  • 11. Data: 2009-03-12 08:35:55
    Temat: Re: odszkodowanie za upadłość firmy
    Od: a...@i...pl

    > tez jestem ciekaw co to za tir i co to za kable byly

    Dla zainteresowanych opisze:
    pomysłowość monterów kabli telefonicznych nie zna granic. były one
    zaczepione w poprzek nad drogą o dwa słupy wysokiego napięcia (stąd
    niezachowany wymóg 4,5m wysokości). W momencie zaczepienia kabli
    wiszących mniej więcej na 3 - 3,5m najpierw poleciały betonowe
    energetyczne a w następnej kolejności kilka telefonicznych i
    elektrycznych.

    Obecnie od tygodnia naczepa jest w warsztacie (na razie naprawiam na
    własny koszt na faktury bo policja nie wskazała sprawcy i jego
    polisy) a ciągnik stoi na parkingu ubezpieczalni bo myślą co z nim
    zrobić (kasacja czy naprawa - koszt naprawy przewyższa kwotę
    ubezpieczenia).
    za postój na pewno ktoś musi zapłacić bo w końcu podatki za miesiąc
    mnie zjedzą a obecnie zabrano mi jedyne źródło dochodów.
    Wypożyczenie auta nie wchodzi w grę - dowiadywałem się i nie dostane.
    Ratować firmy od zamknięcia też nie bardzo chce (o powodach pisać nie
    będę) nie mniej jednak uważam że za spowodowanie zagrożenia na drodze
    i mój postój ktoś powinien karę ponieść. Jako że z taką sytuacją
    spotykam się pierwszy raz piszę tutaj i proszę was o rady.

    pozdr
    Pio

  • 12. Data: 2009-03-12 18:44:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...

    W opisanej sytuacji - moim zdaniem - odpowiada cywilnie wykonawca tych
    przewodów. Może sobie ewentualnie szukać zwrotnie pracowników.

  • 13. Data: 2009-03-13 13:27:10
    Od: causa1980 <p...@g...com>

    On 12 Mar, 09:35, a...@i...pl wrote:

> [...]
    > i mój postój ktoś powinien karę ponieść. Jako że z taką sytuacją
    > spotykam się pierwszy raz piszę tutaj i proszę was o rady.

    Co do zasady możesz żądać odszkodowania za całość szkody, co w Twoim
    wypadku obejmie łącznie szkodę na samochodzie, ewentualnie koszty kary
    za niedostarczenie towaru na czas (obciążenie), ale również szkodę,
    jaką poniosłeś w związku z brakiem możliwości prowadzenia działalności
    gospodarczej. W tym ostatnim wypadku rozsądnym rozwiązaniem jest
    wynajęcie samochodu zastępczego, bowiem powinieneś dążyć, jak słusznie
    zauważono wcześniej, do ograniczenia rozmiaru szkody.

    Jeżeli chcesz dokładniejszych informacji pisz na mojego maila.

    Pozdrawiam

    Paweł