojonego wierzyciela. Takiemu stanowisku dał
    wyraz Sąd Najwyższy w orzeczeniu z dnia 26 sierpnia 1969 r., II CR
    429/69 (OSNCP 1970, z. 5, poz. 93).}

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 4. Data: 2005-07-10 17:23:39
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Z unormowania tego wynika, że jeżeli umowa nie stanowi inaczej,

    Cholera, musze sprawdzic co komu poreczalem :>

    Czy w takim przypadku istnieje jakis szczegolny termin przedawnienia
    sciagalnosci, czy juz po calaku KC ?

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 5. Data: 2005-07-10 22:54:02
    Od: Green <z...@u...gazeta.pl>

    W artykule <dargb4$9sl$1@atlantis.news.tpi.pl> Johnson napisal(a):

> [...]
    > wstąpienia w miejsce zaspokojonego wierzyciela. Takiemu stanowisku dał
    > wyraz Sąd Najwyższy w orzeczeniu z dnia 26 sierpnia 1969 r., II CR

    Pełna prawda, i dobrze napisana.
    Dziwi mnie, że ludzie takich prostych prawd nie "czują".

    --
    Pozdr. Zbig.Drwięga
    Linux Reg.User #166848 , gg1100100111000000111010