    From: Adzik<f...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: odzyskanie dóbr osobistych od dłużnika głównego z
    Date: Sun, 10 Jul 2005 14:54:44 +0000 (UTC)
    Sender: u...@p...info

    Mój problem polega na tym że mój mąż poręczał jescze jako kawaler kredy, było to
    2000r. Chcąc wziąść kredyt w tym roku dowiedzieliśmy się że mąż ma sprawe
    windykacyjną, wspomne że od 5 lat nie mieszka w dawnym miejscu zamieszkania i
    nic nie wiedział o tej sytuacji.Próbowaliśmy wszystkich możliwych sposobów,
    przejęcia długu mojego męża przez córke osoby która brała kredyt. Niestety na
    dzien dzisiejszy musimy sami spłacić dług. Wspomne ze na poręczeniu kredytowym
    istnieje jeszcze jeden poręczyciel który wspólmiernie powinien odpowiadać za
    kredyt, ale z naszego wywiadu u komornika dowiedzieliśmy się ze cała suma
    egzekwowana jest na mojego męża, z racji takowej że 2 poręczyciel nie pracuje
    tam gdzie 5 lat temu. W obecnej sytuacji chcemy egzekwować swa własność na
    drodze sądowej.Moje pytanie jest takie czy mam prawo założyć w tym przypadku
    2 sprawy: 2 poręczycielowi o połowe pieniędzy które wpłaciliśmy z mężem, i z
    dłużnikiem głównym o 2 połowe wraz z kosztami sądowymi i czy w tym wypadku
    mam prawo rządać od dłuznika jakiej kolwiek formy spłaty mam tu na myśli rzeczy
    nie materialne typu ziemia i rzeczy ruchome( wynika to z niesłowności tej osoby jak
    równierz z tego że ma oprócz tej sprawy jescze 2 na windykacji) i czy moge brać
    do odpowiedzialności spłacenia córke z którą podpisywaliśmy przejęcie długu.

    -> http://usenet.pomocprawna.info