  • 1. Data: 2005-07-10 15:24:32
    Temat: Kara 1200 zł za opóźnienia w pracy inżynierskiej - czy muszę płacić?
    Od: "p...@N...o2.pl" <p...@N...o2.pl>

    Witam,
    Opóźniłem się z oddaniem pracy inżynierskiej i czeka mnie kara 1200zł.
    Chciałbym się dowiedzieć - na prawie znam się słabo - czy ta kara
    jest nałożona zgodnie z prawem. Czuję się poszkodowany, bo słyszałem,
    że studenci studiów dziennych mają 2 lata na napisanie pracy
    magisterskiej. OK, to jest praca inżynierska, ale zakres mam spory,
    podobnie jak w pracy magisterskiej. Pytam o możliwość uniknięcia tej opłaty
    dlatego, że ostatnio dowiedziałem się, że Warszawskie MZK musi oddać
    bezprawnie
    naliczone opłaty za magnetyczne karty miejskie (bilety miesięczne).
    Zatem myślę sobie, że może tego typu praktyki też są niezgodne z jakąś inną
    ustawą o Szkolnictwie lub tym podobną... Czy da się uniknąć tej kary?

    Gdy składałem papiery na studia, nie podpisywałem niczego typu
    "jeżeli oddam pracę po terminie będą kary takie i takie..."
    Chociaż znając życie, pewnie musiałem podpisać coś w rodzaju
    "oświadczam, że zapoznałem się z regulaminem...etc, etc..."
    - nie pamiętam. A może nie ma takiego dokumentu? Nie pamiętam...

    Na stronie naszej Szkoły jest coś takiego:
    " III termin:
    [...] dla studentów, którzy złożą pracę dyplomową do 16 sierpnia 2005
    (opłata z tytułu przesunięcia terminu obrony pracy inżynierskiej 1200 zł)"

    REGULAMIN STUDIÓW mówi niestety:
    § 30 [...]
    2. Student zobowiązany jest złożyć pracę dyplomową najpóźniej na miesiąc
    przed planowanym terminem obrony. Nie dotrzymanie tego warunku skutkuje
    przesunięciem terminu obrony na następną sesję obron i koniecznością
    wniesienia opłaty dodatkowej.
    3. Prorektor na wniosek kierującego pracą może przesunąć termin złożenia
    pracy w razie:
    1. długotrwałej choroby studenta;
    2. niemożności wykonania pracy dyplomowej w obowiązującym terminie z
    innych uzasadnionych przyczyn.

    Długotrwałej choroby nie przechodziłem, "uzasadnione" przyczyny
    to zmiana pracy, zostawanie po godzinach i brak czasu na pisanie pracy :(

    ZAŁĄCZNIK DO REGULAMINU STUDIÓW "Zasady Dyplomowania"
    nie mówi nic na temat kar za opóźnienia, ale mówi:
    "10. Student jest zobowiązany złożyć wykonaną w 2 egzemplarzach pracę
    dyplomową (w oprawie introligatorskiej) nie później niż do dnia:
    30 marca na studiach kończących się semestrem jesiennym;
    15 września na studiach kończących się semestrem wiosennym.
    Na pisemny uzasadniony wniosek promotora lub studenta Prorektor może
    przesunąć termin zakończenia pracy dyplomowej, nie więcej jednak niż o
    trzy miesiące w stosunku do ustalonych powyżej terminów. W tym czasie
    student nie traci praw studenckich."

    Przyznaję, wniosku takiego nie składałem :(

    Generalnie, o sprawie wiedziałem, że jeżeli spóźnię się z oddaniem pracy,
    zapłacę karę, ale tak czy inaczej czuję się pokrzywdzony,
    o czym pisałem na początku i chciałbym płacenia kary uniknąć,
    albo zapłacić ją, żeby nie mieć problemów z zaliczeniem egzaminu
    dyplomowego,
    a dopiero po uzyskaniu dyplomu, zażądać zwrotu "niesłusznie" lub nie zgodnie
    z obowiązującym prawem naliczonej kary. Czy jest to możliwe?

    Z góry dziękuję za rady i wskazówki i serdecznie
    pozdrawiam~~Piotrek~~pe3no.

  • 2. Data: 2005-07-10 15:43:17
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Z góry dziękuję za rady i wskazówki i serdecznie
    > pozdrawiam~~Piotrek~~pe3no.

    No trudno, zaplacisz...
    Wez pod uwage, ze dodatkowy termin obrony
    to takze koszty dla uczelni.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 3. Data: 2005-07-10 15:49:15
    Od: "Tiger" <s...@a...pl>

    Witaj,

    Na Twoim miejscu na poczatek napisalbym do dziekanatu z prosba o uznanie
    trudnej sytuacji i wyjatkowe przesuniecie terminu. Sam zapis o karze uwazam
    za niewspolmierny srodek sankcyjny, ktorego celem nie jest nic innego, jak
    nabicie kabzy prywaciarzowi (szkole), wiec rozsadnym byloby w razie odmowy
    poruszenie tej sprawy w kuratorium oswiaty i MENiSie. Jutro poniedzialek -
    od rana dzwon i zalatw sprawe raz a dobrze, czyli skutecznie, starajac sie
    umowic na osobiste spotkania z osobami, ktore moga Ci pomoc. Bierz pisemne
    oswiadczenia, mozesz tez nagrywac rozmowy z dziekanatem (nos dyktafon), zeby
    przypadkowo nie wymknal Ci sie argument w stylu "no, Kowalski, mamy was!",
    sugerujacy, ze zapis ten ma jeden cel: bezpodstawne wzbogacanie sie szkoly
    (prywatnej, jak wnioskuje).

    Trudna sprawa jest ten regulamin... Sprawdz, czy od rozpoczecia przez Ciebie
    nauki zmienial sie (w szczegolnosci w kwestii wysokosci tej oplaty). Jezeli
    nie otrzymales zmienionego regulaminu od szkoly, to mozesz od biedy
    tlumaczyc, ze go nie znales - udawac glupiego. Jednak najmocniejsza linia
    obrony wydaje mi sie udowodnienie, ze ten zapis regulaminu sluzy
    bezpodstawnemu wzbogacaniu sie szkoly i jest niezgodny z prawem (tutaj takze
    polecam UOKiK, po zewnetrznych konsultacjach).

    Aha, jeszcze disclaimer ;-) Prawnikiem nie jestem... niestety. To moja
    zdroworozsadkowa opinia, przy czym nie gwarantuje, ze zdrowy rozsadek
    posiadam ;-)))

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 4. Data: 2005-07-10 18:47:48
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik <p...@N...o2.pl> napisał w wiadomości
    > dlatego, że ostatnio dowiedziałem się, że Warszawskie MZK musi oddać
    > bezprawnie
    > naliczone opłaty za magnetyczne karty miejskie (bilety miesięczne).

    Nie MZK, tylko ZTM. Nie magnetyczne, tylko zbliżeniowe,
    chipowe. Nie bilety miesięczne, tylko 30- bądź 90-dniowe.

    Czy to jakiś konkurs łgarzy jest?

    Pozdrawiam

    Piotr