  • 1. Data: 2005-07-10 14:34:44
    Temat: problem z reklamacja
    Od: "Wojtek " <z...@W...gazeta.pl>

    witam.
    mam taki problem. po zgloszonej reklamacji, okazalo sie ze jej pozytywne
    rozpoatrzenie jest dla mnie mniej korzystne. jednoczesnie zaznaczono ze nie
    ma odwrotu. czy naprawde nie mozna anulowac mojej reklamacji?

    otrzymalem faktury korygujace. jest ich duzo. niektore sa dodatnie niektore
    ujemne. po zsumowaniu tego wszystkiego wynika ze musze zapalcic jakies 30 pln
    na plus.

    na ostatnim rachunku jednak jest pozycja "korekta" i suma ponad 400 pln.

    o co w tym chodzi?

    pozdrawiam
    Wojtek

  • 2. Data: 2005-07-10 14:36:00
    Temat: Re: problem z reklamacja
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Wojtek napisał(a):

    > mam taki problem. po zgloszonej reklamacji, okazalo sie ze jej pozytywne
    > rozpoatrzenie jest dla mnie mniej korzystne. jednoczesnie zaznaczono ze nie
    > ma odwrotu. czy naprawde nie mozna anulowac mojej reklamacji?

    Oświadczenie woli złożone drugiej stronie może być cofnięte za jej zgodą.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 3. Data: 2005-07-10 20:05:47
    Od: "Equipment" <equipment_krakow[tnij_smieci]@interia.pl>

    > Oświadczenie woli złożone drugiej stronie może być cofnięte za jej zgodą.

    ??

    A to bardzo ciekawy pogląd. Chętnie bym zapoznał się z podstawą prawną.

    EQ

  • 4. Data: 2005-07-10 20:07:29
    Od: "Equipment" <equipment_krakow[tnij_smieci]@interia.pl>

    Użytkownik "Wojtek " <z...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pln
    > na plus.
    >
    > na ostatnim rachunku jednak jest pozycja "korekta" i suma ponad 400 pln.

    My także nie wiemy. Nie napisałeś nawet na jakiej podstawie dochodziłeś
    roszczeń (rękojmia cywilna/konsumencka, gwarancja, niewykonianie
    zobowiązania)...

    EQ

  • 5. Data: 2005-07-10 20:27:04
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Equipment napisał(a):

    > ??
    >
    > A to bardzo ciekawy pogląd. Chętnie bym zapoznał się z podstawą prawną.

    To dla mnie jest sprawa dość oczywista, że nie zastanawiałem się nad
    podstawą prawną.
    Skoro oświadczenie woli złocone drugiej stronie zmierza do wywołania
    określonego skutku to jeśli druga strona się na to zgodzi można poprzez
    umowe (czyli poprzez zgodne oświadczenia woli) skutek prawny
    pierwszego oświadczenia woli cofnąć. Problematyczne może to być co
    najwyżej w sytuacji kiedy skutek prawny juz nastąpił, ale ja dopuściłbym
    wycofanie oświadczania również w takiej sytuacji - co w istocie rzecz
    byłoby umową zmierzająca do wywołania skutków prawnych jakie istniałby
    przed pierwszym oświadczeniem woli.

    Przykładowo: 1986.10.17 uchwała SN z 17-10-1986 - zasada prawna III
    PZP 60/86 OSNC 1987/5-6/67 - mowa tam o cofaniu za zgodą pracownika
    przez pracodawcę oświadczenia woli o rozwiązaniu umowy o pracę bez
    zachowania okresu wypowiedzenia.

  • 6. Data: 2005-07-11 20:28:46
    Od: Piotr Czeszkiewicz <v...@p...onet.pl>

    Wojtek napisał(a):
> [...]
    > na plus.
    >
    > na ostatnim rachunku jednak jest pozycja "korekta" i suma ponad 400 pln.

    chyba chodzi o reklamacje w TP.SA, nie mozesz jej cofnąć, pracuje tam
    przy rozpatrywaniu reklamacji, mozesz juz tylko odwołac sie przez sąd